vrijdag 29 december 2023

29 december 2023


Dag van:
Als....
Het jaar  nog drie dagen telt....
Je daar nog helemaal niet het gevoel van hebt.... 
De weergoden weer eens ongelijk hadden....
Er geen spat regen uit de lucht komt....
Maar mijn dinnetje en ik ons toch maar aan de ons voorgenomen plannen voor vandaag houden....
Ik haar dus eerst maar eens mee naar Elst neem om voor de zoveelste keer wol voor het vest van mijn kleindochter bij te halen....
Het nu toch wel een behoorlijk duur vest wordt....
Maar de eigenaresse van de handwerkzaak mij weet te vertellen dat dit komt door de haaksteek die ik gebruik....
Mij dat allerminst geruststelt....
Annet die van te voren zei niks te gaan kopen, ineens met spullen voor twee nieuwe hobby's naar buiten loopt ....
En ik cliché zeg: "ik had het je toch voorspelt"....
We daarna naar de voor mij grootste nachtmerrie rijden....
Die nachtmerrie Ikea heet....
We er eerst maar eens gaan lunchen....
De broodjes op zijn en je de zalm maar zo moet opeten....
Maar de koffie gratis is omdat ik Ikea family member blijk te zijn....
(Hoe is dat mogelijk??)....
Een schoenlepel, afwasborstel en pluizen roller wel handig zijn ....

Maar ik daar niet voor naar het doolhof Ikea had gehoeven....
Dus ook maar een 'handig' rekje voor in de badkamer meeneem....
Ze mij voorlopig heel lang niet meer in Ikea zullen zien....
Dan toch de voorspelling van de weerman uiteindelijk uitkomt....
Er een enorme plensbui uit de lucht komt vallen, en we dus weer gerust zijn gesteld dat we niet voor een buitenactiviteit hebben gekozen....
De avondmaaltijd bestaat uit stokbrood met kaasjes ....
En mijn haar weer eens fatsoenlijk geknipt wordt....

Willem blij is me weer te zien....
En dat is wederzijds....
Ik niet op het journaal had willen horen dat Parijs in opperste staat van paraatheid is gebracht in verband met serieuze  terreurdreiging....
Mijn kinderen namelijk vannacht voor drie dagen daarheen gaan....
Ik vannacht dus maar een extra schietgebedje heb gedaan....
Maar ineens vind dat schiet-gebed toch best wel een foute naam is voor zoiets....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten