dinsdag 7 juli 2020

7 juli 2020

Dag van:
Het is al vroeg als ik mijn zus app...
"113 jaar is best oud hè?"....
Het had nog gekund appt ze terug.... met een beetje fantasie...
En aan één ding ontbrak het mijn vader niet....'fantasie...
Hij zou vandaag 113 zijn geworden...
De zevende van de zevende uit het jaar 7 (1907)....
Zo trots als hij op die getallen was... zoveel ellende kende hij naast de roem ook...
Ik heb nooit in die gelukszeven geloofd....
Proost paps daarboven....!!
Van.... dan is het opschieten geblazen...
De medicijnwinkel van Bengel open trekken....
En dan die van mijzelf...
Wat een kneuzen zijn we samen hè Bengel....
Van... op naar school..... telefoontjesdag....
Nieuwe ouders bellen voor gesprekken....
Zittende ouders bellen voor handelingsplannen gesprekken...
Een juf kletst wat af....
En dus niet alleen voor de klas....
Voor de klas is mijn assistente het spel met de koffer aan het doen...
Juf Wampie gaat kamperen...
Wat heeft ze in de koffer...
En daarna...
Wat is er weg....
Ik voel direct de stress in me opkomen...
Dus bel ik maar verder...
Van.... van gerust tot ongerust...
Van bezorgd tot overbezorgd...
Van tevredenheid en weemoed...
Van..... ik merk wel dat als ik maar steeds weer iets gedaan heb, het ook iets rustiger wordt in mijn hoofd....
Als ik maar lijstjes kan afwerken en er niets extra's bijkomt....
Van... Willem is daar echter een behoorlijke ster in vanavond...
-Wil je even twee foto's sturen ...
Één van jou en een van mij...
Het is voor een bruiloft....
- Ik ga morgen met de buurman wandelen...
NEE HÈ!!!!..... je zou met de honden weggaan omdat ik een groot overleg MDO heb via videobellen...
- Moet je nou alweer werken...?
Ja Willem... anders was ik nog later thuis geweest hoor...
- Ik wil dat je ook naar mij luistert... ik heb zo'n nare aflevering van Caesar Milan gezien....
Over zwerfhonden in Mexico...
- Oh ja... en die preek wil ik over Eliah doen.... hoe denk jij daarover....?
- Hoe doen we dat met de camping boodschappen...
- Ga je nog van te voren koken voor die eerste camping avond?...
- En ik probeer donderdag de bovenverdieping wel te stofzuigen maar ik moet donderdag ook weg...
Foto's laten maken voor de cover op de cd....
- Heb je al gebeld over dat kookplaatje...
Zit daar een aansluiting aan met slangetje...
- Vrijdag kan ik niet met je mee naar het dierenziekenhuis... ik ga Blitz wegbrengen....
Van... spraakwaterval.... gooi mijn lijstje maar weer vol....
Eerst het dagverslag af voor school...
- Jij ook altijd met school....
Van..... dat dus!...
Dat wat je er nou gewoon even niet bij kan hebben....
Van... Bengel slaapt veel vandaag..
Is dat een goed of slecht teken...
Gek hè... je ziet haar rondlopen maar bent er nog steeds niet gerust op...
Zal blij zijn als die foto vrijdag gemaakt is...
En hoeveel verbetering we zien....
Er zal toch wel verbetering zijn.... toch.... toch?....
Van... morgen dagje vrij....
Nou ja.... wat heet vrij hè....?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten