donderdag 9 juli 2020

9 juli 2020

Dag van:
Van 's morgens vroeg tot aan het einde van de schooldag; bellen, mailen, overleggen bellen, mailen ouders ontvangen, mailen, overleggen en....yessssss een kleuter verjaardag vieren....
Gelukkig ook veel gelachen.... en tussendoor plezier gemaakt...
Ook de eerste afscheid cadeautjes kwamen al binnen...
De strijd om de, volgens kenners verrukkelijke,  La Place bonbons....
Ik ben niet van de chocolade.... helemaal niet eigenijk.... maar de ganache wilde ik dan wel proberen...
Bleven er nog 11 bonbons over...
Mijn klassenteam is dol op chocola... de therapeuten ook....
En mijn doosje stond aanlokkelijk verleidelijk open op mijn bureau....
Enfin... ik zal jullie de 'bloederige' strijdtaferelen besparen.... mijn doosje is in ieder geval leeg ... dat lijkt me duidelijk....!
Enneuh... binnen een paar minuten ook....
De fijnproevers zijn te herkennen aan hun oorlogsverwondingen...
Van..... ooooooh kijk nou..... het mooie schilderij van Bengel en mij...
Ik krijg het zomaar overhandigd...
Het is écht voor mij....
Ik ben er alweer stil van...
Dat had ik niet zien aankomen en niet verwacht....
Een schilderijtje van Bengel en mij.... voor mij...
In mijn gedachten zie ik het straks al hangen aan de muur...
ik weet precies waar....
Bij de mozaïek vlinders en het schilderij dat Willem kreeg waarop hij staat afgebeeld met fluit ....
Allebei ons schilderij.....
Van...yeahhhhhhh kleindochter geslaagd voor theorieexamen scooter rijbewijs...
Een heerlijk blije gelukkige foto....
Maar wat wil je ook.... middelste school diploma op zak en nu ook nog het theorie certificaat....
Hulde aan Isa....
Van.... race om de klok.... bestelde cadeautjes halen.... boodschappen doen....
En hopen dat Willem thuis is want hij zou maar een uurtje op visite van bij een vriend.... want ik moet nog cadeaus inpakken... kaartjes schrijven... dasjes haken.... en in bad....
Van... lege parkeerplaats op de oprit..... wel potverdriejandorieverdikkemenogantoe.....
Geen Willem dus...
En ik wou hem alleen maar vragen of hij de paella wilde opwarmen en vier lekkerbekjes.... zodat ik alvast kon beginnen....
Hij zou maar een uurtje wegblijven....
Oh die zal ik straks.... hè gatsie wat baal ik hiervan...
Dan doe ik de koelkast open om de boter te pakken....
Ik verschiet van kleur...
Krijg nou wat.... Willem heeft de hele koelkast schoongemaakt...
Nee hè... de schat....
Maar.....shit..... nou kan ik niet boos worden op hem...
Dat is nou ook wat....
Van.... Willem eindelijk thuis....
Het was héél gezellig...
Ja dat begrijp ik als ik op de klok kijk....
En ik haat je want ik kan nu niet boos worden omdat je de koelkast helemaal hebt schoongemaakt en opgeruimd...
"Jahaaaa... en boven is ook alles schoon... stof gezogen.... badkamer en wc's schoongemaakt..."
De boosheids moed zakt me in de schoenen...
De lieverd....
Het zelf koken voelt ineens een stuk prettiger met deze wetenschap....
Van.... alles inpakken... presentjes ondersteuners... en mijn klassenteam....
Bedankjes voor het afgelopen vreemde maar ook zo mooie schooljaar...
En.... oh jee... nee hè... de pannenkoeken vergeten ...
We gaan morgen pannenkoeken eten met de kinderen....
Ik kan weer naar de winkel...
Dan maar geen dasjes... en geen bad.... een douche is ook goed....
Van..... oh jee.. ik zou het dieren gedichtje op Facebook nog vergeten...
Ik krijg al appjes binnen waar het blijft....
Ik kom eraan...!
Van... het inpakken is een ramp...
De kamer ligt al vol camping spullen...
Waar vind ik nog een fatsoenlijk inpakplekje....
Van.... klaar... gelukt... waar dan ook en hoe dan ook...
Nu in een tas en veilig wegzetten zodat de beestenboel er niet bij kan....
Van..... douche.... warme stralen.... ontspa......
Nee niks ontspannen.... Bengel moet nog medicijnen...
Oh wat hoop ik toch dat de arts morgen zegt dat het niet meer hoeft...
Of in ieder geval dan iets minder....
Stel je voor dat ik die hele dieren apotheek ook moet mee zeulen naar de camping....
Borre pillen, Bengel pillen, Bengel drankjes mijn eigen medicijnen....
En oh help... ik moet nog voer kopen voor de honden en Bengel...
Van.... meteen de volgende dag op vakantie gaan is dus niet slim...
Maar tja... het kon even niet anders...
Dit jaar had de regio van onze kampeervrienden nou eenmaal vroeg vakantie....
Die vakantiespreiding... ik vind het een ramp...!
Van.... de app van de camping gedownload...
De ene corona maatregel na de andere...
Op zich een veilig idee...
Zou het in de praktijk ook echt zo gaan...?
Van..... mijn reistas al half ingepakt...
Wedden dat ik straks nog de helft vergeet...
En dan te bedenken dat er aangepaste corona openingstijden in de camping winkel zijn....
Ik kan na vijf uur niet meer terecht daar....
Niks meer bedenken.... ik stop met denken....
Ik hoor de centrifuge draaien...
Laatste wasje voor de vakantie...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten