dinsdag 13 februari 2018

13 februari 2018

Dag van:
Oké...6 uur ... en wakker... dat is geen vakantie tijd...
Omdraaien dus...
Om half 12 wakker gemaakt worden door Willem... met jawel koffie... en over de 60 Whatsapp oproepen zien waarvan minstens 25 van je kleindochter...
Oma... oma... oma... oma.. oma en dat dus 25 maal...
Van... als er iets dringend was geweest dan bellen ze de huistelefoon dus dit zal wel meevallen..
Ik meld me dus present op de familie app ...en..... hopla...oma mogen we logeren...
Van.... ik had al zo'n vermoeden...
Ik zie mijn dochter op haar dochter reageren met...'maar oma is op vakantie naar Bonn'...
En nog ergens een mededeling cq vraag wanneer of dat ik dan terug zou zijn..
Nou ook morgen dus...
Ooooooh dus je gaat maar 1 dagje.
Ja een hele lange dag... hondjes wel maar pension..
 Van... en dan direct ..... wanneer mogen we dan logeren...
Tja.. vakantie.. en mama/ oma is wakker...
Van.... dan hoor ik beneden roepen en gillen ern schreeuwen...
Op de familie app gaan alle toeters en bellen af...
Wampie!!!!!!....Mama....!!!!! Roest.... Roest....
Och lieve help... schaatsen 1500 meter mannen...
Ik roest niet maar roetsj naar  beneden om de laatste meters te zien en dus de geweldige prestatie...
Nú ook maar wachten op Kjeld Nuys een Koen Verwey....
.....En de shorttrack.... en de uitreiking snowboard medaille.... en....
Ach ach ach.. die Olympische Spelen hebben wat voeten in de aarde hier...
Én nú vooral nog veel kijken want aan veel meer wintersporten doen we niet mee... dus nu nog lekker 1 in het medaille klassement...
Van.... na de interviews en herhaling, hou ik het wel voor gezien...
Eindelijk aankleden en logeer partij kleindochters bevestigen...
En dan....gewoon lekker niks...
Met de hondjes naar buiten...
Heerlijk dom spelletje op mijn mobiel spelen...
Beetje kletsen...
Nog een keer de Luizenmoeder kijken met de winterklaas...
En dan schrikken van het bericht omtrent het aftreden van minister Zijlstra... begrijpelijk maar jammer...
We zappen naar het politieke kanaal en volgen de ontwikkelingen.. vooral de vraagstellingen dan.... want er komt nu geen debat na het waardig en emotioneel moment van aftreding...
Zo jammer van zo'n kundig man... en heel begrijpelijk want je bent je geloofwaardigheid kwijt...
In dé politiek kun je jezelf echt geen foutje... nou ja.. zo'n fout veroorloven al was het 14 jaar geleden..
Én al is de leugen nog zo snel.... enfin....
Maar jammer vind ik het wel... en deze blunder doet niet af aan zijn kwaliteiten...
Waar ik me dus wel aan stoor dat andere politici dit beeld proberen te breken...
Het politieke spel....
Ik vind politiek geweldig al schrijf ik er weinig over omdat ik vind dat je met je politieke voorkeur in bepaalde beroepen niet te koop moet lopen...
Vanuit mijn jeugd echter heb ik altijd alles meegekregen op politiek gebied.. hoe jong ik ook was... en of ik het nu begreep of niet...
Van... en zoiets blijft hangen...
Ik verdiep me voor verkiezingen dan ook danig in programma's en meningen...
Ik geniet van debatten en politieke discussies..
Ook politieke enquête of parlementair onderzoek op waarheidsbevinding kan me bekoren...
Het politieke spel versta ik niet maar mooi vind ik het vaak zeker...
Behalve dan als ik zoals vandaag zie dat politici uit eigen belang mentale beelden omvormen en manipuleren...en daardoor geen recht doen aan een ander...
Daarom moet ik waarschijnlijk ook nooit de politiek ingaan want het hoort wel bij het spel...
Mooier vind ik woorden van waardering over het moedige besluit van Zijlstra... en beslissing in landsbelang zelfs....
Én de lovende woorden over de mens en de politicus Zijlstra... de architect van het kabinet..
Waarom dan toch nog een nekslag nageven..
Ja ja... ik weet het wel... omdat je eigen partij er dan zo lekker beter uitkomt en uitblinkt...en dat hun mensen dan zo geweldig lijken in de vergelijking met....
Het zou niet mijn manier zijn ... en dan ook nog denk ik..."totdat jij een foutje maakt"...
Van.... politiek op afstand bekijken is beter voor mij dan er middenin te staan... zoveel is wel duidelijk ha ha...
Van.... en dan s avonds een appje krijgen van een oud leerling die haar eerste praktijk werkstuk heeft gemaakt... haar eigen kaars in lievelingskleuren...
Hoe warm word je dan van binnen....
Niét de kaars smelt, maar ik wel....
Van.... en dan weer lekker niks... beetje de route voor morgen bekijken en inschatten hoe laat we op moeten staan.... beetje nadenken en lezen en weer nadenken...
Breien even niet dus... raar is dat maar soms wol ik dat ook wel eens niet ook al kunnen dé meeste mensen mij met brei pennen in de hand uittekenen...
Beetje met de honden spelen maar Blitz is moe van de hele dag rennen...Bikkel is moe van oud zijn en Babs... ach die Babs.... die wil altijd wel spelen en knuffelen... ze weet allen nooit van ophouden....
Van en dan gewoon besluiten dat de dag wel klaar is..... morgen weer een intensieve dag dus maar lekker rusten nu...



Vu

Geen opmerkingen:

Een reactie posten