maandag 4 december 2023

4 december 2023


Dag van:
Toch maar een lijstje gemaakt vannacht toen ik ineens wakker werd na een verwarde droom....
Een lijstje met wat er vandaag nog moest gebeuren....
Cadeautje kopen voor die en voor die en oh ja, die niet vergeten....
Gedichtjes schrijven, voor die en voor die, oh ja en die niet vergeten....
Nog één zak voor de cadeautjes voor dat gezin dat het niet zo breed heeft en waar ik ook een zak wil brengen....
De monstertjes moeten af....leuk cadeautje met gedicht voor morgen bij de briefing op school....
Een PowerPoint maken voor Willem want die preekt zondag in Drachten....
Drie leuke mandjes scoren voor die monstertjes....
Nieuw idee zoeken voor wat ik in de kleuterklaskerstboom zal maken om in te hangen...
Aha....ik snap waarom ik wakker schrok....
Teveel te doen en niet alles op een rijtje...
Nu wel....

En zo kan ik de ochtend gestructureerd

beginnen....
Eerst me maar eens ontdoen van die eenentwintig kleurenmonsters....
Ik hoef er nog maar zeven een emotie op het gezicht te geven want de basis is klaar....
En het lukt ...binnen de gestelde tijd heb ik ze af....

Ondertussen zie ik de witte wereld buiten, waar ik nog geen stap in gezet heb, weer groener worden....
Ik ben er niet rouwig om....
Een hekel heb ik aan sneeuw en gladheid...
En dan mag ikzelf nog van geluk spreken dat ik mijn vrije dag heb vandaag....
Alhoewel vrij....?
Hup gauw weer verder ...
De PowerPoint maar maken ...
Mazzel dat Willem eenzelfde preek preekt als hij in zijn andere kerk deed....
Hier en daar een beetje aangepast natuurlijk....maar heel veel hoef ik er, ondanks dat het een andere geloofsovertuiging daar in die kerk is, niet aan te veranderen.....
Tenslotte hebben ze het allemaal over dezelfde boodschap al gebruiken ze andere rituelen....
Mooi zo .... PowerPoint ook af....


Nu op cadeautjes jacht....
En heb ik even mazzel dat ik net bij een zijstraat moet stoppen....
Voor mij is een ongeluk gebeurt en er zijn rijen autos op linker en rechter rijbaan....
Snel de zijstraat dus maar inschieten en de parallel baan op....
Oei, die auto zit flink in elkaar....
Geen idee wat er gebeurt kan zijn....het lijkt me een eenzijdig ongeval...
Gevalletje gladheid en te hard de bocht door misschien....
Terwijl toch duidelijk op deze weg staat aangegeven dat je de bochten bij nat wegdek met 30 km per uur moet nemen....
Geloof me....ze hebben gelijk, weet ik uit eigen ervaring....
Tja en de bestuurder van deze flink beschadigde auto waarschijnlijk nu ook....

Het is druk in de winkel...
Er zijn meer mensen die hun Sinterklaas inkopen tot het laatst bewaarde...
Vooral bij het speelgoed krioelt het van de mensen....
Voor de vakkenvullers is het niet bij te houden....
Karren vol nieuwe vracht wordt elke keer aangevoerd....en schappen gevuld....
Wel leuk om te zien dat houten speelgoed weer in is....
Duurzaamheid, duurzaamheid....ook bij het speelgoed dus....
Ik ben snel klaar met mijn cadeaukeuze...
Het gaat trouwens ook niet om de cadeaus maar om het idee erachter, en om het gedicht....

Tussen het eten koken door pak ik de

cadeautjes in....
Behoort zoiets nou ook tot multitasken....?
De monstertjes gaan in het teddybeer stoffen mandje.....
Zo papier eromheen....ik kan jullie even niet meer zien...
Je zou er immers een Gremlin trauma aan overhouden....
Je huis belegerd door een legertje kleurenmonsters die de boel verbouwen...
Althans....de drie boze monstertjes dan....
Ach en die worden dan wel weer door de kalmte monstertjes tot rust gemaand....
Geen zorgen dus om het Gremlin effect....

Nu heb ik nog de avond over om ideeën te zoeken voor mijn kleuters....zodat ik de boom ermee kan versieren in de klas straks....en zodat ze de laatste dag nog een kerstkleinigheidje hebben om mee naar huis te nemen....

Lang leve mijn dochter die een compleet archief naar me toe linked....
Met die kleinoden komt het dus wel goed....!

Mijn dag was weer gevuld....
Op lesvoorbereiding na heb ik alles weer gered....
En och....wie denkt er nou aan lessen op de verjaardag van de Sint morgen....
Laat die goede Sint maar komen.....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten