maandag 9 maart 2020

9 maart 2020

Dag van:
Je twijfelt... je wikt en weegt... en gaat toch werken...
Beloofd Willem.... Ik hou een kort lijntje met jou en hou mijn mobiel aan...
Van... raar dat je je eigen hoofd niet ziet.... nou ja... behalve in de spiegel dan, maar die hangen nou eenmaal niet op elke hoek van de straat, kamer, of school...
Ik moet dan ook steeds bij elke opmerking: "Wat zit je haar leuk", "Wat is je haar kort".... weer denken 'oh ja, ik ben geknipt'....
En áls ik dan al in de spiegel kijk.... dan schrik ik mezelf een hoedje....
Oeps... da's echt truttig kort.....
Nou ja... ik noem het truttig.... de anderen noemen het pittig....de waarheid zal ergens in het midden liggen...
Van... op mijn bureau ligt een prachtig troost boekwerk gevuld met gekleurde kleurplaten vol knuffels en kusjes...
Hoezo twijfelde ik om te gaan werken...?
Van.... eerste appje.... geen vrolijke.... de kist moet zeer waarschijnlijk dicht Wampie... het kan niet meer....
Ik wil antwoorden....
Even een hart onder de riem....
Er waren immers al zoveel gezegende mooie dagen van samenzijn...
Het wachten is nu enkel nog op de begrafenis....
Ik wil dus antwoorden....
Neeeeeeeeeeeeeee.... oh neeeeeeee......
Vandaag gaat mijn nieuwe telefoon abonnement bij de nieuwe provider in....
Ik heb geen internet... ik kan niet whatsappen...
Ik kan niks....
Van... nou raak ik zelden of eigenlijk nooit in paniek...
Maar op dit moment grijpt de angst me naar de keel...
Juist deze dagen is bereikbaar zijn een must....
Nu proberen rustig te blijven ....
Hoe zat dat met die kaartjes sim 1 en sim 2...?
Welk kaartje was van wie...?
Hoe kreeg ik die kaartjes eruit...?
Hoe maak ik een account...?
Kaart 2 nu uitvinken...
Niks....
Verwijderen dan....
Niks...
Telefoon aan en uit...
Jaaaaaaaa... hij doet het....
Nu snel Willem antwoorden en verder met de les.... woordenschat....
Van.... appje 2.... iets over de PowerPoint met ma's foto's...te lang... te veel...
Dat moet echt korter....
Iets over met de hele familie uit eten donderdag na afloop...
Ook goed...
En weer verder met de les....
Boterhammen van papier en daar vruchtenhagel op knippen en scheuren...
Van..... appje 3.... tot vanavond aankijken of de kist wel of niet gesloten wordt...
Wie nog afscheid wil nemen moet dat nú komen doen....
Ik wens ze sterkte....
Wij gaan buitenspelen.... de ergste regenbui is voorbij...
Van... appje 4.... Wampie!!!!!!..... dit klinkt serieus.....
Mijn auto is stuk... kan niet meer gemaakt worden...
Dat betekent een nieuwe...
Dat is veel afscheid voor Willem in een maand tijd...
Afscheid van zijn school...
Afscheid van zijn moeder...
Afscheid van zijn auto...
En Willem en afscheid is geen match....
Van.... maar ik heb een evaluatie gesprek... iets met therapie van een leerling...
Hoofd erbij houden nu....
En meteen na het gesprek computer afsluiten,  tas pakken en weg....
Stagiaire thuis afzetten....
Boodschappen....
Van... Willem is al weg... afspraak garage....
Ik kook... want ook dat gaat door....
Willem komt thuis....
Nieuwe auto gekocht...
Zucht....
Peugeot 538 of zoiets... met achterbak... station model dus...
Eindelijk een goede plek voor de honden...
Het kan financieel allemaal nét.....
Van... eten....
Telefoon....
Zijn beste vriend....
Mijn telefoon... Willems jongste zus... of Willem zijn oudste zus wil bellen...
Willem hangt op...
Willem belt...
En Willem belt weer... nu met de uitvaarder...
Zijn gaan direct naar ma om de situatie wéér te bekijken ....
Het kan inderdaad eigenlijk niet meer...
Nog één nachtje... morgen sluit de kist...
Het zijn van die dingen waar je je niet mee bezig wil houden...
Van.... welletjes...
Televisie voor Willem aan...
Borduurwerk op mijn schoot...
De hond die met haar koppie tegen de kat ligt...
Smelt momentje....
Gelukkig maar.... dat die er ook altijd zullen zijn en blijven....





Geen opmerkingen:

Een reactie posten