maandag 26 februari 2018

26 februari 2018

Dag van:
Het is al ver over twaalven als Willem thuiskomt...
Hanna's mama blijft er slapen en Willem gaat er morgenvroeg weer heen...
Hanna is in goede handen en met de morfine zit ze vast op een roze wolkje...
Morgen zal ze geopereerd worden...
Tegen tweeën lig ik pas in bed....
Slapen doe je dan niet meteen... zeker niet na zulke gebeurtenissen....
Maar uiteindelijk neemt de slaap mij in haar macht...
Van.... veel te vroeg weer opstaan want Willem moet terug naar het ziekenhuis..
Dochter krijgt eerst een MRI scan...
Wat een gedoe allemaal voordat ze je opereren...
Weer wachten en dan eindelijk groen licht....
Willem neemt afscheid voor de operatie kamer waar Hanna met haar moeder in gaat... en het duurt en het duurt... spoedgeval tussendoor...
Van... maar dan kunnen Willem en Hanna's mama eindelijk aan de koffie... Hanna ligt onder het mes..
Van... en dat was maar goed ook want tijdens het eruit halen springt de blindedarm... gevolg... de buik moet gespoeld worden..
Nare complicatie...dat wordt morgen niet naar huis maar zeker drie dagen ziekenhuis verblijf....
Van... wat moet er dan veel geregeld worden weer... want hoe oud je als puber ook bent, op zo'n moment ben je een klein kind die wil dat papa of mama bij je slapen....
En dus wordt alle overredingskracht u uit de kast gehaald om extra vrij te krijgen... honden onder te brengen... afspraken af te zeggen... enz enz....
Vanavond slaapt mama er... morgen papa die vanuit daar maar naar zijn werk gaat maar morgen gelukkig nog vrij heeft gekregen...en daarna zien we weer verder...
Van.... Willem en ik appen wat af... over mooie gesprekken die hij heeft tijdens bijzondere ontmoetingen...
Van goede gesprekken met Hanna's mama en over Hanna zelf met haar nu zichtbare eigenaardigheden die extra naar voren komen...
Van.... gedichten en mooie foto's...
Af en toe stuur ik even een filmpje over wat de honden doen...
Én tussendoor... zeg maar het grootste gedeelte hou ik me bezig met schoolse zaken...
Hoe is het mogelijk dat als je tot zo laat op school blijft altijd, je toch nog zoveel werk te doen hebt..
POP invullen..... werk voorbereiding.. roosters aanpassen... leerling administratie bijhouden en eigenlijk, terwijl ik er laatst nog over las, dubbel werk want waarom zet ik de mailtjes ook nog eens in een leerling systeem.... handelingsplannen maken van nieuwe leerlingen... ouder gesprekken voorbereiding.... een soort van groepsplan maken zodat je overzichtelijker te werk kan gaan... bedenken hoe je invulling gaat geven aan de thema opdrachten... rode kleding opsnorren want donderdag is het "alles is rood" dag... werkbladen maken omdat ze niet kant en klaar bestaan...
En netwerken ... eigenlijk wel een van de leukste dingen.... vandaag met mediamensen en mensen uit het veld van Downsyndroom en hun op handen zijnd symposium...
Die uitnodiging kunnen een paar mensen uit mijn omgeving wel goed gebruiken..
Als laatste babbel ik nog even met de vrouw die veel betekent op het gebied van taal achterstanden en met iemand van stichting Milo...
Van... niet te vergeten tussendoor honden uitlaten in de ijzige kou... ze te eten geven... op hun donder geven als ze echt te ver gaan in hun spel en een wasje draaien....
 Toch is het geen werkdruk of zonde van je tijd... veel dingen blijven leuk om te doen... je merkt alleen dat het meer en meer en meer wordt en vraagt je af hoe dat toch kan...
Van... Blitz duikt op de bank... doet hij anders nooit en mag ook vast niet van de baas...Babs springt op de stoel van de baas...Bikkel probeert de bejaarde macho uit te hangen wat faliekant mislukt en Bengel heeft de keukentafel maar in beslag genomen... lekker warm want daaronder zit de verwarming...
Zin om boodschappen te doen heb ik niet... te koud... ik maak wel iets van restjes...
Willem eet de maaltijd van Hanna op hoor ik al... zij wil nog niks eten en papa eet immers alles... zelfs ziekenhuis eten...
Jammer dát Annet helemaal boven werkt en te druk is om naar de kinder afdeling te gaan...
Zij had vast nog wel meer lekkere hapjes voor Willem als voedingsassistente zijnde...
Van.... ach...Mies Bouwman overleden... tv icoon... de lopende band...de tv marathon inzamelingsactie van het Dorp toen...
Het Dorp waar ik elke dag langs rijd en dat nu voor een deel in puin ligt in verband met een grote renovatie en nieuwbouw...
Ze zal de heropening  niet meer meemaken...
Sterk verzwakt en niet meer opgeknapt staat er in de berichten....
Ook zulke mensen overkomt dat dus... verzwakken zonder dat het opgemerkt wordt...
Van...22.00 uur... Willem komt eraan....
Dát was een lange dag...
De televisie die nog niet aan geweest is gaat direct aan...
Abrupt stoppen de Stef Bos klanken uit mijn computer, waar ik heerlijk naar aan het luisteren was...
Nou ja... Willem heeft ook even zijn momentje nodig...
Van... ha fijn de vijf genomineerden van de Wouters Pieterse prijs zijn bekend...
https://www.nu.nl/cultuur-overig/5145251/vijf-boeken-genomineerd-woutertje-pieterse-prijs.html
Alleen die ene titel al..."de zweetvoetenman".... daar  word je toch meteen nieuwsgierig naar...
Van... oei en niet vergeten..6 april beginnen de media ukkie dagen... thema dreumesen, peuters en kleuters...
Daar ga ik morgen maar even voor aan de gang...
Van... en dan ineens gaat je lichtje uit... gapen... geeuwen... moe.. ofwel genoeg gedaan vandaag en genoeg meegeleefd... en genoeg aangehoord...
Morgen een extra compensatie dag.... toch wel lekker...
Media ukkie dagen voorbereiding dus en... wie weet maar weer eens een brei werkje oppakken...t is er wel weer voor...













Geen opmerkingen:

Een reactie posten