maandag 5 februari 2018

5 februari 2018

Dag van:
 Vannacht wakker worden met een enorme niesbui en bijbehorende snotneus...
Vanmorgen geen sikkepit beter...
Heb je een vrije dag notabene, loopt je neus en weigeren je benen...
Bah.... verkouden... en nu alleen maar duimen dat het geen griep wordt want daar zit ik helemáál niet op te wachten...
Van.... dat zal vandaag wel een dagje hangen worden.... maar wel met de ochtend erbij dit keer want Willem maakt me om half acht waakser als hij de deur uit gaat...
 Om 10.00 uur gaat de dierenarts bellen....ik zit er klaar voor...!
Én ze belt inderdaad... zonder uitslag... het monster is naar het lab van de universiteit Utrecht gestuurd... donderdag weet ze pas meer... misschien woensdag...
Nog niks wijzer dus.... en daar balen we van... maar oké, het wordt wel goed onderzocht...
Van .... dan maar een uurtje op de bank  snotter snotter...
Maar dat is ook niks.. dus dan maar achter de computer...
Werken aan de yurl...liedjes, boeken, lesideeën, filmpjes  werkbladen, kleurplaten, alles komt er op....
Voor ik het weet ben ik drie uur verder...
Dé honden klagen steen en been... ze wilen uit...
Éérst de kou dus maar in...
Gatsie moet het de komende dagen nou echt kouder worden?
Ik vind dit al te koud....
Van.... nu de boodschappen ook nog...
Tja, kon niet uitblijven.. boerenkoolweer dus ik weet wel wat de pot schaft vanavond...
En niks geen spekjes en rookworst... gewoon een heerlijke verse wordt...
Ach nee, niet voor de lijn... Willem die zo enthousiast begin heeft dan wel zijn dagen dat hij en beetje oplet maar voor de rest hangt de lijn alweer aan de wilgen...
Nu voor morgen ook maar meteen eten meenemen voor als de griep toch zin heeft om langs te komen...
Bah.... verkouden ziek zijn en kou is en slechte combi... ik ben tot op het bot koud als ik binnenkom...
Én natuurlijk heeft Babs de afvalbak voor plastic te grazen gehad... de vloer ligt bezaaid met stukjes van de slabak.... het vlees bakje... zakjes en andere plastic troep wat ik de herkomst niet eens meer van herken...
Ruimen maar...
Van.... veel tijd aan de yurl gespendeerd dus eten koken maar...
Heimelijke geneugte... de worst doorprikken zodat het vet eruit loopt...
Liever droge worst dan van die vette...
Van.... moppermopper... dat is Willem...CITO drukt alweer niet...
ICT kreeg het ook niet voor elkaar...
Proef toets mislukt... nu ook de voorbeeld toets mislukt... dat belooft wat voor de echte CITO...
Volgend jaar gaan ze de alternatieve CITO doen... hopelijk gaat dat beter...
Moppermopper.... alweer externe overleggen.... en opmerkingen als 'dit kan toch ze niet langer'
Wel grappig dat we even later op het journaal horen dat het speciaal onderwijs weer steeds meer leerlingen krijgt omdat met de bezuinigingen, passend onderwijs niet of nauwelijks mogelijk is...
'Zie je nou wel...ZIE JE NOU WEL...' hoor ik Willem naar mij roepen...'ik zei het toch'...
Ja Willem... wees blij dat anderen er ook zo over denken... je staat niet alleen...
Van.... wat is dat toch dat tegen de avond je altijd weer snotteriger en zieker wordt dan overdag...?
Nou... dat heb je dus maar niet 1,2,3 antwoord op dus....
Ik zoek heel wat forums af maar vind naar weinig antwoorden...
Laat ik het dus maar houden op vermoeidheid waardoor je afweer systeem afneemt tegen de avond en hert fruit dat sowieso je temperatuur tegen de avond stijgt (wist ik trouwens ook niet)...
Enfin.. mijn ogen tranen nu voortdurend... om het half uur kan ik neusdruppels sprayen en ik voel me lam...en dat is de helft van lamlendig dus het kan altijd erger...
Ik laaf me met hoestmelange gums en luister naar Willems verhalen...
We spelen nog een uurtje met de hondjes en genieten van hoe ze stoeien kunnen....
Blitz doet zich te goed aan mijn slof die Babs dus nu ook wil...
Babs maakt Bikkel het hof wat Blitz op haar beurt weer hoogst irritant vindt en ik moet zeggen... ook ik kan me eraan ergeren... zo'n vrouw beest  die zich aanbiedt...
Maar tja... zo werkt dat dus ook de dierenwereld...
Van... en dan voel ik toch echt geen enkele weerstand meer en verlang alleen maar mijn bed...
Met een flesje water tegen de nachtelijke droge keel, mijn hoest melange tegen opkomende kriebel hoest, een flesje neusdruppels met eucalyptus tegen de verstopte neus, en een gesneden ui om alle inwendige buizen te ontstoppen, duik ik mijn bed in...
Eens kijken hoe ik me morgen voel.....





Geen opmerkingen:

Een reactie posten