dinsdag 6 februari 2018

6 februari 2018

Dag van:
Het kon ook niet uitblijven denk ik dan maar...
Griepgolf in Nederland.... heel veel kindjes die hun snotneusjes aan je jas of trui afvegen..... en dus nu zelf geveld...
Weerstand genoeg zou ik zeggen..... op tijd naar bed gegaan... veel frisse neuzen gehaald met honden uitlaten of met kinderen buiten spelen.... gezond gegeten en bergen fruit gehad... maar het mocht niet baten...
Behalve dan misschien dat het een milde vorm van griep is... maar je voelt je er niet minder beroerd om...
Van.... Willem die dan toch s morgens roept dat arme Bikkel weer niks kon ophouden en of je wil helpen schoonmaken want hij komt tijd tekort...
Slechte planning en nog slechtere timing Willem...!
Ik worstel me rillend een rochelend  uit bed en vul een emmer sop...
We kijken elkaar aan en zonder woorden weten we dat we hetzelfde denken...
Hoe lang ga je door met een hond met versleten rug wervels die niet meer voelt aankomen dat hij zijn behoefte moet doen... en die... als je hem niet met de regelmaat van de klok uitlaat, alles laat lopen in huis....
Éen onmogelijke vraag bijna...maar op zulke momenten als deze ochtend toch wel iets dat even bij je opkomt...
Het antwoord blijft zoals gewoonlijk onuitgesproken in het midden liggen....
Van... nu eerst mijn afspraak van vandaag maar afzeggen want dat wordt niks met die griep in lijf en leden...
Voorál het hoofd bonkt aan alle kanten....en de geslikte aspirientjes werken niet afdoende om deze griepsymptomen te doen verminderen.....
Ik stel mezelf voor; dagje bedrust....mag ook de bank zijn..... als ik maar onder een deken kan.....!
En als ik zo naar buiten kijk en de temperatuur op mijn mobiel -4 zie aangeven, ben ik het dik eens met mezelf...
Brrrrrr nare kou.....
Ik heb na januari altijd zoiets van 'en dan nu de lente'.... maar de weergoden.... vooral die Nederlandse... zijn het dat klaarblijkelijk niet mee eens....
We doen nog effe een stukkie winter besluiten ze....
Nare goden....
Van... ik probeer nog wat werk te verrichten voor school maar deze griep slaat toe in een soort van vlagen actie...
Zo heb je een half uurtje dat je denkt dat het weer gaat en zo word je genadeloos van die gedachte af geholpen en afgestraft met een slapte die zijn weerga niet kent...
Het speelt zich af in mijn hoofd lijkt het... bonken... dan de duizeligheid die maakt dat je niet op je benen kan staan.... ontzettende dorst.. niesbuien... tranende ogen... en hoest.... hardnekkige hoest...
Dat láátste herken ik van Willem die er al zo'n twee weken mee loopt .....
Van.... wat ben ik bij dat ik gister die boodschappen heb gehaald en er niet uit hoef...
De honden hebben nergens last van.... zij genieten buiten in de tuin en ravotten terwijl ik jaloers toekijk...
Nú en dan sukkel ik weg maar mijn neus heeft een assortiment naalden in zich die om de zoveel tijd even mijn complete slijmvliezen gangenstelsel pijnigen...
Van.... dan weer knap ik een half uurtje op... net genoeg om te denken dat het wel weer gaat.. en dan ☆BAM ☆...... volgende golf van 'denk maar mooi niet dat je er af bent'....
Maar... ik kan wel even snel de puree koken... verse spinazie erdoor... tomaatjes en brie erop... in de oven....
Én hup weer op de bank onder mijn schapenvacht (nou ja nep dan) ..
Tegen de avond komt de koorts...
Tégen de avond komt de benauwdheid...
Van.... ergens moet ik nog een puffer hebben liggen....
Bah... beroerd....
Koude rillingen nu ook...
Branderige ogen....
Dé tissues zijn niet aan te slepen...
Van.... en dan ook nog lezen dat ze met dat leraren tekort nu, leerkrachten willen verplichten de griepprik te halen....
Terwijl ik van de week nog las dat deze griep niet in het griepprikcocktailtje verwerkt zat...
Dat we vroeger een tbc ' krasje' moesten halen oké... maar een griepprik... nee laat maar...
Ik word zieker mét dan zonder die prik weet ik al....
Van.... min wangen gloeien nu... binnenin voelt het ijskoud...
Hoopte zo dat ik morgen een beertje opgeknapt zou zijn... maar zoals het nu voelt....
Ik duik mijn bed in... te lam om te lezen... te lam om tv te kijken....
Zo... al een uurtje geslapen... gauw de blog online en de ogen weer dicht...
Slapen is de beste medicijn zeggen ze....(en gaat niet van je eigen bijdrage af)










Geen opmerkingen:

Een reactie posten