maandag 23 oktober 2023

23 oktober 2023


Dag van:
Dat was dan, met een super afscheid ervan, de zomer....
Vanmorgen geen zon, geen zwoele nazomer temperatuur, maar een mistig waterfris weertje....
Dat is even door de zure Nederlandse appel heen bijten dus...
En er zit niks anders op dan de zomerkleding aan de kant te gooien ....nee nog geen zin in complete kledingkast omruil acties.....en wat warmers te pakken....
Te beginnen met, hè jakkes, de panty's....
En ja hoor....ik ben weer een jaar ouder...die krengen gaan nog lastiger aan dan vorig jaar winter....

Geslapen hebben Willem en ik wel ...

Allemensen, vier nachten doorhalen....het gaat je niet in je, daar nog, warme kleding.....en houdt koude kleren zitten....
Maar we zijn weer bij....elf uur hebben we aan één stuk geslapen.....
En wat is dan die vrije maandag in tegenstelling tot vorig schooljaar de vrije vrijdag, heerlijk....
Nog één dagje aankuieren....
Was draaien....?
Welnee, dat doe ik komend weekend wel weer.....
Nu even gewoon even nagenieten van vier heerlijke dagen en bijkomen van die aansluitende korte nachten....
Even weer wennen aan alles wat móét in plaats van hoeft....
Even weer wennen aan de berichten in school apps, klassen apps en ondersteuner apps.....
Oftewel, even weer wennen aan het leven dat werken heet....
Krampachtig proberen vast te houden aan de Griekse wijze van werken om het leven te vieren en niet zoals hier leven om je werk uit te voeren....hoe leuk mijn werk dan ook is....


Brrrrrr....het is echt weer even wennen aan de kou....
Niet alleen de eerste dag van panty's aantrekken maar ook de verwarming maar weer eens aandoen....
Niet te hoog meteen, maar toch wel naar een beetje meer aangenaam....
Hielp voor we naar Griekenland vertrokken ,een trui of vest nog tegen de aankomende kou, nu ná Griekenland redden we dat niet meer ...

En dan nu maar naar beneden....
Niet de steile berg af naar de ontbijtzaal waar de koffie klaar staat, maar gewoon de trap af naar de woonkamer waar je alles weer zelf moet doen....
Misschien vind ik dat toch wel het lekkerste van korte en lange vakanties of uitjes....dat verwend worden....

Koffie die klaar staat, broodjes en beleg dat voor het grijpen ligt, geen bedden opmaken, geen boodschappen maar hooguit wat souvenirs kopen, niet koken maar gewoon langs een buffet heerlijkheden lopen en opscheppen....en dan je bord mogen laten staan want dat wordt voor je afgewassen....
Aansluitend dan dat gevoel van alleen maar hoeven....terrasje, koffie die je gebracht wordt, boek op tafel, brei/ haak spullen naast je....
Je hoeft ze niet te pakken...je kunt ook gewoon heerlijk naar de golfjes in de zee of het zwembad kijken....of je ogen te sluiten terwijl je je gezicht naar de zon wendt....
Een goed gesprek voeren met Willem.....een stukje schrijven in je blog....een gesprek aangaan met vrienden of mede hotelgasten....een wandelingetje over het oh zo mooie terrein....of fotootjes maken....
Het mag allemaal....het moet niet....

En ach...er zullen na mijn pensioen

wellicht ook dagen komen waarop ik zal zeggen "moest ik maar weer eens wat"....wie zal het zeggen ....
Nu eerst maar eens naar het koffiezetapparaat....ik heb wel zin in een bakkie....
En dan ook maar eens de huishoudelijke administratie bijwerken...
Dat zat ik ook al weken tegenaan te hikken....
Als ik dan nu toch weer retour in de "ik moet nog" modus ben, dan ook maar meteen goed....

Ook maakt belofte schuld...... Ik zou de kleurenmonstertjes voor onze unit haken....
Een beginnetje had ik al gemaakt ....en nou is een beginnetje het halve werk....maar in dit geval niet...

Drie grijze monstertjes door de emotie angst voorstellen zijn al zo goed als klaar....
Ik moet echter nog rood, blauw, geel, groen, roze, gemêleerd.....
En dat maal drie want onze unit bestaat uit welgeteld drie klassen....
Met andere woorden.....nog achttien te gaan....

Dat zul je Willem hebben....terug van alweer eens een vergadering....
In zijn hand een enorme bos bloemen die hij met een grote glimlach naar voren steekt.....
"Voor jou!!!!".......
"Omdat het zo'n fijne vakantie was"....
"En weer gaan straks ook uit eten".....
Mijn mond zakt open ...vakantie gevoel in de verlenging....
Ik hou van jou
Klinkt altijd zo
Vanzelfsprekend
En schat en lieverd
Evenzeer....
Maar krijg je dan een bloemetje

En een etentje als bonus na;
"het was met jou zo fijn vakantie vieren"
Dan voelt die vanzelfsprekendheid
Nét eventjes iets meer.....

Dankjewel lieve bijzondere Willem

En zo zitten we om kwart voor zes weer klaar voor een wereldrestaurant buffet...
Alsof hij had kunnen weten wat ik vanmorgen schreef over verwend worden....
Het is weer genieten...
Dubbelop genieten als naast ons een Antilliaanse familie komt zitten om de verjaardag van hun dochter, die zestien is geworden, te vieren....
En hoe!!!!....
De tafel wordt door papa en oma versierd...
De glitter en glamour spatten van de tafel af...
En dan komt daar mama met de zestienjarige in waanzinnige feest-outfit met diadeem op haar hoofd en drie vriendinnen aan haar zijde, binnen....
Twee jonge zusjes dartelend eromheen....
Allemachtig wat is die jarig.....
Wat een warm gezin, wat een weelderige tradities.....wat een feestvreugde....!!!
Als dat niet het leven vieren is, dan weet ik het niet meer....

Wat genieten en feesten wij enorm mee....
En ja, we weten dat 3.334,63 km verderop jonge levens ruw verstoord worden of zelfs ophouden te bestaan....
Maar dit bestaat dus ook nog..... blijdschap, liefde, vreugde.... HOOP!!!!.

Mijn vakantie zit er weer op ....
Nog negen weken te gaan tot de kerst...
Zes weken tot de Sint....
Zo zat je in Griekenland nog aan het zwembad....en zo loop je weer door kou en regen na te denken over cadeautjes door de schoorsteen....en ballen in een kerstboom...





Geen opmerkingen:

Een reactie posten