woensdag 18 maart 2020

18 maart 2020

Dag van:
Vandaag maar eens een dagje isolatie..
Nee... niet dat ik ziek ben.... gelukkig niet...
Maar gewoon om het noodlot niet te tarten...
Morgen tenslotte ook al werken... risico genoeg zou ik zo zeggen....
Van... jammer dat de zon wat minder schijnt...
De temperatuur is echter nog wel aangenaam en met wat minder zon is het misschien ook wél zo lekker om eens eventjes wat aan de tuin te doen...
Niet dat die er nou van opknapt..
Ha ha ha ha... nee dat zeker niet...
Onze tuin is een honden afgraving....
Aan alle kanten verzakt en nodig aan een facelift toe....
Maar dat is nog een middellang termijn doel....
Van... vegen kan geen kwaad...
Al dat irritante coniferen blad van de buren van de vlonder.... trapje schoon... en vogelhuisje ophangen...
Jaaaaa.... meer omdat het zo leuk staat hoor...
Ik heb de hoop op vogeltjes met die twee katten van ons allang opgegeven....
Alhoewel... stiekem hoop ik natuurlijk toch wel een beetje op dat zachte gepiep uit zijn huisje....
Het af en aan vliegen van mama mus of mees....
Zo heel héél af en toe komt er eens een gevleugeld vriendje op het vogelhuisje af...
Maar al wat ik erin leg ... de muizen zijn altijd sneller dan de vogeltjes...
En muizen zijn veelvraten heb ik al ontdekt...
Van.... heerlijk dat gerommel in mijn tuintje....
Echt hoor... zodra de temperatuur het maar even toelaat ben ik buiten te vinden...
Als het maar boven nul is...
Ik heb alweer hele plannen over de kleur van de bloemetjes dit jaar, de hoekjes die ik wel creëren....
Meteorologisch is de lente dan misschien al begonnen... ik hou me aan die 21ste maart ....
Lekker simpel....
Van... de knoppen van mijn appelboom zijn al opengebarsten... het groen floept er aan alle kanten uit...
Het wachten is op de lieflijke roze bloesem...
Hoeveel appels zou de boom dit jaar dragen....?
Tot ver in november heb ik afgelopen jaar appels kunnen eten, appelmoes en appeltaart kunnen maken...
Van... kijk... de twee ganzen zijn we terug...
Of eigenlijk... hoor....
Het gegak is niet van de lucht....
En niet zo zachtjes hoor.... de halve wijk kan meegenieten....
Dat zullen ze dus ook wel doen want er zijn er veel thuis....
Van... na mijn gebezem, geniet ik van een welverdiende mok koffie in de tuinstoel...
Oké... het is niet geweldig dat tuintje... maar toch ietsje opgeknapt...
En als Willem met de honden terug is van hun eerste wandeling van de dag, en ook hij gezellig koffie komt koffiedrinken en kletsen, ben ik de complete aanblik weer vergeten...
Van... het is echter niet van lange duur...
Willem gaat met een bevriende dominee twee preken digitaal opnemen én hij doet de muzikale omlijsting....
Doei Willem .....
Van... ik pak mijn borduurwerk weer op...
Het heilig avondmaal... waar ben ik aan begonnen...
Alleen... dan gaat mijn mobiel af....
Kleindochter Luna....
Ze komt even virtueel op visite...
Nou ja.... éven...??????!!!!!!
We planten samen onze mobiel op onze bureaus....
Ik ga ondertussen maar haar verjaardagscadeaus bestellen online...
De beloofde fiets moet maar even wachten...
Live op verjaardagsvisite gaan zal er dit jaar namelijk niet inzitten...
Daarbij is Luna ernstig vatbaar voor allerlei ziektes...
Dus als je er bij eentje voorzichtig moet zijn is het mijn kleine lieve jongste kleinspruit wel...
En oh wat kunnen we nu lekker jennen... want ze ziet niet wat ik bestel...
En ze is helemaal niet nieuwsgierig hoor.... welnee....
Van.... dan gaan we quizzen...
Luna heeft Spotify Disney klassiekers en oma moet raden uit welke film de muziek komt....
Ellende is wel dat wat voor haar klassiekers zijn, voor oma films zijn die ze niet kent...
Oma jij kent alleen 'antiekers'....
Ze heeft gelijk...
Oma is nog van het tijdperk Assepoester, Bambie en hooguit de kleine zeemeermin en Belle en het beest....
Maar we zijn het er over eens dat het liedje van de kopjes uit de keuken van het beest, het aller aller leukste liedje is...
Van.... we zijn twee uur verder... en hebben van alles getekend, gespeeld, gezongen....
Oma gaat nu echt ophangen...
Van... maar dat heeft oma nog niet gedaan of kleindochters twee en drie hangen aan de lijn...
Dat videochat en corona is een goeie combinatie...
Wampie de virtuele oppas oma....
Oma kijkt toe hoe er gegamed wordt door Britt en bewonderd de tekeningen van Isa....
Vanmorgen nog zaten ze allen aan hun huiswerk maar de middag is voor de ontspanning...!
En dan begint dus het oma werk...
Van... enfin het is zo'n vijf uur als deze virtuele oppas oma haar taak erop zit...ofwel ik maak er zelf een eind aan.....
Er moet ook nog gekookt worden...
Willem steekt zijn religieuze neus alweer om de deur....
Preken en muziek staan erop....
Van.... we zitten net aan ons eerste avond kopje koffie of beider telefoons gaan alweer af...
Dit keer is het mijn zus met gezin die de videochat gevonden heeft...
Zus is verkouden... en in Brabant betekent dat...THUISBLIJVEN....
Als alle nieuwtjes met Willem en mij gedeeld zijn... de nodige handkussen toe gewoven zijn... keert de rust terug....
Nou ja... op de nodige appjes en gewone telefoontjes na dan...
Van... één ding heb je nu wel met die corona... we zijn nog nooit zo sociaal naar en met elkaar geweest...
Ik heb ook nog nooit zoveel virtuele knuffels op Facebook, Messenger of Whatsapp gehad....
Jullie ook...???




Geen opmerkingen:

Een reactie posten