zaterdag 30 december 2023

30 december 2023


Dag van:
Als....
Je nu echt boodschappen moet gaan doen....
Maar de top 2000 net een uur met drie van de nummers uit jouw lijst gaat draaien....
Je dus boodschappen doen nog even aan je laars lapt en je je daarna moet haasten....
Maar daar geen spijt van hebt....
Je vervolgens wéér op het punt staat boodschappen te gaan doen....
Maar Jacques Brel met 'ne me quitte pas' begint....
Dus je toch nog maar even luistert....
De derde poging boodschappen ook mislukt omdat Borre ineens flinke plassen bloed verliest....
Acuut de dierenarts gebeld moet worden waar Willem gelukkig direct terecht kan....
Zijn stoma ontstoken blijkt....
En hij dus nu weer aan de antibiotica zit....
Maar we nog steeds niet hopeloos zijn en blij zijn dat hij er nog steeds is....
Uiteeeeeeeeindelijk alle boodschappen voor oud en nieuw binnen zijn....
En ik er zeker drie dagen niet uit hoef voor meer boodschappen omdat de ervaring leert dat we er nog wel drie dagen van kunnen eten....
Ik dus mijn schoenen in de hoek heb gegooid....
En nu zalig op pantoffels door het leven ga....
We vanaf nu onafgebroken en vooral ononderbroken, top 2000 kunnen luisteren....
En we ons daar nu al op kunnen verheugen....
Willem vijf minuten meespeelt met het nummer van Gary Moore....
En jou vraagt dit even op te willen nemen....
Ik dus weer met een camera in mijn handen zit....
We al twee uitnodigingen voor feestjes voor komend jaar binnen hebben....
Waarvan eentje notabene van een oud leerling van mij die dertig wordt en zijn oude juf er persé bij wil hebben....
Ik op zo'n manier oud worden niet erg vind....

Je erachter komt dat je de groene siroop, poedersuiker en vaatwastabletten vergeten bent....
Er dus morgen toch nog boodschappen gedaan moeten worden....
Je die schoenen maar weer uit de hoek haalt....
Je niet snapt hoe het liedje 'de engelbewaarder' zomaar van niets op nummer 243 van de top 2000 lijst is beland....
En je dus maar mee gaat kijken naar de film Equalizer, die Willem bij Pathé thuis heeft gehuurd....
Maar me bedenk dat ik zelf op het moment ook wel een reddende engelbewaarder kan gebruiken....
Je zoon appt dat de eerste appelbeignets goed gelukt zijn....
Maar hij niet zo'n goed gevoel heeft bij straks de wens 'gelukkig nieuwjaar'....
Je dochter appt dat ze na de eerste dag Disneyland veilig in het hotel bij Disneyland Parijs zijn om te gaan slapen....
En je zelf nu ook rustig je ogen toe kan doen....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten