vrijdag 16 maart 2018

16 maart 2018

Dag van:
Ik hoor gezucht, gesteun en gekreun van beneden komen...
Het is toch wat als de vrouw des huizes studiedag heeft, een half uur langer in bed kan blijven liggen en je alles zelf moet doen...; honden eten geven en uitlaten... je eigen brood smeren... lunchtrommel voor jezelf en de hond moet maken... koffie moet zetten... de lunchtrommel niet kan vinden...
Nee... en van dat gezucht, gesteun en gekreun worden we ook helemáál niet wakker...
Wel dus...
 En bedankt!... de lunchtrommel ligt  trouwens onderin de buffetkast.....
En je brood had ik gisteravond al voor je gesmeerd...
Van.... wel lekker rustig aan aankleden nu... zelf koffie maken... en me voorbereiden op de studie cq workshop dag...
Even kijken hoe ik moet rijden naar mijn collega die ik op zal halen...
Ooooh woont ze daar.... dat is bijna tegenover...
Gezellig keuvelend samen naar school en onderweg meer collega's tegenkomen.....
Heel wat zwaaiende handen onderweg...
Van... een overvolle parkeerplaats.... heel knudde nog tussen twee auto's inparkeren... en zo schreef staan als de toren van Pisa...
Binnen is het al even druk aan mensen als buiten aan auto's... maar dat lijkt me logisch...
Gauw een kijkje op het plan bord... waar moet ik heen...
Dan koffie (maar ik ben niet de enige)... een babbel hier en een babbeltje daar met het oude en nieuwe team... en op naar de eerste workshop "hap, slik, weg" over slik cq eet en drink problemen...
Boeiend van begin tot eind...
Van.... hoe slikken... verslikken... en stikken werkt...
Wat er tegen te doen...
Zelf ervaren hoe het is om gevoerd te worden (VERSCHRIKKELIJK dus)
Sondevoeding...
Ervaren hoe het is om te slikken zonder te kunnen kauwen..(spierpijn in mijn tong ervan)
Verdikt drinken... voedsel aan de zijkant in de wang geven.. reflexen... aanraking.. omgevingsfactoren...
Prikkels.. smaak.. voedsel structuur...
Super leerzaam...
Van pauze...
Even napraten bij een kop koffie...
Van... workshop twee...
Het totaal kind in beeld door Thyra Koeleman...
Eerst zelf ervaren om te aarden..
Het prachtige verhaal van de indianen vertel stok...
De passie voor kinderen met of zonder handicap...
Veel herkenning met mijn eigen werkwijze..
Lucht... water.. vuur en aarde types en wat gebeurd er als die uit balans zijn...
En hoeveel kinderen zijn er niet uit balans tegenwoordig...
Oefeningen met zintuigen... ruiken.. voelen... zien... horen...
Ervaren dat ik al die aanrakingen helemaal niet prettig vind...
Praten in een ballon en je eigen echo voelen en horen..
De trilling van de ander door de ballon voelen...
En... het boek kopen want tjonge wat is dit gaaf!
Van pauze.... even een hapje eten... verwerken... napraten....
Van ronde drie...
DTT training.... leren door conditioneren ...Pavlov....
Alle ooit geleerde theorie komt weer boven...
Trial but no error....
Doen door belonen...
Voordoen....nadoen..
 Veel moeilijke termen maar ook veel verhelderende filmpjes...
Van.. stilletjes in een hoekje zit een tekenares...
Ik voel dat ze naar me kijkt...
Als ze mij wil portretteren zal ze het niet gemakkelijk krijgen want ondertussen voel ik mijn rug opspelen en ga ik om de haverklap verzitten...
Van... pauze...
Hé geen koffie...
Van... de cabaret voorstelling "lastige ouders" begint...
Jammer... niet voor mij..
Ik héb een DTT voortgangsbespreking ....
Kan ik de zojuist opgedane kennis meteen mooi in praktijk brengen...of in ieder geval toetsen...
Van... kijk nou... de tekenares heeft mij toch getekend...
Ik maak gezellig een praatje met haar... en neem de tekening in ontvangst
Van...5 uur... collega opscharrelen  die mee terug rijdt...
En... Chinees halen... geen zin meer om te koken...
Babeth is al naar haar bijbaantje...
Van... ook Willem heeft een mooie dag gehad..
Nationale pannenkoeken dag en dus pannenkoeken bakken voor bejaarden in het plaatselijke bejaardentehuis...
Van... op naar de verjaardag van Jennie van " de kliek"
Fijn om je vrienden weer bij elkaar te zien...
Mijn levens vierders....!!
Nóg meer onderwerpen komen aan bod... gemeentelijke verkiezingen natuurlijk... muziek... oude herinneringen... vakantieplannen...
En dé een vertelt nog iets uitgebreider of gedetailleerder dan de ander...
 En dé ander vertelt kort en bondiger dan de een ...
Van... maar ik merk dat ik vandaag al teveel gehoord heb...
Half twaalf... het is mooi geweest...
Poezepoes ligt alweer bovenop mijn zij... waarmee ze wil zeggen slapen jij!!!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten