zondag 29 maart 2020

29 maart 2020

Dag van:
Hè gelukkig... vandaag is Willem ook in een blèg stemming...
Misschien wel meer een "Ik kom niet op gang" stemming...
Dat klinkt beter...
Geeft niks Willem.... fijn aan toegeven.... dat scheelt weer een hoop rampen...
Je moet alleen wel even de honden gaan uitlaten...
En blijf dan maar fijn lang weg want dan kan ik zonder onderbreking van tientallen vragen en nog meer opmerkingen tenminste iets aan mijn werk voor school doen...
Oftewel... een man constant over de vloer... ik moet er ff aan wennen...
Van... tja... en áls die man dan al weg is, moet natuurlijk niet de telefoon gaan waarbij vriendinnen van de kliek honderduit te vragen, vertellen of overleggen hebben...
Enfin... Willem komt net zijn neus alweer om de hoek steken als ik ophang....
Hamvraag vandaag.... heeft hij nou korter met de honden gewandeld of zat ik te lang aan de telefoon....?
Van.... dus drinken we eerst maar weer eens koffie....
Bekijken het zoveelste praatprogramma over corona....
Geven de honden eten....
En overleggen wat de verdere plannen van vandaag zijn...
Zoveel is duidelijk.... we gaan vandaag Benji showen bij Marleen en Marije van Ben....
En Willem wil in Duitsland tanken want ooooooh daar is de benzine zo goedkoop....
 Van.... hij wil alleen wel eerst even douchen...
Heel fijn Willem... en blijf dat maar lekker lang doen want misschien kom ik dán wel aan werken toe...
En ja hoor.... ik kan zowaar twee voorleesverhalen inspreken, op YouTube zetten en van daaruit op de thuislessen pagina plaatsen....
Van ... nu ikzelf nog even opfrissen... en op naar de meiden van de kliek en Marije...
Marije was weliswaar even in haar schulpje gekropen maar zo'n kleine puppy zou wel weer wat zonneschijn en energie kunnen brengen...en in ieder geval de nodige afleiding....
Ze is er dus ook....!
Van.... en wat wordt het een ouderwets gezellige middag....
Benji te ruste in het hoogpolige tapijt of spelend met Marije....
Willem, Marleen, Jennie en ik aan de babbel....
Weet je hoe dat voelde....?
Als zo'n jaren '70 zondag... als je knus bij elkaar zat in de opkamer....
De jaren van ver voor facetime,  videochat,  sociale media en een nog vrij onbelangrijke telefoon...telefoon al helemaal niet mobiel was....
Zo'n middag dat je eerst langs de etalages ging lopen met de familie en dan allemaal aan de koffie of een wijntje (vroeger was dat sherry) ging....en kletste met elkaar...
Zo'n zondagmiddag dus... héérlijk....
Van.... en natuurlijk waren er tranen....
Maar ook de lach en de serieuze gesprekken...
En natuurlijk ging het over de afgelopen week en over corona... maar ook over bloemen,  scherven in je hart, vroegere gewoontes, ikea, vakantie....
En bekeken we oude foto's die Marije tevoorschijn haalde..... en haalden we herinneringen op...
Van... voor we het wisten was het bijna zes uur....
Zonder dat we brandende ogen van een beeldscherm hadden...
Hooguit wat rode wangen door het tweede wijntje.....
Van... zulke zondagen houden we erin...
En dat er van de benzine in Duitsland niks kwam,  vond niemand erg...
Van.... samen een soepje...
Samen een filmpje kijken.....
En al hou ik niet zo van films... voor Bohémian Rhapsody mag je me wakker maken....
Die man... die muziek... zijn leven.... ik verlies me erin...
Van... maar als ik daarna weer het zoveelste programma over corona in beeld zie verschijnen... met de zoveelste deskundige... het zoveelste sub onderwerp... dan haak ik af...
Ik begin er intussen ook behoorlijk hypogondisch van te worden...
Voel ik mijn nieren vanavond... die ik door de schildklier aandoening wel vaker voel...dacht ik al aan corona...
Voel ik keelpijn van een verdrietige brok in mijn keel... oh help corona....
Ben ik kortademig door een slechte ademhaling van de spanning... zie je wel corona....
Heb ik zoals vannacht weer de krankzinnigste dromen.... och moedertje de verwardheid door corona slaat toe...
Weet je wat.. ik neem twee oh zo fijne paracetamollen.... die natuurlijk totaal overbodig zijn en nu een placebo-achtige uitwerking hebben.... maar wel geruststellen....en sluit de dag af...
Want die wintertijd zomertijd brengt me ook aardig van de wap ... of is het toch....Wamp kappen nou... haal die onzin uit je hoofd...!








Geen opmerkingen:

Een reactie posten