dinsdag 21 juli 2020

21 juli 2020 Kuierpad dag 11

Dag van:
- "Wampie kom je eruit?"...
 Ik vermoed dat hij mijn eindelijk warme luchtbed bed waar ik nog eindelijker op in slaap ben gevallen bedoelt...
Ja Willem... ik kom eruit....
" Wampie ben je er al uit?"......
Ik vermoed dat hij bedoelt dat ik met een inmiddels alweer koud geworden been buiten het luchtbed bungel ....
Nee Willem nog niet helemaal...
Mijn lijf bestaat momenteel uit een warm ying en een ijskoud yang....
" Maar ik wil de fietsen gaan huren....."
Willem ik ben eruit....
- Willem en de E- bike....
" Ik moet nog even het zadel goed zetten hoor"
Doe geen moeite Willem.... als je vanmiddag terugkomt spreek je sowieso 2 octaven hoger...
- De mannen hebben een fietsdag....
Vermoedelijk tot de hoek van de straat....
- En wat een heerlijk gelijk krijg ik als nog geen half uur later al een foto op Facebook verschijnt van twee spiegelei etende mannen verschijnt die verhipte veel gelijkenis vertonen met onze mannen....
- En nog geen drie kwartier later diezelfde mannen op een andere terras achter een pilsje....
- Bij de vrouwen op de camping is het jasje aan, jasje uit....
Men pleegt dit wisselvallig weer te noemen....
Ik voel zelfs druppels...
Dus vlieg ik naar de overkant waar de familie naar Wildlands zijn,  om de was in de voortent te zetten....
Ik vlieg naar de tent naast me ook de haak spullen veilig te stellen van vocht...
Mijn naaste buurvrouw komt terug....
"Druppels.. niks gemerkt... "
Nee dat heb je wel eens zo als je dan op de wc zit Esther.....
Daar klettert de regen van onderen....
- De mannen zijn terug....
Het is slechts 1 octaaf geworden....
Maar plezier hebben ze gehad...
- Nu de vrouwen naar de Lidll....
Westerbork ook maar weer eens herontdekken...
Ook in authentiek Drenthe wordt helaas veel aan nieuwbouw gedaan....
Maar in het winkeltje van gemaakte en gebruikte spullen vinden we toch nog oma's koektrommel en andere nostalgische artikelen....
- We vinden en hunebedje op de Brink en het vrijheidsmonument al waar de eeuwige vlam haar eeuwigheid heeft verloren....
- In Westerbork lusten ze alleen maar softijs....
- Nog zo'n ouderwets warenhuis waar ze als verkopen wat je niet nodig hebt....
Maar waar we een top cadeau voor Blitz oppas Jenneken vinden....
- Zoektocht naar idyllische plaatsjes.... maar vooral vakantieparken tegenkomen en veel akkerbouw bedrijven....
- Dan maar de boodschappen....
- Smullende rode kool, karbonade met vette jus en gebakken krieltjes vreters....
Er kan zelfs geen toetje meer bij...
- Tut meiden avond en opgehaald worden door.... natuurlijk de jongens....
Heette hij nou Christiaan....Quinten.......?
Sander misschien...
Het is een Michiel......
- Rust op het veld....
Vanavond even pas op de plaats....
- Oooooh je wilt ook weten hoe het met de nieuwe veld bewoners gaat....
Wel... hierover het volgende....
We twijfelen of Vati's zwembroek niet ook zijn onderbroek is....
Bij de peuters bestaat hierover geen twijfel die lopen de ganse in hun blote kont....
Het is ook net of we in een scène van Hair zijn beland....
Mutti loopt huppelend langs de waterkant met een zwemband om waarop wiebelend olifanthoofd met slurf als versiering is aangebracht...
Lopen de kinderen blootkonts..... Vati loopt blootsvoets.... waar hij ook gaat of staat....
Als flower power Mutti is uitgehuppeld.... loopt zij met dramatisch zonaanbiddende hoog opgeheven armen naar het midden van het meertje....
Freedom Freedom....!
Vati bekommert zich om het grut....
De baby over de onderarm geslingerd....
Wanneer die Mutti uit het water is worden er madeliefjes geplukt....
Hiervan wordt een dubbele ketting gemaakt....
Mutti voelt zich hemels.... maar gezien de lek plekken, wordt het volgens ons tijd om te zogen.....
Binnenin hun tent is het chaos.... complete ongeorganiseerd chaos....
Alles ligt dusdanig op, naast, onder elkaar.... kinderen worden mogelijk ook gestapeld.... dat wij ons aanvragen hoe je hier iets kunt vinden....
Aha.... je kunt er niks vinden.... vandaar die blote billen en voeten....
Enfin ....de Zen familie zal ons vast nog een paar verrassende laatste dagen van bezorgen....












2 opmerkingen: