vrijdag 13 maart 2020

13 maart 2020

Dag van:
En dan is het allemaal voorbij..
Het geregel... de voorbereidingen... het afscheid...
En dan pas komt die ruimte.... voel je dat intens gemis.... de leegte...
Willem breekt....
Ik moet werken...
Op een plek waar de hectiek groot is.... en toch de rust bewaard blijft...
Op een plek waar het allemaal doorging toen ik twee dagen weg was...
En waar ook weer niet voor te stellen akelige nieuws medegedeeld werd...
Dingen om even bij stil te staan terwijl mijn hoofd holt...
Van.... lege klassen... en bijna lege klassen....
Ook ik heb maar 6 leerlingen waarvan er eentje opgehaald wordt...
Min één maakt dus 5....
Dit keer geen maatregelen die je door de vingers kan zien...
Alle regels worden strak gehanteerd...geen uitzonderingen..
Van.... Willem huilt...
Ik lees de tranen door zijn appjes...
Ik lees het verdriet tussen de regels van gedichten door...
Hoe troost je een mens die op afstand is...
Ik die in een heel andere wereld weer verkeer dan waar ik gisteren was... en de wereld waar Willem nu ( nog)  in zit...
Het voelt eventjes hulpeloos machteloos....
Ik gesteund door lieve collega's...
Willem alleen ...
Het zou niet zo moeten zijn...
Van.. en de dag kruipt...
Ik doe mijn werk ....wat met zo weinig kinderen bijna geen werk te noemen is....en los wat probleempjes op..
We houden het corona nieuws nauwlettend in de gaten...
Elk uur sijpelt er wel wat nieuws binnen...
 Eindelijk is de dag om...
De laatste administratie en naar huis...
Van... nou ja... eerst boodschappen doen dan...
Mijn auto kan ik niet kwijt...
Is er feest op het winkelcentrum...?
Als ik eindelijk een plekje heb en mijn auto uitgekropen ben omdat het plekje natuurlijk veel te krap Is... en de winkel binnenkom, weet ik niet wat ik zie...
Rijen en rijen dik mensen voor de kassa...
Maar erger nog... leger dan lege schappen...
Dat wordt een karig maaltje vanavond...
Het is toch belachelijk dit....
Van... pas thuis hoor en lees ik de oproep van Rutte betreffende hamster praktijken...
De wereld is echt gek geworden...
Corona tast ook de hersenen aan volgens mij....
Ik bedoel... oké... ik wil het nu best serieus nemen... maar dit .....!!!!!!
Nee dit kan écht niet....
Nederland op z'n asociaalst.....
Van... met Willem veel napraten maar zó moe zijn...
Morgen maak ik het goed....
Heus....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten