dinsdag 31 maart 2020

31 maart 2020

Dag van:
De laatste dag van een derde maand van het jaar...
En wat voor maand...
Nou heeft zo'n  maand maar eenendertig dagen maar volgens mij zijn er dingen gebeurd voor een heel jaar...
Schoonmoeder jarig, schoonmoeder overleden, vreemde begrafenis,  kleindochter jarig met een vreemd digitaal feest, corona perikelen, intelligente lockdown, thuislessen  maken,  onze lieve vriend Ben overleden, bizarre crematie, een sleutel die afbreekt,  Willem die niet uit een sloot komt,  Blitz toegetakeld.....
Je snapt niet dat het allemaal in één maand past...
En toch was het zo....
Van... vandaag was Willem zijn autosleutels ook nog eens even kwijt...
Zoektocht van een half uur...
Gevonden in de mand met oude hondenriemen....
"Hoe kan dat nou????????"
"Daar heb IK ze niet ingelegd!!!!!"
Pffft.....nee... dat hebben 7 onzichtbare puppy's gedaan zeker....dag Willem...
Van... en nog een zoektocht...
De zoektocht naar een webcam....
Want die heb ik nodig voor de virtual classroom morgen stond duidelijk in de mail....
En al die wilde verhalen over lege schappen webcams zullen toch wel enkel toiletpapier betreffen....onzin....
Nou Wamp.... nee dus....
Geen onzin.....
BCC, action, mediamarkt, handy man,  pc shop, computer world.... op.... op...opper dan op....
Maar.... ik heb wel eeeeeeindelijk handgel gescoord....
Vanaf begin corona was het er niet....
Nu heeft Etos weer....werden klein voorraadje.... in één mandje.... bij de kassa.... onder toezicht gesteld....
Eentje per klant... nou ja... ik heb tenminste eens wat....
Van.... schuchter mail ik de virtual class docent....
"Oooooh maar je kan ook zonder webcam hoor"....
Aaaaarggggggg ....knarsssssss......
Van..... met Blitz gaat het iets beter....
Maar allemensen wat een drain en wat een wond.....
Ze is nog een beetje angstig en zoekt constant de bescherming van baas Willem...
Dat ze niet uit mag daar snapt ze niks van....
De volledige tijd dat Willem de andere twee uitlaat jankt ze zielig voor zich uit...
Het verband moest er vandaag af...
Dat heeft Willem héél voorzichtig gedaan...
De kap om... dat werd hem niet...
Zelfs de ideeën van de buurman ten spijt die ons adviseerde hem andersom om te doen...
Maar gelukkig bijt Blitz niet aan de wond ....
Afkloppen maar....
Van.... Babs toont zich de onschuldige...
Die is alles alweer vergeten...
Ze is dan Borre wel niet de baas maar Blitz zeker wel....
En die kleine negeert ze...
Van.... Benji is Benji... speels.... slaperig..... hongerig...poeperig....
We hebben nog nooit een pup gehad die zo kon poepen als deze....
En alles buiten....
Hij heeft ook een vast plekje....
Dat is nu nog niet zo'n probleem met die kleine drolletjes .... maar als dat heuse reuen fabrikaten gaan worden is die plek rap vol....
Van... en Borre....
Pffft Borre.... sul.. die bonjourt overal dwars doorheen op eigen lompe wijze....
Maar... is heel lief voor Blitz....
Van.... digitale avond...
Willem zoomt met het koor... ik videochat met kleindochter....
Morgen virtual classroom.....
Wat hadden we zonder de uitvinding van internet moeten beginnen nu denk ik, als ik de premier om 7 uur hoor vertellen dat we er nog vier weken bij krijgen....
Wij in onderwijsland dus 6 hè...
Een complete zomervakantie....
Van.... ik hoor de term oorlogstijd....
Het begint er inderdaad op te lijken.... een piepklein beetje dan misschien....
En toch wel vreemd dat nu niemand juicht...6 WEKEN VRIJ!!!!!!!.....
Wat zal dat vreemd aanvoelen als we over drie maanden echt 6 weken vakantie hebben....
Al vermoed ik dat er dan nog wel bepaalde regels van kracht zullen blijven hoor....
Hier zijn we zomaar niet van af....
Intelligente lockdown.... een prachtig woord voor een moeilijke periode....
Wat zal er weer veel van onze creativiteit gevergd worden....
Ik maak maar vast weer wat lesjes....
Morgen komen de stoffeerders de keukenvloer leggen....
Morgen heb ik virtueel les....
Morgen is het 1 april....
Oeps... ik heb nog geen grap voor Willem bedacht....
Gauw maar even doen....









Geen opmerkingen:

Een reactie posten