vrijdag 9 februari 2018

9 februari 2018

Dag van:
Wilskracht is nooit wankel... ik wel... maar wilskracht niet..
Dus hup in de wankele benen en naar het werk...
Puffen mee... hoest pastilles mee ... toch ok maar aspirine voor de zekerheid...
Wel even ruiten krabben eerst...
Van....soms voelt mooi dus best lekker...
Voorál als je zelf bezweet bent van verkoudheid, de dikke laag kleding en de oh zo warme sjaal uit Torremolinos die ik dat vorig jaar winter kocht...
Van... de school binnenkomen... je klas in wankelen...
Dé verkoudheid heeft mij nog behoorlijk in bezit....
Geen kinderen vandaag...
Collega's die je zien en het advies krijgeen gewoon je bed weer in te duiken...
Nog twijfelen... want je wil ze uit de brand helpen maar alles is al geregeld...
Van.... dan toch maar het verleidelijke advies aannemen...
Van snel eerst boodschappen...
Straks komt de sneeuw en dan wordt het weer glibberen...
 Tenminste dat zeggen de weermannen en vrouwen...
Bah... niks geen zin meer in wit...
Van... boodschappen opruimen... brievenbus legen...op de stoel ploffen en bijkomen... een puf... een hoest.... blij dat ik tovh thuis ben...
Tóch maar even mail checken.... toch nog even wat handige links verzamelen... toch nog maar wat lesjes begrijpend luisteren maken (leuk om te doen).... toch nog wat materialen zoeken voor taalonderwijs.... en voor je het weet ben je weer een paar uur verder...met tussenpozen van erven liggen en zitten dan....
Van.... potdorie....
Dacht ik dat de opening van de Olympische Spelen vanavond waren... zijn ze geweest... wat en sukkel ben ik...
Hoe kom ik bij dat idee van vanavond...?
Lang leve uitzending gemist...
En dan door de saaie momenten heen  scrollen....
Van... wat een tut ben ik toch... dat ik het bij het aansteken van de vlam weet niet droog hou...
Altijd zo'n mooi moment...
Én tja... nou kunnen alle toespraken... en beelden... wel mooi laten horen en zien hoe Noord- en Zuid Korea samengaan ... want ach kijk die sporters samen... en kijk de vlam dragers hand in hand...
Maar potverdikke.... aan de sporters en het volk zal het ook heus niet liggen..
Net als vroeger de Oost en West Duitse burgers geen ruzie met elkaar hadden...
Het zijn de machthebbers die zorgen dat de onenigheid ontstaat...
Én staan die nu mooi weer te spelen????
Maar waarom dan je zus sturen.... en zelf niet komen....?
Het befaamde achterdeurtje....???
Eerst zien en dan geloven dat de saamhorigheid blijft... aan die mensen bij de Spelen of de burgers in beide landen zal het vast niet liggen....
Straks misschien weer zeggen dat samen niet lukt.... nou oelewapper, we hebben vanmiddag zelf gezien dat het wel lukt... maar er zit bij jou iets dat niet lukken wil....
Van... enfin...niet te druk over maken.... er zijn belangrijkere dingen.... alhoewel....
Wat is er zo belangrijk dan?.... Dat ik de beenham op moet zetten?.... dat ik aan een cadeau voor zus en zwager moet gaan denken.?..... Dat ik een afspraak voor in de vakantie moet bevestigen?.... dat ik overmorgen naar de verjaardag van mijn kleinzoon ga?.... dat weet morgen visite krijgen?.... dat ik hoognodig naar min oude schoolvriendin moet die aan de chemo it's begonnen?....
Ja.... dat is allemaal belangrijk... omdat je in kleine kring de wereld zal moeten laten zien wat liefde is of kan zijn en kan doen zodat het een sneeuwbal effect wordt...
Tot aan de hoogste top.....
Van... maar goed... ik heb dus nog even een lijstje af te werken...
Laat ik maar bij de beenham beginnen hi hi...
 Van.... dan appt mijn zus...
Ze heeft een jurk voor een bijzondere gelegenheid.... rood...I love it...
Én... of ik nog kom de komende week...
Tjonge... volgens mij zit de week al vol gepland eer die begonnen is....
Én dan Willem nog die de weekenden ook allemaal vol heeft zitten en zelfs uit logeren gaat...
Ach ja... je bent oud en je wilt wat...
