woensdag 1 april 2020

1 april 2020

Dag van:
Eén minuut over twaalf....
(Zeer angstig stemmetje naar beneden roepend)...
" Willem..... Ik geloof echt dat er een kakkerlak op de slaapkamer loopt..... het is geen spin... ook geen tor.... nee, het is echt een kakkerlak... zo'n  grote als toen in Barcelona...."
EEN KAKKERLAK...?????
"Ja... het kan niet anders... zo'n vieze goudkleurige bruine....ieeeeeeee... bah...."
EEN KAKKERLAK... HOE KOM JE DAAR NOU AAN... schrikt Willem en stampt met een vies gezicht naar boven....
Hij is net over de helft van de trap...
Ik gluur nog een keer om het muurtje heen en roep '1 APRIL'.....!!!!!!
Willem laat zich op de trap vallen.... zijn hoofd in zijn armen.....
Hij is er voor weer een jaar ingestonken.... als eerste op 1 april....zoals ieder jaar....
En ik gier..... ik schater.... gelukt... gelukt... het is weer gelukt....
Van.... de rest van de dag kan ik wat Willem en 1 april wel vergeten....
Hij is alleen maar op zijn hoede....
Hij trapt nergens meer in...
Van... de buurman wel...
Hij gelooft het grif als ik app of hij op de honden wil passen omdat we het broertje van Benji toch ook maar gaan halen....omdat het de laatste pup is en de boer hem anders laat inslapen....
Van... voor de kinderen in de klas maken we een 1 april filmpje....met grappen en grollen....
En een oud collega van Willem vertel ik dat Willem toch wel weer terug het onderwijs in gaat....maar dat is natuurlijk een hele grote 1 april....
Mijn schoonzoon trapte erin dat ik toch nog een schoolreisje had weten te regelen....
 Mijn 1 april dag is in ieder geval weer goed...!
Van... de keukenvloer wordt gelegd...
De kamer is één grote bende nu er een keukeninboedel tussen de huisraad staat...
Nét een uur voor ik via virtual classroom de lessen moet volgen van mijn opleiding,  komt de stoffeerder....
En ik moet nog wel in een stille ruimte zitten...
Gelukkig ligt in een half uur het vinyl erin...
De vloer is weer even bestand tegen hondenpoten.....
Van.... dan hebben we daar alleen nog Willem die op zijn klompen door de kamer klost.... vier spelende honden.... drie groten uitgedaagd door één kleintje....
En een Willem op klossende klompen die het serviesgoed opruimt uit die teil vol scherven omdat de kat daar de bloempot in liet vallen....
Nee... da's lekker concentreren zo....
Van.... en verder is de dag niet meer zo interessant...
Ik heb les van 3 tot half 9.....
En ik zal jullie niet vermoeien met 'sensatie - klik- en begrijp' fases...
Nu rap naar bed want morgen mag ik eindelijk weer werken...
Morgen vast weer meer te vertellen....






Geen opmerkingen:

Een reactie posten