zondag 12 juli 2020

12 juli 2020 Kuierpad dag 2

Dag van:
- Praten in de nacht....
Willem blijft zijn one man show opvoeren... ik slaap al bijna...
'Oh slaap je al schat?'...
Hmmmmm.....
Dan zeg ik zeg niks meer hoor... slaap lekker...
En dan gewoon doorpgaan hè....
- Wat was het koud vannacht...
Heb ik ijspegels aan mijn neus hangen...?
Ja schat maar ze zijn corona proof...
- Zachte eitjes...
Oei Willem het water kookt...
"Zet uit dan!".....
ik zet netjes als uit....
Een kwartier later blijken de eitjes zacht....
" je hebt ze niet lang genoeg aan gelaten.."
Wie ik?.....
- De familie die het wiel niet meer hoeft uit te vinden....
Hoe de familie situatie daar in elkaar steekt is niet te volgen...
Maar de wielen zijn afgedankt... men gaat over tot water vaardigheden...
Zo loopt dat een klein mormeltje.... laten we zeggen... net 1 jaar.... volledig gehuld in zwemvleugeltjes.... zwemgordel.....
Je vindt bijna van het kind niks terug zo volledig verdrinkingsveilig zit het verpakt in de zwemverpakkingen.... overigens wel poedelnaakt.....
Dat er dan onder als zo'n piemeltje slingert...
Was vast geen geld meer over voor een fatsoenlijk zwembroekje....
Daarentegen is dochterlief... kan ook nichtje zijn... of welke familie relatie dan ook... in zeemeerminstaart gehuld....
Ze hupt het water in....
Daarna komt wel willekeurig familie of niet familielid met desbetreffend een pizza punt luchtbed... roeiboot... niet werkende waterfiets.... surfplank en kano te water....
- De vuilniszak paniek....
"Waar zijn de vuilniszakken Wampie?"....
In de krat schat....
"Wat zijn dit voor raar formaat vuilniszakken Wampie?"....
De gewone schat.... maar ik zou hem even uitvouwen voor het gewenste resultaat...
- Esther en ik richten ons droom camper in...
Twee spa badkamers... afwasmachine .... maar vooral chauffeur en butler aan boord....
- Bengel aan een tuigje werkt niet...
Volslagen in paniek...
De rest van de dag hebben we haar niet met gezien omdat ze zich verschanst in haar katten poef....
Welke poef...?
De pief paf poef.....
- Willem probeert op water te lopen.....
Nee lieve Willem... er is er maar één die dat kon....
-Formule 1 café Marcel....
Rond drie uur wordt het stil op de camping...
Nou ja... meer manloos eigenijk...(gekijk aan stil)....
Mannen verschansen zich in schaduwrijke omgevingen met IPad of mobiel om de formule 1 te volgen...
Waarin kan een Honda motor niet harder....?
- Waarom hebben de overburen een senseo die werkt.... terwijl je naar 6 ampère stroom hebt...
ik vraag het hem....
Hij verstaat ook niet- fries
Iets met moeilijke verhalen en piekstroom.... iets met zorgen dat je iets anders erbij aan hebt staan dat de piek opvangt...
Gevolg... we kunnen gewoon koffiezetten.... met Buisman en een snufje zout....
- Esther: "Wampie heb jij die man op die scooter gezien.... dat vreemde mannetje...?"
Euh... je bedoelt die kalende man met dat brilletje...
Marcel:  " en bedankt hè "
Oeps....
Iets met over een kam scheren...
 Euh... er valt niks te scheren...
- Met de auto over de camping naar de winkel....
"Mevrouw dit is eenrichtingsverkeer...."
 Oh.... maar ik dacht ik rij gezellig even met u op....
- Koken....16 kippenpoten in een wok...
Aardappel puree met peterselie en crème franchise....
 Sla met komkommer, wortel en cherry tomaatjes...
Ik lust geen sherry in de sla...
- Badminton....
Marcel en Willem wagen zich eraan.... met een plat shuttletje....
Dit is écht bad ... minton....
- De familie die veel van kamperen houdt....
Waar halen ze het vandaan...?
Doe nog maar een buitenkeukentje... en gordijntjes voor de voortent....
- Willem je bent heus grappig... écht.... maar wordt het niet eens tijd voor een nieuwe show.... we kunnen deze dromen
En nee Willem we gaan niet Facebook volgooien met filmpjes...
- DeCoop blijft een dure winkel
- Hoe Willem een dobbelsteen nadoet....
Je moet erbij geweest zijn....
- Yatzee... hatsekidee......
- Winden laten...Ik was het wel maar ik zeg dat ik het niet was....
- Willem en Wampie tot in de late uurtjes diepgaande gesprekken en vallende sterren.... en de verborgen krat....
















3 opmerkingen:

  1. Heel veel plezier lieverds en bedankt voor je verslag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jullie genieten weer heerlijk van het camping leven. En ik geniet van jouw verhaal Wampie. Veel plezier nog

    BeantwoordenVerwijderen