Van... daar zal je hem hebben... en de twee schavuiten ook.... dartele wiebel kontjes..
Vooral Blitz kan haar vreugde niet op dat ze thuis is...
Wiebel wiebel wiebel... haar  hele lijfje gaat tekeer van blij zijn....
Ze moest eens weten dat we de komende week de hele week thuis zijn...
Ze zou er van uit elkaar rammelen...
Van..... eten en de samenvatting van de Olympische Spelen kijken want Willem heeft ook niks meegekregen natuurlijk...
Schamele samenvatting hoor... dat had beter gekund...
Van de zoveel mooie beelden, de simpelste uitgezocht...
Alsof de Nederlanders geen diepgang of culturele behoefte kennen...
Ooooh wacht... even #omdenken.... de programmamakers hebben die niet... tja zou ook kunnen natuurlijk...
Van... niet zeuren... de komende twee weken vast weer heerlijke beelden van top prestaties in de witte sneeuw oog op het ijs...
De kou spat nu al van de tv af....
Én wij maar klagen hier over -7 terwijl de thermometer dat 20 graden lager aangeeft... en de gevoelstemperatuur waarschijnlijk nog kouder is... brrrrrr
Willems jongste meiden rijden vanavond met hun moeder ook naar de wintersport...
Ik vind het mooi om te zien hoor maar het is niet aan mij besteed zo'n wintersport vakantie of wintersport... doe mij maar warmte... palmbomen... beachvolley.... tennissen met zweet op het voorhoofd of zoiets...
Van... kan niet wachten tot we 3 mei naar Kos vertrekken!!!
Ach... en gisteren dat uurtje in de zon was ook al fijn..
 Van.... tja.... het drama in the voice... wie heeft het er niet over ....
Nou ben ik geen #TVOH fan maar ik kijk me om het familiegebeuren of vrijdagavond geviel of zoiets....
Geen echte vervelende televisie maar nou ook niet echt boeiend...
Willem kijkt graag.... liefst de boxen op vol volume...(arme honden)
De halve finale vanavond... en dan weet je... het volk bepaald... niks gen vakjury meer die menens en tienen uitdeelt...
De halve finale is puur een commerciële aangelegenheid...
En óf het nu komt door de griepgolf... of omdat een gedeelte van Nederland al op wintersport is... of omdat het carnaval is....  of omdat mensen vroeg maar bed zijn omdat ze morgenochtend vroeg maar De Spelen Willem kijken....maar vanavond wordt een van de beste zangeressen eruit gestemd..
Kijk.... persoonlijk hou ik niet zo van dat Beyoncé achtige gedoe.... maar dat dit een dijk van een zangeres en performer is, dat hoor en zie ik  nog wél....
Dat zij eruit is klopt niet...
Je voelt en ziet de verslagenheid bij coaches... andere deelnemers..... en het publiek...
Maar eerlijk is eerlijk... er is niet genoeg voor haar gebeld.... vraag is alleen of dat echt eerlijk is natuurlijk...
Van... het programma gaat door.... zo goed en zo kwaad als dat gaat met presentatoren en jury en andere zangeressen die geschokt zijn...
Tot eindelijk Anouk haar mond open doet en het Nederlandse volk idioten noemt... oké.. mee eens.... maar de programmamakers had je ook wel mogen noemen...
Én dan Ali B die vindt dat wij dan maar hadden moeten bellen à raison van €0,99 per sms....
Welja spek de commercie.... nee Ali.. hst concept moet om...
Willem is boos... Willem is woedend en verslagen en geschokt en gefrustreerd....
Hij gooit Facebook vol met zijn irritatie.... hij reageert op TVOH website.... hij tiert... hij gromt...onrecht onrecht....
Van.... ik vrees dat dit muisje nog wel een staartje gaat krijgen...
Van.... zelf vind ik het het ergste dat er nauwelijks iets benoemd wordt... dat presentatoren professioneel doorgaan terwijl ze zichtbaar aangeslagen zijn.... dat niemand er verder op in gaat..
Had gewoon gezegd dat de sfeer in de studio vreselijk was.... dat het ongelofelijk was wat er gebeurde...
Dat iedereen er van ondersteboven is en dat dit merkbaar is...
Het is immers live tv....
Nee.... net doen of er niks aan de hand is.... voor de inkomsten.... geld is macht...
Van.... wordt vast vervolgd....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten