donderdag 7 december 2023

7 december 2023


Dag van:
Er heerst een mistige grauwsluier over het water....
Weer waar je, als je niet uitkijkt, zomaar depressieverig van kan worden....
Toch wel beter dat dit jaargetijde juist ook probeert alles zo gezellig mogelijk te maken....
Kachel of open haardvuur aan....kaarsjes in alle kleurtjes en geurtjes.....
En van die zalige muziek....
Tenminste....ik vind het heerlijke muziek...
Willem heeft er een bloedhekel aan hihi....
Maar van mij mag Santa in town komen....en driven we home for Christmas...
Een white Christmas hoeft van mij daarentegen dan weer niet...
Maar dat is dan weer een tegenstrijdige gedachte want Kerst vieren onder de tropische zon lijkt me dan ook weer niks....
Ik ben in ieder geval erg blij met de speciale Christmas radio channel....
Laat mij maar zwijmelen....

Kaarsjes heb ik wel alweer aan....Rose Blossom and Sandlewood....
Het liefst dus iets met geurtjes want dan ruik je de honden niet zo....

Ietsje...nou ja ...heel veel minder vind ik dat stelletje opgeschoten ettertjes die nu

al met vuurwerk lopen te knallen....
En als het geen knallen zijn dan geeft het wel een knetter lawaai met een mega rookgordijn...
Alsof we al geen mist genoeg hadden...
Maar ook dan bekruipt me een tegenstrijdig gevoel want een knetterend haardvuur vinden we wel weer rustgevend klinken....

Ach, en dan krijgen we ook weer de kerst reclames op tv...
Bol.com bijt de spits af met een autistiform meisje die niet tegen prikkels kan...
Opa doet de feestverlichting, waarmee zijn straat overprikkelend rijk bezaaid is, uit als zijn kleindochter aankomt....
Een blik vol meelij verschijnt in zijn ogen (had niet gehoeven vind ik persoonlijk dan weer)....
Opa krijgt een knuffel van kleindochter die dan zegt "oei opa, prikkels"....
Je ziet opa schrikken....heeft hij nou toch niet met alles rekening gehouden en wat over het hoofd gezien...
Maar dan komt de clue.....
"Nee opa, je baard prikt" en vervolgens krijgt hij een baard trimmer van.... natuurlijk....bol.com....
Het draait erom bijzondere momenten nog leuker te maken voor iedereen....


Het kruidvat maakt zich sterk met hun actie voor het Armoedefonds....
Gaaf gedaan door kinderen samen een lied te laten bedenken... behoorlijke media wijsneuzige kids ook ....
Maar knap bedacht.....al zal ik dan wel het nummer streamen, ik koop er nog geen parfummetje meer om ....
Kruidvat vindt dat iedereen een mooie kerst verdient......

De Albert Heijn reclame....tja....start een beetje lauw....en eigenlijk vind ik er niks aan....de sportschoolhouder die alles doet voor zijn pupillen maar zijn eigen dochter niet meer ziet ....
Totdat dat ellendige moment van de verrassing komt, dan heb ik natuurlijk meteen kippenvel....
Kijk de pupillen hebben een groot kerstfeest georganiseerd, en wie komt daar binnen.... natuurlijk die dochter...
Cliche maar met kippenvel....
Het draait niet om wat je op tafel zet maar
bovenal draait het om met wie je aan tafel zit......

Ook LIDL heeft de kerstreclame van 2023 gelanceerd en daarin staat een wat eenzaam, maar oh zo lief, wasbeertje centraal.....
Je smelt hij de aanblik kan ik je verzekeren....
Het dier brengt zomaar een verloren aapje terug naar het huis van een gezin en moet daar werkelijk een barre tocht voor afleggen.....je kent die ellende inmiddels al wel....
Dan ook nog eens weggejaagd worden door de brute hond van het gezin als je het aapje onder de kerstboom wil leggen......
Maar dan..... die dankbare blik van het jongetje onder de kerstboom dat maakt dat het dan uiteraard allemaal weer waard was......
Verkochten ze die wasbeertjes maar bij Lidl....ik zou meteen óm zijn....
Ach en dan de rest van de boodschappen er dan ook gedaan hebben....
Maar nee....geen wasbeertjes bij de Lidl....

De Plus reclame snapte ik na twee keer kijken

nog steeds niet helemaal...
Maar in de kerstcommercial blijken ze dus het verhaal te vertellen van de tweelingbroers Thomas en William..... Ondanks dat ze in elkaars buurt wonen, leven ze langs elkaar heen..... waarschijnlijk door een onuitgesproken ruzie of zoiets...... 
Verzonken in foto’s en herinneringen van vroeger, voel je dat het aan ze knaagt.....
Ze verlangen toch wel naar verbinding...... En dan zie je ze tegelijkertijd de besneeuwde straat oversteken met een stoof eten in de hand....
Tja ach.....bij Plus draait het om 'samen'....

En dan de Hema....wat lief dat Siepie zijn vriendje Takkie krijgt....
Niet meer al by myself maar gezellig samen...
Annie M G Schmidt gaat nooit verloren....
Ze willen echter wel haar boeken uit de handel....ze zijn te ouderwets en er staan worden in die écht niet meer mogen anno 2023....(flauwekul)....

De Jumbo doet het dit jaar met zeer korte reclames...
Pak ook uit deze kerst...maar dan graag wel ff uit het assortiment van Jumbo...
En dat voor die prijs...!!
Verrassend is in ieder geval hun dit jaar ontbrekende tranentrekker dus.....

De Aldi reclame daar hou ik van ..
Even een korte kerstanimatie en dan op de man af vertellen dat je liever je geld steekt in het goedkoper en betaalbaar  maken van je producten dan is tranentrekkende en peperdure commercials....


Maar tja .... uiteraard zit iedereen het als ik te wachten op de oudejaarstrekkings commercial van de Staatsloterij...
Na Frummel, Freddie, Fritsie, Frekkel....who's next....?
Ik kan niet wachten....
Wordt het Fladdertje, Florissie of misschien Flipje... Fleurtje....Faruk of Faiseltje....
Freekje vind ik ook leuk....
Hè laat nou niet te lang op je wachten meneer Staatsloterij....

Als je aan meer kerstcommercials denkt, dan denk je natuurlijk ook al snel aan Coca Cola.....
Coca Cola is dan ook wel de uitvinder van de kerstcommercials zou je kunnen zeggen en heeft zelfs de kerstman bedacht zoals we die nu kennen, bolle buik en met blozende wangen.....
Maar........, John Lewis & Partners wordt wel gezien als de vader van alle kerstcommercials......
De jaarlijkse commercial van het Britse warenhuis is een traditie geworden waar reikhalzend naar wordt uitgekeken......
Ook door mij.....
Er is geen Engelse adverteerder die het in zijn hoofd haalt om vóór John Lewis zijn kerstcommercial te lanceren...... 
Dat pikken de Engelsen niet, aangezien ze verzot zijn op tradities......
Lewis is de standaard, vooral omdat geld geen rol speelt.....
En de reclame pareltjes die het oplevert worden over de hele wereld bewonderd......
Nooit gezien...????
Ik zou ze zeker eens op YouTube bekijken....
https://youtu.be/Cyuqy4Eb_I4?si=J3V0pcmq4hh9_WZx
Niemand minder dan Andrea Bocelli zingt de song...
En het gaat over een vleesetende plant die kerstboom wil zijn...


En zo ben ik dus de dag een beetje aan het doorkomen....
Nog wat voorbereidingen voor het Sinterkliek feest morgenavond....
De buurtjes bijstaan in hun verdriet want lief moedertje wordt vandaag gecremeerd...
Mijn yurls pagina's bijwerken....en maar weer afwachten wat de dag van morgen brengt....





Geen opmerkingen:

Een reactie posten