dinsdag 31 oktober 2023

31 oktober 2023


Dag van:
Het lijkt beneden wel een sleep Inn ....
Willem op een matras in de woonkamer en alle honden eromheen...
Tja, Borre kon vannacht natuurlijk niet alleen gelaten worden....
En ik moet zeggen.... tjongejongen die hond is er behoorlijk beroerd aan toe....
Zoiets als een kind die je op de bank legt met een dekentje eroverheen en een schoteltje sinaasappel en geprakte banaan naast hem....
Een flinke rode bloeduitstorting siert nu zijn buik....plassen doet zeer (ik moet direct denken aan de periode na mijn eigen bevallingen)....en eten wil hij ook niet...
En als Borre niet eten wil.....nouuuuuuu dan is hij ECHT ziek.....

Maar ik moet naar mijn werk nu...

En ik laat alles aan Willem over die werkelijk al zijn afspraken heeft afgezegd....

Ik tuimel op mijn werk direct in een luide discussie over een bordsessie van gisteren....
Ik was er niet en stiekeme heb ik daar nu ook geen spijt van....
De volgende tuimelingen....
Er moet een OPP gemaakt worden die vrijdag klaar moet zijn....
Er moeten drie ZBO evaluaties geschreven worden....
Het jongetje met moeilijk verstaanbaar gedrag is er niet....
De therapeuten willen een multidisciplinair overleg met verpleegkundigen van een andere leerling....of ik die maar even bij elkaar wil krijgen....
Én ik heb een nieuwe leerling....
Een snoepje van een klein dametje met Downsyndroom....

Één dagje was ik er even niet en er moet weer van alles bijgepraat en bij gelezen worden....
Laat ik maar weer een lijstje maken...
Maar vooral genieten van een rustige lesdag zonder moeilijke leerling....


En dat genieten lukt wel....
We nemen de dag even door nadat we die eerst benoemt hebben....'dinsdag'....
"Is het bij mij ook dinsdag?" vraagt een leerling....
Bij álle mensen, antwoord ik....
"Wat een drukke dag hè " zegt ze dan ...
En ik geloof dat ik dat wel beamen kan hihi.....

We beplakken vandaag een knuffelbeer kleurplaat met stofjes....
Beer is in zijn blootje, vertel ik....en beer wil een pyama aan ...
Nou, met het puntje van de tong uit de mond hoor.....alle beren zien er even later keurig gekleed uit in hun lapjes pyama....

Natuurlijk moet er vandaag ook voorgelezen worden....
Twee keer zelfs....!!
Dit is een heuse voorlees klas....met een super luisterhouding....
Ze blijven zelfs geconcentreerd als we even later nog een film van Koekeloere bekijken over Moffel die een prijs gewonnen heeft bij een kleurwedstrijd...
Hij mag speelgoed uitkiezen in de speelgoedwinkel....
Drie prijsjes nog wel....dus drie maal speelgoed....
En hoe mooi hij alles ook vindt....en eigenlijk alles wel wil hebben....toch kiest hij voor zijn vriendinnetje Piertje ook haar lievelingsspeelgoed uit....een poppenwagen....
Anderen blij maken geeft immers ook een goed gevoel.....
En toch zie ik op sommige gezichtjes de blik van 'die is gek....ik had lekker alleen voor mezelf gekozen'....
Tja delen moet je ook leren natuurlijk....

Ik heb na schooltijd nog heel wat te

doen....
Laat rij ik naar huis....
Thuis waar Borre en zijn baas zijn....
Thuis waar we een akelig bericht krijgen over onze lieve vriend uit onze vriendengroep....
Palliatieve sedatie is ingezet.....altijd weer dat moment van even slikken....
Straks weer eentje minder in onze groep....
Weer een afscheid....

Voor Borre heb ik kip snacks meegenomen...
En nou heeft Borre de hele dag nog niet willen eten ...maar die kip gaat erin als kip...

Zo baas zo hond zeg ik dan maar ....
Toch merk je dat hij nog goed van de kaart is en pijn heeft....
Willem wijkt niet van zijn zijde....
En als Borre laat zien hoe ontredderd hij is als hij de kap om zijn kop krijgt omdat de baas naar de koor repetitie moet een ik nu toch thuis ben, zegt Willem zelfs die repetitie af.....

Willem en Borre.... één ziel.....











Geen opmerkingen:

Een reactie posten