zaterdag 28 maart 2020

28 maart 2020

Dag van:
Alsof je de dag ervoor met een moker op je kop bent geslagen...
Zwaar gedronken hebt...
Een slechte nacht gehad hebt...
Ongetraind een marathon gelopen hebt.....
Zo'n zwaar, brak, leeg gevoel....
En labiel als wat...
Ik kan om alles wel janken....
Blèg..... zo'n ochtend dus...
Van..... ik probeer me in de zon op te laden...
Borduurwerk op schoot....
De bruine lok van Petrus of is het Johannes... misschien wel Judas... ik ken de tafelschikking van het heilig avondmaal niet, erin bordurend....
En bij die lok blijft het dan ook wel...
Willem heeft weer één of ander snood plan...
1 April (geen grap) wordt er nieuw vinyl in de keuken gelegd...
De keuken moet dus leeg en de oude vloerbedekking moet eruit...
En dat moet in Willems hoofd zonder enige twijfel NU....
Met andere woorden... ik zit dus 3 dagen in de zooi in plaats van in één...
Maar daar heeft Willem niks mee te maken...
En dat we eerst dozen zouden halen om de buffetkast spullen in op te ruimen..... daar heeft hij ook geen boodschap aan....
Willem heeft iets in zijn kop...
Van.... ratsssss..... daar gaat de eerste strook linoleum al...
"Dat gaat makkelijk Wampie"....
Je bent er nog niet Willem....!!
Van... we doen de keukentafel uit de keuken en de stoelen....
De prullenbakken... ha ha... ja meervoud....bakken... want tegenwoordig heb je er wel drie in je keuken staan; gft, plastic en restafval...
Oh ja en twee kratten; papier en glas...
Laat ik dan ook de zak voor oude kleren die boven staat niet vergeten...
Mijn keuken/huis lijkt wel een afvalcentrum.....of recycle bedrijf....
Maar oké... milieu,  milieu.... alles voor het milieu... en dus de toekomst van onze kinderen en kleinkinderen.....
Van....."dat gaat makkelijk Wampie".... naar.... ploeteren.....
Dus toch hier en daar gelijmd...
Dus toch wel een vloer die er al minsten 18 jaar in ligt...(Zo lang gaat linoleum dus met gemak mee)....
Zucht.... steun.... pijn....
Spatel... mes .... beitel .... hamer.... zweetdruppels....
Tot het keukenblok gaat het redelijk goed... maar dan...
Een stanleymes bij de buurman halen....
Buurman die meekomt...
Tuurlijk... buurman en buurman... wij fiksen het wel...ajunto....
Van... buurman adviseert slijptolletje....
Buurman adviseert buffetkast eruit...
Buurman heeft wel een teil waar alles in kan...
Buurman begint met een takkekabaal de restjes bij de randjes te verwijderen...
Buurman veroorzaakt behoorlijk geluidsoverlast...
En stank...
En een pup in mijn nek...
En..... rook.....
Dus..... brandalarm gaat af....
Paniek bij de andere buren....
Honden een bijna dood ervaring rijker....
Buren sussen....
Van....maar het lukt....
Vloer is eruit...
En let op nu....
Alle zooi ligt en staat buiten...
Gereedschap gaat aan de kant...
Je denkt dat ze de boel gaan opruimen...
Neeeeee....FOUT....
Buurman en buurman gaan aan het bier....
Van... de deurbel... bloemist...
Met een bos bloemen...zoooooo mooi als ik zelden gezien heb...
Zo mooi.....
Van Marleen, Matthijs, Marsinah en Marije...
Als dank voor gisteren....
Hup en daar ga ik weer...
De tranen machine werkt volle toeren...
Brandalarm... hond die in mijn nek kruipt... bloemen....
Ik huil om alles....
Van... mijn dochter komt binnen... met mijn kleindochter Britt...
 En daar gaan we wéér.... ja hoor....
Tranen....
Van... gelukkig brengt Benji...
Oh ja....Banjer heet Benji als nagedachtenis en eerbetoon aan ben....
Gelukkig brengt Benji wat afleiding...
En Britt straalt helemaal....terwijl Jocelijne één en al vertedering is...
Van.... maar och als ze dan weet gaan die twee...
En ik kan niet even knuffelen met ze....
Want je weet het niet... ik kan het ook hebben.... dat pokke corona....
Die roet in al ons eten gooier ....
Alsof we melaatsen zijn...
Daar ga ik weer.... tranen met tuiten....
Echt hoor.... als deze ellende periode achter de rug is knuffel ik de hele wereld en laat nooit meer los....
Nou oké... alleen mijn naasten dan....en nog een paar.....
Van..... tante Bets op de vensterbank...
Een vensterbank die natuurlijk propvol spullen uit d'r buffetkast staat...
Bets die er niet meer tussen past...
Van schrik van de vensterbank springt...
In haar sprong de kaars, het plantje en wat boeken meeneemt...
Die natuurlijk prompt in de teil van de buurman vallen.... waar ALLE glaswerk in ligt....
Kun je je het kabaal voorstellen...
Het gerinkeldekinkel in tienvoud...
Dag glas servies... wijn en bier glazen...
Van de veertig zijn er misschien nog vijf heel....
Brengen scherven geluk zeg je...?
Vlieg op!!!!....
Van....ook dat nog....
"Wampie de buren eten mee hoor... gezellig..."
Ah... oh..... tja... oké.... goed... ik bestel wel wat...
In deze keuken valt immers nu niet te koken....
Ik bestel Grieks.... uit eten thuis....
"Oh en ik haal wel wat bier (nog meer????) en wat te snacken voor s avonds....
Ah... oh.... tja... oké...
Van.... de deurbel....
Willem die aanbelt....????
"Ja sorry mijn sleutel is in het slot afgebroken"....
Natuurlijk Willem... dat kan er ook nog wel bij...
Slotambulance bellen dus....
Let wel....... slotambulance bellen...s avonds... in het weekend....
Willem doet niet aan timing of zo....
Van... griek aan de deur....
Buren op de stoep...
Eten op tafel...
Van... de deurbel...
Slotambulance...
En nou goed opletten....
De man groet mij....
De man schijnt met zijn mobiel op het slot....
De man pakt een schroevendraaier....
De man draait de cilinder uit het slot...
De man pakt een vernuftig tangetje met haakje...
De man prutst 1x
De man prutst 2x
Halve sleutel eruit...
Cilinder erin...
Schroef schroef....
Klaar...!!!!
5 minuten werk ...
Wat een kanjer....
Denk en zeg je dan nog...
Van... ja ja... duh... totdat...
"Wilt u pinnen of contant betalen?"....
Doe maar pinnen...
Dat is dan €163,32 mevrouw....
.........
.............
................
5 Minuten....€163,32...???????
Ik pin ... doe de deur dicht... en ja hoor... daar ga ik alweer....
Veeg m'n natte zoute vocht weer weg...en ga naar het eten...
Van... het eten smaakt tenminste...
Samen uit eten thuis is best gezellig...
De avond laten we ons voornamelijk vermaken door een pup met zijn dolle drie kwartier...
Met wat "geleende" humor...(tiktok filmpjes)..... en wat sterke verhalen....
En natuurlijk doorspekt met corona perikelen...
Van... het was weer zo'n dag....
Krijg ik nog zo'n leuk plaatje van een collega...
-In het weekend moet de klok terug... naar ik eet niet meer waar ik hem gekocht heb-.....
Zal haar eerst maar eens vertellen dat de klok vooruit gaat...
En dan meteen maar even onze klok vooruit zetten....
Oeps.... dan is het al wel laat.... welterusten...!









2 opmerkingen:

  1. Ohhhh meid wat een dag, zondag in de zon met je borduurwerk 😘❤️🍀

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Niks ervan... ik laat me omscholen tot slotenmaker hi hi hi

      Verwijderen