dinsdag 12 december 2023

12 december 2023


Dag van:
Gisteren maar niks gegeten want ik voelde hem al aankomen....
Rot maagpijn....
En ik hield het vandaag ook aardig vol....
Er is veel te doen in de klas, waar het vandaag kerstboom optuigdag is.....
Haardvuurtje  met kerstmuziek op het digibord aan.....de kerstboom uit de grote tas....en dan eens kijken of ze weten wat erin moet....
Lampjes, slinger, ballen....ze weten het allemaal....
Nee, ballonnen doen we maar niet hihi....
Dan eerst de kerstboom in elkaar zetten....
En je zou geen juf zijn als je daar niet een lesje bovenkant en onderkant aan verbindt....
Daarbij is de onderkant BREDER dan de bovenkant want de bovenkant is SMAL....
Nu mogen de lampjes erin....ik test alleen wel eerst even of ze het doen....ook zo'n prettig ervarings weetje uit schade en schande ondervonden....
De kinderen mogen helpen....ook met de slinger....
En wat zijn kinderen dan toch blingblingerig....
Vroeger vond ik juist de lampjes zo mooi maar tegenwoordig is de zilveren slinger veel meer in trek....
Mini ekstertjes.....

Nu zou ik dus denken dat de zilveren en


rode glitter ballen ook helemaal gewild zijn.....maar nee (glimlach).....
Als ik de zelfgehaakte stress kerstballen uit de tas haal zijn ze helemaal enthousiast....
En de oude garde van vorig jaar weet 'die krijgen we mee naar huis als de kerstvakantie begint'....
Het gaat dus van "die wil ik, die wil ik!!"....
De boom begint al aardig op een kerstboom te lijken nu....
En de juf in mij leert ze ondertussen "die mag hoog"...."die mag laag".....
En ...."pak de grote rode maar"...."pak de kleine zilveren maar"......want we hangen toch ook maar de zilveren en rode glitter ballen erin en de kerstbeertjes...
Dan roep ik tegen mijn klassenassistente als ik het licht in de klas UITdoe: "doe de lichtjes maar AAN".....
Oooooooooh klinkt het nu....
En eventjes laat ik alle lesjes varen en geniet gewoon lekker mee....met natuurlijk 'oh dennenboom' en de andere kerstliedjes....
"Het vergeet te sneeuwen buiten" hoor ik een leerling zeggen....
Wie 'het' is laat ik maar even buiten beschouwing maar inderdaad, de sneeuw laat het afweten.....

Ach, wat heeft de sneeuw nou ook voor weet van een wit wit kerstfeest en een arreslee in de sneeuw.....
We genieten zonder sneeuw ook wel....
Zeker als ik al die glinsterogen zie....
(Blingbling oogjes)....
En even vergeet zelfs ik mijn zorgen....

Vandaag werk ik met de kinderen met kleikaarten....
Mooie gelamineerde kerstbomen waar ze ballen en slingers in mogen kleien....
Best een lastige techniek die ballen en slingers rollen met je handen....
Sommigen mogen met scheerschuim de baard van de kerstman maken....
Heerlijk kliederen en vooral ook zorgen dat je zelf een baard hebt ....

En dan gebeurt het verdorie toch....
Steken in mijn maag....na één hapje brood....
En zo'n heerlijke duizelbui erachteraan....
Dat wordt afzien de rest van de dag....
Je kan immers de kinderen niet zomaar in de steek laten....
Ik ben alleen de rest van de dag niet veel waard....

Willem ziet het meteen als ik thuiskom....

"Zal ik maar wat rijstepap halen....je moet toch wat eten"....
Fijn hè Willem dat de winkel van de rijstepap ook kippenpoten verkoopt (gniffel).....

Nu maar rust.... en proberen mijn gedachten te verzetten....
Maar na weer een duizelbui zoek ik het toch maar een verdieping hogerop....



















Geen opmerkingen:

Een reactie posten