woensdag 4 maart 2020

4 maart 2020

Dag van:
Het leven kabbelt voort... zoveel te doen... zoveel te beleven ...
En op zo'n dag als vandaag ineens beseffen dat je alweer in maart zit...
Een jubelend gevoel dat zich van je meester maakt omdat het bijna lente is...
Op de kalender nog 17 dagen...
Oh heerlijkheid...
En wat ben ik verwend met een miezerig wintertje...
Geen nare gladde wegen... geen pekel drama's... geen bevroren buitenkraan.... geen vreselijke kou op de botten... de hele winter je balkondeur open laten staan 's nachts....
Tja.. nee... geen prachtige witte landschappen of witte velden waarop de honden pootjes zo mooi zichtbaar zijn...
Maar het kan me niks schelen...
Ik ben de winter veilig doorgekomen...
En als maart nou eens niet knullig doet met die staart... en april nou eens niet doet wat ze wil... dan krijgen we vast stralende lentedagen eerdaags...
Ik pak dus mijn breiwerk op en ga heerlijk in de zon buiten zitten...
Uit de wind en met een warme trui aan,  is dat al goed te doen...
Bedenk ik me daar wel dat die trui die ik aan het breien ben wellicht niet meer gedragen kan worden als de lente doorzet...
Ach... er zal vast nog wel een frisse avondje bijzitten...
Van.... ondertussen maak ik nog een mooie foto van Bets...
Dat je daarna dus die foto op je  Instagram plaatst.....
Een passende doch grappige tekst bedenkt om eronder te zetten. .....
En dat je dan de héééééle dag die tekst niet meer uit je kop krijgt...
https://youtu.be/ijc1eJVR9Qw
Luister maar....
Gedeelde smart is halve smart
Kijk dat krijg je er nou van en ik had je nog wel gewaarschuwd.....
Dat dus...a hole in je bucket ....
Van... ik begin aan de schuur opruiming...
6 maart... vrijdag dus al.... krijgen we kleine wijk containers en dan kun je er bijna niks meer in kwijt...
Maar na 6 volle vuilniszakken hou ik het weer voor gezien...
Dasr heb ik toch heus Willem bij nodig..
En die is er niet want zijn moeder is vandaag 89 geworden en hij zit aan de taart...
Soms is dement zijn wel lekker... vooral als je vergeet dat je al een stuk taart gehad hebt en er nog eentje krijgt....
Ik zie de foto's van de afgelopen verjaardagen van mijn schoonmoeder op mijn Facebook tijdlijn...
Wat vreet dementie toch aan je...
Je ziet met de jaren haar ogen al leger en leger worden...
Alzheimer en de horizon.... zover als ze kijkt...
Daar moet je zijn... maar je komt er niet...
Starende ogen naar niets...
Starende naar een einder zonder toekomst...
Elke dag zo een als de ander...
Tot je verder zal gaan dan die horizon....
Elke keer weer denk je dat het einde nadert bij haar...
En elke keer vieren we toch weer die volgende verjaardag...
Van.... dan nu toch maar zo'n nieuwe afvalbak gaan kopen...
We moeten er heus aan..
Van 60 liter bak naar 30 liter bak...
En vanaf 1 juli per zak gaan betalen...
Het zal me benieuwen hoe Arnhem daarmee omgaat...
De supermarktschappen leeg omdat de mensen in corona paniek begin te hamsteren.... de schappen van de vuilnisbakken winkels bomvol....
En zoals ik al in een eerder blog meldde... geen goedkope bak te vinden...
Ik loop dus even later de winkel uit met een bak van €50.00 ....
Alles ten goede van het milieu moet je dan maar denken...
En ook dit drastische vuilnis scheiden zal wel weer gewoonte worden...
Net zoals de opgevouwen stoffen tasjes die ik in mijn schoudertas meedraag...
Ik kan me al bijna het plastic tasjes tijdperk niet meer heugen...
Ook voor de boodschappen gebruik ik al geen plastic meer....
Van.... en verder kent Nederland nu 38 corona gevallen...
Wereldwijd zijn dat er 95.000...
Ruim 3200 zijn aan de gevolgen ervan overleden...
De corona virus lijn is alleen in Nederland al zo'n 8000 keer gebeld...
Dat zeg ik.... het leven kabbelt voort...
De dood dus ook....
Laat die lente maar gauw doorzetten...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten