vrijdag 16 februari 2018

16 februari 2018

Dag van:
Allemensen.... wat heb ik geslapen.....
Wát hebben we geslapen...
Uren en uren en uren....
Klokjes rond....
Zelfs Willem dus... die altijd lang opblijft hield het niet lang vol gisteravond.....
We worden blijkbaar toch ouder ... of liever gezegd... we worden gelukkig ouder.... maar  dan blijkbaar toch met de daarbij horende verschijnselen...
Nachten doorhalen en dagen vol intensief beleven en daarbij een tal aan onverwachtheden... dat mat af...
Én tjonge wat voelen we ons uitgerust na 12 uur ononderbroken nachtrust...
Gewoon een ander mens... nu weer terugkijkend naar twee prachtige dagen die we gisteren tegen de avond even niet meer op een rijtje kregen...
Niet.. of all places Eitorf maar.... wauw leuke plaats daar in dat dal....
Ach... en dan die mensen in Nederland die allemaal zo meeleefden... zo gaaf en lief!!
Toch maar weer twee dagen om in een lijstje te doen... niet te duur lijstje ha ha ha want deze dagen hebben ons onverwacht natuurlijk wel nogal wat gekost...
Duur hotel...4 winterbanden en veel koffie en warme chocomel in conditoreis....
Hadden we ook leuk van naar Parijs gekund een paar dagen...
Maar... niet piepen.. het was een belevenis...
Vandaag weer over tot de orde van een andere dag...
En wat ben ik blij als ik naar buiten kijk, dat de zon schijnt en er geen sneeuw ligt hier....
Dat was gister wel even anders... ik schrok me een hoedje... en al helemaal toen we de mededeling kregen dat we het dal niet uit mochten of konden...
We weten nu wel zeker dat wintersport leuk is om op tv te bekijken bij de Olympische Spelen, maar zeker voor ons niks is om naar toe te gaan of te beoefenen...
Zonnetje in een weer groener wordende wereld... dat is 't!!!!!!!!!
En poes ligt weer heerlijk aan mijn voeten... ach arme Bengel... ze wilde gisteravond niet eens meer spinnen....
Pas toen ik naar bed ging en ze zich tegen me aan vleide, kwam er weer geluid uit...
Net als nu ze zich ligt schoon te likken naast me op de warme dekens....
Dimitris is vast alweer aan het werk na zijn twee vrije dagen...
Hopen dat hij een beetje fatsoenlijk op zijn werk kon komen want ook in Duitsland, zo hebben wij begrepen, is het trein en bus verkeer bij sneeuw, net zo'n puinhoop als bij ons..
Niet alles verloopt daar dus zo gründlich in dat land...
Voelt zowaar menslich aan ipv übermenslich....
Van.... zo en dan nu de puin die was blijven liggen maar eens opruimen....
Straks weer visite... de kleinkinderen die komen... Willem die uit logeren gaat...
De orde van de dag is bij ons eigenlijk altijd wel wanorde...
Ik hád beter kunnen zeggen.. op naar de wanorde van de dag....
Nou... bij deze dan!
Van je hatsekidee door het huis met stoffer... ragebol en dweil...
Honden eten geven....
Willem doet dé boodschappen en rijdt dan naar de garage...
Éen kwartiertje later gaat de bel...
Visite op de stoep met voor alle drie de honden een mega bot..
Wat een verwennerij....
Esmée duikt op de bank... geniet van de Olympische Spelen en de bak met speelgoed..en vertelt over haar nieuwe school; de mooie dingen die ze maakt en het eten dat ze zelf in de kantine kan en mag kopen...
Susan geniet vooral van de honden...
Mama en ik kletsen wat bij over koetjes en kalfjes en over wat ons in het leven beweegt en bezig houdt....
Als Willem thuis komt, kijken we enthousiast naar schaatsen en moedigen we ze om het hardst aan....
Voor Esmée natuurlijk een hele eer dat de winnares goud ook Esmée heet...
 Dan gaan Susan en Willem de honden uitlaten en 'africhten' ... voor Susan een droom die uitkomt en haar snoetje straalt helemaal...
En voor Willem één en al gezelligheid!
Van... de bel gaat...
Dáar zul je de kleinkinderen ook hebben...
'Oma ik kom gamen en ik heb mijn game muis daarom bij me' zegt de één.. en de ander vraagt direct om oma's computer...
Zo... als ik wil, heb ik daar geen kind meer aan de komende uren of zelfs dagen...
Van.. zowel Willem als Susan als de honden komen uitgerend en oh zo voldaan en blij thuis...
Ook de honden onder de pannen de komende uren...
Susan vol verhalen en Willem met een telefoon vol filmpjes van hun tweetjes...
Van.... maar dan is het tijd om dag tegen de visite te zeggen en te beloven gauw een keer bij hen te komen... ja ja.. met de honden...
De kleinkinderen blijven en bevechten elkaar via de digitale snelweg....
Ik kan alleen niet zeggen dat dit nou minder erg is dan elkaar live in de haren vliegen...
Van... weet je wat... we hebben net Willem en Blitz  uitgezwaaid... we gaan pannenkoeken eten..
In een heus restaurant.. de Steenen Camer...
Sowieso in een mooie omgeving en nog lekker en voor deze oma gemakkelijk ook...
Van... de meiden zijn blij verrast... zelfs de jongste die enthousiast begint te roepen "ik zie de M van Mcdonalds .... maar dan in een pannenkoeken restaurant beland vind het leuk...
Maar bestelt vervolgens dan wel weer frites ..
Deze oma en de oudste kleindochter genieten echter van een overheerlijke pannenkoeken...
Isa wil vooral een zoete....
Appel...
Nee lust ik niet..
Kersen...
Néé lust ik niet...
Banaan dan...
Nee brrrrr....
Tja wat voor zoet dan...
Doe maar naturel... met alleen poedersuiker... veel poedersuiker...
Én zo geschiedde...
We praten óver "wie is de mol" en over het ontleden van kikkers...
Over Pokémon en over de toekomst
We praten over varanen en katten... over vloggen  en....
Van.... na de pannenkoeken naar de winkel...
De avond voorraad hamsteren...
Geweldig om te zien dat de patat eter kiest voor bifi worstjes en chips...
Én de poedersuiker dame voor chocolade en cadillac gums...
Van... die twee komen de avond wel door...
Zal vast een emmertje naast hun bed zetten...
Ah nee oma niet flauw doen... bij oma zijn betekent verwend worden...
Van... trouwens wel weer frappant dat de zoetekauw voor morgenochtend een croissant ham kaas koos en de hartige dame witbrood (zonder korstjes oma) met choco pasta....
Van.... nu is Babs al weken loops en nu... uitgerekend nu.. nu Willem weg is... begint meneer Bikkel zich meer dan geïnteresseerd met Babs te bemoeien...
Én méér dan betekent gewoon... erg irritant dus...
Was Babs opdringerig naar Bikkel in het begin... nu is Bikkel opdringerig naar Babs...
Én het één vind ik niet leuk... en dit vind ik ook NIET leuk...
Van... je bent gecastreerd Bikkel... schiet op.. hou ermee op!!... wat denk je nog te kunnen presenteren op je oude dag??!!
Ga gewoon weer oud liggen zijn zoals andere dagen...
Tjonge jongen....
Van.... sinds vorige week is the Voice niet zo leuk meer... als ik het al leuk vond trouwens.. en dat valt best wel mee eigenlijk...
Het is meer het familie gebeuren er omheen dan dat het programma leuk is...
Én dan ook nog meer  het Lindeman familie gebeuren dan dat van mijn kant, want bij ons kijkt niemand...
Van... ik kijk dus met een half oog terwijl Isa en Britt Pokémons vangen cq YouTube filmpjes kijken...
Wauw... onbeperkt internetten bij oma... zonder tijdslimiet...
En ómá kijkt toe.. ziet tussentijds dat Jim the Voice wint... geen slechte zanger overigens en een frisse gezellige uitstraling... en schenkt limonade in of wijst Bikkel terecht...
Van.... er zit dan wel geen tijdslimiet op internet maar helaas op Oma wel...
Dus rond half elf... eerder iets erna dan ervoor zeg maar.... geef ik ze nog 5 minuten om de boel te saven en af te sluiten...
Morgen weer een tijdslimietloze internet dag... al denk ik dat er nog wel andere plannen zullen opkomen in kinder en oma brein....















Geen opmerkingen:

Een reactie posten