woensdag 11 oktober 2023

11 oktober 2023


Dag van:
 Internationale coming-out-dag....
Nou ik kom er out hoor.....om tien voor half zes ben ik al wakker....
Tja, je weer omdraaien is dan natuurlijk een optie maar over ongeveer een half uur gaat de wekker, dus wat heeft het voor zin....?
En het sikkeltje dat erop duidt dat de maan nog aan de hemel staat, ziet er zo mooi uit dat ik maar blijf kijken....

Ik heb dat vaak...dat als ik naar de zon of de maan kijk, ik dan moet denken aan onze vrienden in Griekenland die nu naar dezelfde maan kijken of onder dezelfde zon liggen terwijl er zoveel kilometer tussen zit....
Datzelfde gevoel heb ik nu ook als ik denk aan Israël en Palestina....
Zoveel verdriet daar en ontspanning hier onder diezelfde maan.....

Er is natuurlijk ook een reden waarom ik vroeg wakker ben geworden denk ik...
Vandaag komt er een nieuwe leerling in de klas.....
Vooralsnog voor drie dagen maar met kans op meer....
Het is geen makkelijk kindje....
Al weet ik natuurlijk dat het gaat om een kind dat het om welke reden dan ook niet makkelijk gemaakt is thuis of in zijn omgeving.....

Ontregeld, kortgesloten....
Gisteravond nog maar eens mijn handelingsgerichte diagnostiek boek erop nageslagen...
Waar ga ik op letten, hoe ga ik observeren, micro-meso-macro..... welke factoren spelen een rol...?
Welke interventies pas ik toe....
Maar ach....meestal werken heel veel dingen vanuit je gevoel....
Zeker bij leerkrachten....


Ik ben al vroeg op school en samen met mijn klassenassistente spreken we veel door....
Op één lijn zitten en goede afspraken geven duidelijkheid en zijn de grootste ellende voor....

En.....het werkt...
Het is een enorme storm, zeg maar tornado, die langzaamaan wat gaat liggen...
Nog niet zeker van zijn zaak maar het oog van de storm is uit zicht....
Vooral dankzij de klas zelf...
Wat blijven ze rustig, en wat gaan ze ongestoord verder....
Dat geeft geen voedingsbodem natuurlijk....maar uiteindelijk wel het goede voorbeeld....

En zo kwamen we de ochtend redelijk door....en halen na twaalven weer met z'n allen adem......
Want dat dit een kwestie van de langste adem gaat worden is me nu al duidelijk....

Nu nog op huisbezoek....
Huisbezoek in een wijk in aanbouw en zelfs Google Maps die niet snapt hoe je er moet komen....
Ik rij wel vier keer verkeerd.....en ben zeker al een half uur te laat als ik eindelijk denk 'Bekijk het maar, ik ga de busbaan op'.....
En dat helpt want nu sta ik binnen twee minuten voor het huis waar ik moet zijn...
Nog geen parkeerplaatsen maar betonplaten....
Kan me niet schelen, ik ben er....
En wat een leuk huisbezoek wordt het dan....!!

Ik maak mezelf mijn heerlijke favoriete

Griekse salade, ga douchen en nog voor Willem terug is van repeteren met zijn nieuwe compagnon op gitaar, lig in al boven....

Het is een kort verslag....maar ik denk dat uitgerust beginnen morgen nu het enige is dat me de komende twee dagen op de been gaat houden....




Geen opmerkingen:

Een reactie posten