zaterdag 10 februari 2018

10 februari 2018

Dag van:
Slaapjes van 3 uur... van 2 uur... van weer 3 uur.. en steeds wakker tussendoor...
Rare dromen... korte stukjes met van alles wat en alles door elkaar.. mensen op de verkeerde plekken.. mensen met andere karakters en de andere reacties dan je van ze gewend bent.... huizen met kamers uit allerlei andere huizen...
Kortom verwarrend...
Toch uitgerust (Je zal zulke dromen dus wel nodig hebben) sta ik op...
Van... alle gemaakte plannen lopen qua planning weer anders dan van te voren bedacht (het lijkt wel een droom dus)
Éérst relaxen en goede artikelen lezen... Dit keer van de website brainwash waar ik ineens voor aangemeld ben zonder mij bewust aangemeld te hebben...
Maar een hele welkome en bijzonder website... sorry digitaal magazine met boeiende artikelen..
Vandaag over verbinding...
Éen heel andere kijk erop... heerlijk verfrissend en inspirerend...
Willem en ik discussiëren er wel een uur over..
Verbinding kan ook verstikkend werken... waarom niet spreken over medemenselijkheid...
Oei.. verbinding... Willems stokpaardje....
In het artikel weliswaar min of meer politiek gericht maar in alle situaties toch toepasbaar...
https://www.brainwash.nl/bijdrage/ook-zo-moe-van-het-woord-verbinding
Ik geniet van zulle ochtend gesprekken... vooral als het straks weer buiten op de vlonder kan... een beetje onze weekend traditie... weekend vlonder gesprekken...
Ook de uitspraak in brainwash -  ' bewondering zoekt niet de gelijkenis, de verwondering gedijt bij het vreemde...bij dat wat zo anders is dan jij'
Het roept vragen op... geeft antwoorden... maar zet in ieder geval je aan het denken...
Alleen al dat mensen zo kunnen schrijven en denken en ook inspireren en je tot nadenken stemmen,  wekt bij mij bewondering.....
Van... jammer...we hebben vanmorgen niet veel tijd.... straks visite en ik moet gauw cadeautjes halen voor de komende dagen...
Morgen kleinzoon Michael jarig... maar die krijgt een fiets die al besteld en gebracht is...
Maar ook voor kleindochter Luna die zo moedig al die weken gips om haar beentjes heeft gehad ivm haar te korte achillespees...
En dan voor maandag.... geheim.....
Van... als Willem de visite haalt, sop ik gauw de honden lucht uit huis...
Ik ruik het zelf ook en word er niet blij van..
"Ja, Dat hoort erbij als je honden hebt" zegt Willem dan...
Én dát zal best.. maar ik vind dat wel een nare bijkomstigheid..... zelf ook....dus sop ik het weg...
Van aankomst visite... eerst even de tranen en het verhaal... dan een goed gesprek vol retorische vragen die verder lijken te helpen...
Van.... ik moet nu echt weg...
Ik beland in de carnavalsdrukte.. of is het gekte... van Elst..
Ik geloof dat ik de enige gek ben die daar niet verkleed  rondloopt...
Ik val dus op zullen we maar zeggen...
Vreemde tijd vind ik dat carnaval... terwijl ik toch een mens van tradities ben...
Je verkleden.. nou oké.. vindt het kind in jezelf terug... maar dan dát hossen en die vreselijke polonaise...(over verbinding gesproken).... dat drinken.... die liedjes....(nou vooruit behalve het lied van de Luizenmoeder dan..... hallo allemaal....)
En de waanzin van die prinsen en prinsessen en weet ik veel wat voor aanhangsel titels...
Verknipte plaatsnamen.. ik snap het niet... ik kan het niet... ik wil het niet leren en ik zal het nooit leren...
Ik bewonder overigens wel de creativiteit... kleding.... wagens in optochten....
Van...hé.... dus toch soms ook een vorm van de gelijkenis bij bewondering... want ik zoek de bewondering in de creativiteit omdat ik die in mijzelf ook enigzins herken.... grappige ontdekking...
Maar.... het klopt niet helemaal want de gelijkenis vind ik in een voor mij totaal onbekende en onbeminde setting...
Van..... gelukkig wel een plek om de auto kwijt te kunnen.... de wereldwinkel eerst maar eens in.... gevolgd door Blokker en de Action....
Maar ja... zie nou maar weer weg te komen...
Ik ben in ieder geval geslaagd... voor ieder wat wils en zelf stofzuiger zakken voor Willem...
 Van.... nog even nakletsen met de visite die genoten heeft van de wandeling met Willem en de honden samen....
Visite weer op de trein... Willem boodschappen doen voor het bezoek van zijn vriend morgen..
Mannen boodschappen zeg maar... iets met bier.. véél bier en toastjes en kaas en worst en chips... zoiets dus...
Hij zet de boodschappen meteen maar in de schuur... buiten mijn zicht... beter!!
Morgen zal ik nergens weet van hebben als ik in Haarlem ben...
Én dat hoeft ook niet want het gaat morgen tenslotte om een kinderverjaardag versus een "mannen onder elkaar" feestje...
Van... hoest en proest kijken samen nog de samenvatting van wat Olympische medailles en eten hun kebab....
Samen genieten we van de honden die op hun beurt genieten van hun maaltijd...
Wij een bord vol... zij even later een bak vol.. verschil moet er zijn!
 Van.... de Mol... wie oh wie oh wie is toch die Mol???
De een legt het er zo dik bovenop maar ja... dat kan ook een truc zijn.. slimmigheid of dommigheid???
Een ander doet het subtieler...
Én komt het dan omdat je zo vaak al gekeken hebt dat je bepaalde trucjes gaat herkennen... of laat ik me nog steeds flink in de maling nemen?
Ik moet wel zeggen dat ik dit een van de leukste Mollen cycli vind uit de Mol geschiedenis...
De opdrachten vind ik al helemaal geweldig dit keer...
Ik zóu best een dagje willen meelopen met zo'n creatief brein als zo'n spellen bedenker......
Van.... zo... genoeg tv voor vandaag... sport en de Mol...
Blogje bijhouden en naar bed....
Morgen een drukke Haarlemse dag.... kleinzoon 8 jaar!!!!!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten