dinsdag 26 december 2023

26 december 2023


Dag van:
Als....
Je 's morgens eindelijk onder de nieuwe douche kan stappen en er een piezelstraaltje uit de douchekop komt, en er geen warm water uitkomt....
Maar je gelukkig ook nog je douche boven het bad hebt....
Willem de klusjesman op tweede kerstdag toch maar belt....
De douche het door zijn hulp op afstand gelukkig daarna doet omdat het aan de nieuwe douchekop ligt....
Je te somber wordt van het grijze weer buiten....
Maar de top 2000 op tv je kamer in straalt....
Je dochter met gezin en vrienden in het top 2000 cafe en dus op tv is....
Maar jij een uur met je camera in de hand voor de tv zit om ze op de foto te krijgen....
Je André Hazes op de top 2000 hoort en de tv dus wat harder zet....
Maar je man ineens keihard begint mee te blèren....
Willem aangeeft dat hij wel wat met Susan en Freek heeft....
En ik dat dus helemaal niet heb....
(Behalve dat we een mannetje en een vrouwtje zijn, hebben we blijkbaar nog meer verschillen)....
Willem ineens tot het besef komt dat hoe ouder je wordt, hoe meer je aan gezellig thuis zijn hecht....
En ik het ook daar dan weer wel mee eens ben....
We toch maar uit eten gaan want dat hadden we nou eenmaal gereserveerd....
Maar de parkeerplaats onder het station zoals gewoonlijk weer bomvol staat....
Je eindelijk een parkeerplaats hebt gevonden....
Maar de lift blijkt te haperen....
Willem het daarvan Spaans benauwd krijgt....
Maar ik vind dat hij dan maar Grieks moet gaan denken....
We uiteindelijk bij het Indonesisch restaurant aankomen....
Maar Willem door zijn 14 kilo toename van de laatste maanden, zijn buik niet tussen de stoel en tafel krijgt....

We gelukkig een ander plekje krijgen....
Maar Willem nu weer niks van het systeem lopend buffet begrijpt....
Ik hem wel achter het behang kan plakken....
Maar het restaurant houten panelen langs de wand heeft ....
Willem bier neemt, ik de Bob ben en dus niet aan de alcohol kan ....
Maar dat in het geheel geen probleem vind omdat ik kelapa muda veel lekkerder vind....
Ik met veel geduld Willem elke Maleise vertaling van de gerechten geef (zucht)....
Maar de meneer naast ons verbaast uitroept hoe zo'n jong ding als ik al die Maleise woorden kent....
Ik helemaal geen zin in een praatje met mijn buur eters heb....

Maar me wel gevleid voel over de term 'jong ding'....
We weer eens veel te vol zitten....
Maar wel oneindig lekker gegeten hebben....
En ik oh zo blij ben dat we deze twee dagen weer gehad hebben, ook al waren ze nog zo gezellig....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten