maandag 12 februari 2018

12 februari 2018

Dag van:
Het klokje van 7 uur en dus.....
Ach alleen de oudjes kunnen zich dit herinneren... het was een programma op de radio waar om 7 uur precies, een verhaaltje voor het slapen gaan, aan de kleintjes verteld werd...
En toen was ik nog klein...
De stem zit nog altijd in mijn hoofd... het ging vaak over kabouter koning Kaskoeskielewan... dat je zo'n naam weet te onthouden...!!....
Van.... en vanmorgen bij het horen van de wekker... hoor ik die stem in mijn hoofd...
Het klokje van 7 uur en dus...
Én dús als de wiedeweerga uit bed want het is geen avond mar ochtend en vandaag...
TROUWT MIJN ZUS......
Van... een ontzettend goed bewaard geheim want... ze gaan het puur met z'n tweeën doen... zonder poespas.. zonder gasten... alleen twee getuigen.... mijn nicht en neef....
Ik vind het een vet coole actie en het zou ook mijn idee zijn...ware het niet dat ik twee keer trouwen.. of voor de tweede keer trouwen een beetje knudde voor mezelf vind..
Het speciale is er af.. en natuurlijk kan je het elke keer speciaal maken maar toch...
Willem al zoveel huwelijken/relaties... beloftes.... maar toch gescheiden...
Van.... maar dat mijn zus trouwt vind ik geweldig... juist voor haar... juist voor Hans....
Maar tja... helemaal alleen zonder poespas... dat gaat ze niet lukken natuurlijk met Willem als zwager en mij als zus...
Wat ben ik bij dat overmorgen Valentijnsdag is en de winkels uitpuilen van liefdes artikelen...
Ik heb me suf gekocht...
Hartjes ballonnen... hartjes snoepjes....hartjes confetti kanon.... hartjes rolfluitjes.... hartjes bellenblaas.....
Een pracht cadeau uit de wereldwinkel...alsof het speciaal voor hen ooit gemaakt is....
Twee giraffen (giraf staat voor geweldloze communicatie) verstrengeld in elkaar.. de lippen rakend.... twee hartjes met een piepklein papiertje om elkaar een mooie boodschap mee te geven... en een huwelijks kaarsje om de vlam brandend te houden...
Én verder heb ik digitale kaarten... collages en bruids liedjes gemaakt en verzameld..
Van.... om 9 uur trouwen ze....
Ik reken precies uit hoe laat we weg moeten zodat we niet tegelijk aankomen... het moet tenslotte een verrassing zijn dat wij daar staan als ze getrouwd en wel het stadhuis verlaten..
We gaan ze overdonderen met ballonnen.. de auto vol sproeien met confetti en Willem gaat blazen op fluit en bellenblaas....
Van s morgens vroeg ballonnen blazen.... nee daar hebben we over nagedacht ...dus niet...
Hoest en proest... net wakker.. in goede kledij gehuld... hoestend ballonnen blazen met ochtendlucht, die je eigenlijk hard nodig hebt om wakker te worden en blijven... en nog verkrampte spieren die nog geen knoop in een ballon krijgen...
Willem blaast de bier lucht restanten de ballonnen in en ik de griep bacillen...
Én hele grote harten ballon heb ik ook... die wel 90cm wordt...
 Maar een beetje grote ballon heeft ook een heel groot gat om in te blazen.... en zo'n grote mond heb ik nou ook weer niet..
Willem probeert het..... maar dat wordt al helemaal een mislukking...
We besluiten met slapte lach ern al, de grote ballon maar op te geven...
 Van.... Blitz mee.... ballonnen in een action tas proppen.. zowaar dat lukt... de auto in en.. wegwezen...
Maandagochtend en niet eens files.... zelfs niet op de A15... ach ja vakantie... ach ja carnaval onder de rivieren....daar gaat je tijdschema...
Van.... dan maar op een parkeerplaats even een pauze inlassen...
Maar oh guttegut..... Wampie dit is geen gewone parkeerplaats.....
Jammer dat ik daar pas achter kom als twee vrachtwagens op 15 cm nauwkeurig, ons komen vergezellen...
Én nou niet gewone vrachtwagens maar eentje met het predikaat - extra long vehicle-....
Allemensen... wat een gedoe..WE WILLEN HIER WEG...
We moeten naar een bruiloft....
Ik manoeuvreer mijn piepkleine Micraatje tussen de bakbesten uit... nou ja.. doe vier pogingen het stuur  recht te houden en bij de vijfde lukt dat...
Hoe doet zo'n vrachtwagen chauffeur dat toch zo makkelijk...???
 Van.. nu op naar het stadhuis... bijna 9 uur dus die zijn vast binnen... ik heb een punctuele zus en zwager...
We laden de auto uit.. ik wil mijn mobiel pakken voor de foto's.. pffft tas thuis laten staan...
Niet snugger...!!
Maar goéd.. het gaat om de ballonnen en aanverwante artikelen...en die hebben we...
Van... allemensen wat is het koud..
Van... en allemensen wat sta je s morgens om 9 uur voor het stadhuis met hartjesballonnen en rolfluitjes... te kijk...
Je hebt wel aanspraak zeg maar...
Willem geeft nu en dan een rolfluitconcert... hij wel.... en ik doe mijn best de hartjesballonnen in bedwang te houden... en mijn lach....
Helaas.... één zucht wind en floep... de hartjes schieten uit de tas...
De reserve ballonnen maar opblazen dan... terwijl de winkelstraat zich vult met de anderen...
Dé mensen beginnen zich nu werkelijk af te vragen wat er gaande is..
Dus zeg ik maar heel enthousiast.. mijn zus trouwt... en dat vindt men daar een acceptabel excuus...
Van.. kwart over 9... nu moet het toch wel haast gebeurd zijn...
Ik geef een kindje die begerig kijkt een ballon... blaas er nog maar eentje op... en dan horen we van een heel andere kant dan waarvan we het verwachten....HÉ KIJK NOU!!!
Het komt van de overkant... de parkeerplaats...
We gieren het uit.. in de app stond toch duidelijk 9 uur....
Ja maar bloost Hans.. dat is  later half 10 geworden....
En dan... wat voel je koud... ja duh... ik sta hier al 20 minuten... trouw dan in mei of zo ha ha....
Van... we laten ons niet uit het veld slaan... gooien en strooien met ballonnen.... fluiten en blazen er op los...zingen.... overhandigen het cadeau en bonjouren ze dan naar binnen..
VEEL GELUK LIEVERDS....
 Van... wat was het prachtig.. hun gezichten.... hun reacties.... en wat waren ze blij....
Van... we stappen in de auto en rijden huiswaarts... dit is tenslotte hun dag.... saampjes... en wij gaven slechts een extra tintje eraan...
Een tintje... maar dat voelden we eigenlijk al wel... dat toch wel heel erg gewenst en welkom was...
Alleen jammer dat we de confetti nu niet konden strooien....
Van.... over tot onze orde van de dag... de honden laten rennen op het veld en de 1500 meter schaatsen dames kijken...
Daarna zien we wel verder...
De honden doodmoe van het geren... en dan...
Wat een wedstrijd... wat een spanning... tot de laatste rit... dan de ontlading... die Wüst.... wat en top sportster is dat!!!...5x goud... alleen twee mannen hebben dat nog maar gepresteerd...
Van.... goede honden halsband halen...
Niet meer die slip ketting maar zo'n ding als Caesar Milan heeft....
Dát lukt....
Van.. nu weet ik dat Willem een voorkeur heeft voor de Jumbo winkel... en ik ken er een in dé buurt van de dierenzaak...
Sowieso op een heel relaxt winkelcentrum...
Nou en geloof het of niet... ik heb de ideale boodschappen man vandaag...
Ik laat hem de Turkse supermarkt zien waar hij met tegenzin inloopt maar stralend uitloopt met wel 40 eieren voor 4 euro en 50 plakken kaas voor 3 euro 50....
Dan de Jumbo in... en dan ben ik Willem zelfs ineens kwijt... hij loopt heerlijk in zijn eentje te winkelen...
Dé wonderen zijn de wereld nog niet uit....
Van.... in de auto bedenken we flauwe 'hoe kan ik je verwennen' liedjes...
Mag ik je oren schoonmaken.... en je tenen krabben...
Laat me je neus ontsnotten.... en je nagels ontkalken...
Maar ach we zijn in een melige bui en hebben de grootste lol..
Van.... thuis gezellig experimenteren met kokkerellen... gehaktbrood met Zeeuws spek... en gevulde omelet met bieslook dille surimi lente ui en marscapone...
Wauw.. wat is dat gelukt... smullen!!!
Van.... nog even met zus nakletsen....hoe gaaf ze het vonden... dat het nu een zalig bijzondere dag werd...
Van wat ze gedaan hebben vandaag met z'n viertjes.... en geluk en liefde.
Van... trouwens....vorig jaar rond deze tijd waren we in Thessaloniki bij onze Griekse vriend Dimitris....
Hij woont sinds drie maanden.... of all places  in Eitorf  Duitsland.... zeg maar bij Bonn...
Hoog tijd om hem te bezoeken... zo ver is dat niet rijden....
Ik hou van zulke impulsieve acties...
Van...Willem appt hem.... woensdag en donderdag is hij vrij... mooi... we komen woensdag...
Kennel Quimper bellen... ja 3x hond voor 1 dag en 1 nacht graag...
Ook geregeld...
Yes.... top vooruitzicht...!... al was Thessaloniki wat warmer geweest maar ach.... een mens moet wat te zeuren houden...
Nu lekker in bad... lezen.... en pffft... de drukke dag in het warme water voelen zakken....
Vandaag vanaf 7 uur in touw... het mag ook wel...
















Geen opmerkingen:

Een reactie posten