zondag 4 februari 2018

4 februari 2018

Dag van:

Het is echt écht  schandalig maar ik ben de ochtend alweer voorbij geslapen...
Niks van gemerkt... totaal aan me voorbij gegaan.... weg zondagochtend..
En het ergste is... mijn bed ligt nog steeds zo lekker...
Maar daar gaan we naar niet aan toegeven....
Zeker niet als ik van beneden de tonen van Stef Bos uit Willem' s nieuwe basbox hoor...
Hij is beneden de voortgezet onderwijs gesprekken aan het voorbereiden ...
Én aangezien Willem de gewoonte heeft hardop in zichzelf te praten weet ik een uur later precies waar elke leerling naartoe gaat... bij wie zijn twijfel ligt... welke gesprekken lastig zullen worden... enz enz...
Van... tussendoor beluister ik natuurlijk ook de prachtige teksten van Stef Bos zin cd Kern... die ik ondertussen al wel 10x gehoord heb maar die nooit verveeld.. zoals geen enkele cd van hem me verveeld...
Gek eigenlijk.... van sommige muziek heb je na een half uur wel genoeg... of je beluisterd het alleen als je zin hebt of er een gelegenheid voor is... maar Stef Bos verveeld me dus nooit, kan ik altijd en op ieder moment  bij elke gelegenheid beluisteren en ik krijg er nooit genoeg van.....
Alle cd's en alle boeken van hem bezitten wij...
Och och... als toch ooit eens die Acda en de Munnik tekst 'cd van jou cd van mij' zou moeten gelden dan wordt dat, als het dat al niet zou zijn,  een absolute vechtscheiding....
Dus laten we maar lekker samen blijven ha ha ha....
Zoiets van..... wat is de reden dat jullie nog steeds bij elkaar zijn?...nou euh wij kunnen de cd's van Stef Bos niet verdelen.....
Van..... nee hoor... want we houden ook veel te veel van elkaar.... en kunnen elkaar niet missen.... tenminste soms wel maar als we dan altijd maar weer, na even weg te zijn geweest, terug komen...
Dé perfecte balans tussen ruimte geven en bij elkaar zijn, huist denk ik wel hier bij ons....
Loslaten en vasthouden...
Valkuilen graven en bruggen slaan....
Van.... en deze woorden komen mooi uit nu want ik wil me gaan bezig houden met het schoolbrede thema liefde dat na de voorjaarsvakantie begint...
Schoolbreed  betekent altijd lastig om een yurl te maken omdat er veel niveaus bedient moeten worden...
Eerst maar eens een yurl aanmaken....
 Dat is snel gedaan...
Ik ken de weg in yurlsland inmiddels wel.....
 Van.... en dan kan het beginnen....leuke liedjes, spelletjes, boeken, lesideeën enz opzoeken om als link in de yurl te zetten....
Je kunt er uren mee zoet zijn als je wilt.... maar aangezien ik nog even de tijd heb, maak ik nu een begin en ga elke dag wat doen om hen te vullen...
Zo hebben we straks verzamel pagina's met voor ieder wat wils over het thema liefde en nog op elk niveau ook...
Van..... Willem wil kebab... alweer... meestal wil hij 'altijd alwéér' Chinees maar zijn medelijden om het vertrek van onze kebab tent maakt dat hij ze tot het laatst wel steunen...
Ik zeg niks en denk alleen maar 'jippie écht weekend... geen gekook' ...
Vlijtig werk ik nog even door... schrijf het weekverslag nog... beantwoord en berichtje en dan vind ik het schoolwerk wel weer welletjes voor vandaag...
Wij komen wel aan onze uren...
Van.... ik duik lekker in mijn stoel... neus even op mijn mobiel bij het laatste nieuws...
Eigenlijk heb ik liever een echte krant maar a) en abonnement op de krant is best duur en b) áls we al een keer en abonnement hebben dan komen we aan lezen niet eens toe...
Mijn mobiel gebruik ik dus puur om te bloggen en de laatste nieuwtjes te lezen...
Facebook wordt met gevuld door mijn lieve wederhelft die me te pas en te onpas in zijn eigen berichtjes tagt...
Met Twitter heb ik niks.... linked-in vind ik best omslachtig... mijn mail lees ik op de computer want tjonge ik kan die kleine lettertjes op mijn mobiel nauwelijks ontcijferen en maak ik ze groter dan word ik kriegel van het gescroll ....
Jaaaaa en even een spelletje spelen voor het slapen gaan mag ik ook graag doen... tenminste als mijn boek niet in zicht ligt want anders dan ook ik toch liever dat boek...
Een veder app ik met het ding....gezellig met de kinderen of met min dinnetjes.....
Van..... zowaar komt zomaar ineens en mooi nummer van Anouk voorbij...
https://m.youtube.com/watch?v=aR9GvN592C0
Oei... mooi... herkenbaar.... persoonlijk ook....
Heerlijk mens toch eigenlijk wel vind ik... Grote mond... impulsief... tegen de wereld aan schoppen.... maar ondertussen het liefst alle kinderen van de wereld een mooi leven geven
Een typisch cluster 4 meisje zeggen wij in onderwijs land dan...
Mar dát is wel een heel gevoelig mooi nummer....
Van..... dat is Willem met de broodjes...
Die met het kruis erop is altijd vóór min... ik prefereer sambal saus op mijn broodje en de rest vooraal niet...
Dus op mijne staat het kruis van... vooral niét aankomen want de vlammen schieten je uit de mond!!!
Van...
En nu als de wiedeweerga douchen want ik wil een keer op tijd klaar zitten voor de Luizenmoeder....
De Luizenmoeder met de glansmethode....
De directeur en de snuffel stagiaire....
De conciërge met zijn eigen plan en de bar...
Mijn Whatsapp gaat onophoudelijk over.... maar ik les straks de vast hilarische appjes wel....
 Het is nu genieten!!
 Willem en ik kletsen nog wat na en er komen weer plenty verhalen uit eigen ervaring naar boven....
Vooral ook gesprekken met ouders die de geschiedenis boeken ingingen...en altijd wel een keer weer boven komen om verteld te worden op een feestje of gezellige avond...
Dan gaat Willem aan de Netflix en kijk... dat is nou hét moment dat ik even mijn spelletje solitair speel...
Ultieme ontspanning...
Poes slaapt aan mijn voeteneind....
Van.... en mijn weekend zit er nog niet eens op... ik heb nog een dag tegoed.... en dan nog eentje....
Wat een luxe...
Willems brood maar vast smeren... dan kan ik morgen toch nog wat langer blijven liggen...
Maar de ochtend zal ik dit keer niet overslaan... gauw maar weer het ritme oppakken...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten