donderdag 30 juli 2020

30 juli 2020

Dag van:
Half zes heb ik het zien worden vanmorgen....
En vraag me niet waarom maar de slaap kwam toen pas..
En ik moest er nog moeite voor doen ook....
Nee, geen schaapjes tellen...
Ik doe altijd zo'n alfabet spelletje als ik niet kan slapen...
Alles in de keuken met a,b,c,d e.... enz
Europese hoofdsteden met a,b c,d,e f.... enz
Stom natuurlijk want als er een letter is waar je niks bij weet, lig je weer wakker om daar op te komen....
Maar goed... vier uurtjes sliep ik en toen was ik weer wakker...
Gewoon klaarwakker ook...
Van... Willem moet met de aanstaande bruidegom die hij eind augustus gaat trouwen met zijn bruid, naar de trouwlocatie...
Paperassen onder de arm en wegwezen....
Willem is vluchtig de laatste week...
Alsof hij nog restjes vakantie bij elkaar aan het rapen is maar dan in allerlei andere vormen....
Restjes waarin alles klopt....
Van.... ik ga de spiegelreflex camera's en andere foto zooi eens bij elkaar zoeken....
Mijn plan;.... de oude camera inruilen voor eentje waar ik al zeker drie jaar, als het er geen vier zijn, mijn oog op hen laten vallen...
Zo eentje met een kantelbaar scherm...
Hoeft verder niet luxe te zijn als het kreng maar kantelt...
Dat plan heb ik al wel zo'n drie jaar dus... maar er komt nooit wat van...
Te druk....
De corona crisis, en dus maar รฉรฉn vakantie dit jaar, biedt uitkomst...
Van.... in een mum van tijd ligt de bank vol met kabeltjes, adapters, lenzen, nog meer kabeltjes, sd kaartjes,  en nog een kabeltje en zelfs een verloren camera....
Als ik de camera aan de lader leg die erbij past (dat kostte even wat zoekwerk), blijken er foto's op te staan van onze lieve Bikkel....
Zeker zeven รก acht jaar geleden gemaakt...
Van... zorgvuldig sorteer ik lens bij lens, kabel en lader bij camera...
De Sony kan ik niet wegdoen...
Het eerste cadeau (op beer na), dat ik van Willem kreeg...
De kabeltjes van de toentertijd in Barcelona gestolen Canon kunnen nu wel weg....
Ook alweer zo'n zes jaar geleden...
Man, man waar blijft die tijd....?
Morgen zijn Willem en ik alweer 14 haar bij elkaar...
Zo lang heeft hij het nog nooit bij iemand uitgehouden....
Van.... daar komt Babeth thuis van de meiden slaap party...
Grote paniek bij Blitz...
En Joost mag weten waarom...
Arme getraumatiseerde Blitz...
Van... en daar hebben we Willem ook....
Van... mooi dan kan ik naar de camera winkel....
En eigenijk ben ik zo klaar... goede ruil... nog betere koop....
Maar eerst maar eens koken voor ik me verder ga verdiepen in al het mooie nieuwe...
Van Willem is de honden in het zwembad aan het laten plonzen dus lijkt het me sowieso niet verstandig om nu de boel uit te stallen...
Ik stel het koken maar even uit en geniet met de honden mee...
Nee niet in het water maar aan de waterkant...
Van... oh heerlijk... Moezelwijn...
Onze vrienden John en Marike zijn in Cochem...
Jaaaaaaa neem maar vier flessen mee... jammie....
Van... en na het koken als Babeth met haar opbloeiende liefde naar de bioscoop gaat, kan ik nog niet naar mijn aankoop...
Eerst nog wat dingen regelen voor vannacht...
Willem wil natuurlijk om precies twaalf uur proosten op de veertien jaar samen zijn...
En wat hij niet weet is dat zijn cadeau boven klaar staat...
Ik heb er alleen nog geen verhaaltje of gedicht bij....
Eerst dat maar eens regelen...
Van... ja hoor... klaar!....
Ik kan dozen open maken...
Canon wat ben ik er blij met je....
Je broer of zus mag dan in Spaanse handen zijn... jij bent in de mijne...!
Van... heb ik dus alleen niet aan een cameratas gedacht hรจ...
Dat maar even online regelen...
Coolblue biedt uitkomst...
Voor 23.59 uur besteld... morgen in huis...
Dat zien we graag...
Bol.com doet er een dag langer over....
Van... de WiFi krijg ik niet helemaal voor elkaar...
Ik zal wel wat over het hoofd zien... maar zaterdag komt mijn kleindochter logeren dus zal ik het mijn schoonzoon maar vragen....
Van... wauw... het kantelscherm.... hoe vet is dat....!
Nu krijg ik als hoeken in beeld die ik naar wil....
Ik ben geen technisch fotograaf... maar meer een gevoels malloot...
En dan wil je veel in beeld krijgen...
Zelfs de versleten veters in de afgetrapte schoenen van het oude kromme mannetje....
Rimpels wil ik zien in verweerde gezichten...
Borstelige wenkbrauwen boven een bedachtzaam oog....
En de honden moeten op de foto natuurlijk... en Bengel en Bets...
Van.... nu wel even sparen voor een goede lens...
Maar ik heb de tijd...
Zolang er geen rare dingen met de dieren gebeuren, kan ik weer rustig opnieuw beginnen met opzij leggen....
Van.... het is twaalf uur....
Willem komt al op me af...
Maar goed... daar gaat het morgen verder over....
De eerste dag van de volgende veertien jaar zullen we maar zeggen....

2 opmerkingen:

  1. Whahaaaa, jij ook een canon, wat gaaf , we gaan op fotografeer jacht in Kos๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik de oude vissertjes.... jij de bloemen en de vlindertjes

      Verwijderen