donderdag 18 november 2021

18 november 2021


Dag van:
Los van al de overweldigende coronacijfers en de donkerrode tabbert kleur die Nederland in al zijn provincies laat zien, gebeuren er hier natuurlijk ook huiselijke dingen....

En gezien het drukke gezinsleven van mijn naaste familieleden en toekomstig echtgenoot vindt veelal de betrokkenheid helaas maar al te vaak digitaal plaats....

Borre vertoonde de laatste dagen wat afwijkend gedrag....
Vanmorgen, toen ik naar mijn werk was en Willem de honden uitliet, nam dat 'wat afwijkend' gedrag ernstig afwijkende vormen aan...
Reden voor Willem om zelfs al tijdens het wandelen in het bos, de dierenarts te bellen....
Vervolgens op één na al zijn afspraken telefonisch te verzetten dan wel te cancelen, om haasje repje om tien uur ter dierenartstonele te verschijnen....
En aldus kreeg ik rond elf uur een voelbaar schrijnend en schreiend appje dat Borre een anaal abces heeft.... en oh zo vreselijk hartverscheurend gejankt heeft....
Ik voel de tranen van machteloosheid van Willem tussen de letters door....
"Het was vreselijk Wampie"....
Het abces is leeg geprikt... een verschrikkelijke stank bedwelmde de ganse praktijk....
En Willem kon weer vertrekken met een doos antibiotica onder de arm.... anderhalve tablet per dag, kuur afmaken....
Het had erger kunnen zijn.... Borre, en wij zeker, hebben geluk gehad....
Dat dan weer wat betreft hondenleed....

Bij mijn lieve gezinsleden begint zich nu de

leeftijdskloof van kleinkinderen zichtbaarder af te tekenen....
Zo hebben de oudste twee kleinkinderen (bijna 13 en 18), als ze mogen kiezen,  toch écht liever een oudejaarsavondfeest in Eurodisney Parijs.....
Mijn twee jongste kleinkinderen (bijna 12 en 9), toch echt nog een Sinterklaas party....
En dat moet je beide respecteren als oma vind ik....
Mede dankzij de coronamaatregelen was het besluit dat genomen is, ook minder moeilijk te maken en te accepteren...
Slechts vier mensen op bezoek betekent immers sowieso al gescheiden Sinterklaas vieren....
Dat gaat je gezinsgevoel.....
Aldus gaan de Didamse schatten voor Disneyplezier in prachtige zelfgemaakte Disney-eve sprookjeskleding met een extra zakcentje van omaSint naar Parijs met oud en nieuw..... en gaan de Haarlemse lieverds voor het heerlijk avondje van 5 december met surprises en gedichten....
En zo zal het zijn....!!

En nou gelooft de jongste nog steeds heilig... en nou heeft omaSint natuurlijk allang een Sinterklaas brief gestuurd met de aankondiging dat oma en Willem 4 december naar Haarlem komen.... maar er worden (voor de Haarlemse ouderen) uiteraard ook lootjes getrokken.....
Dit aan de gelovige uitgelegd als 'stel je voor dat Sinterklaas met die oude sleutel het cadeautjesruim op de krakkemikkig oude stoomboot, écht niet open kan krijgen.... dan moeten we Sint helpen zodat iedereen toch wel wat cadeaus krijgt....
En zo geschiedde.....
Oma maakt ten behoeve van dit gebeuren, digitaal, een lootjesgroep aan waar je per WhatsApp lootjes mee kan trekken...


Maar dan hebben we daar onze digibeet Willem....
A) Hoe bevestig ik dat dan?.....
B) Waar moet ik dat verlanglijstje invullen?....
C) Hoe zie ik wie ik heb getrokken?....
D) Waar vind ik dat lijstje van die ander?....
"WAMPIE IK SNAP HET NIET!!!!!!""""""...... vloek, scheld, tier, mopper, irritatie, ergernis ......

En het is zo simpel hè....
Zelfs mijn kleinkinderen kunnen zelfstandig de was doen....
Lees nou eens wat er staat Willem....
Klik op bevestigen.... het staat er gewoon onder.... en kijk dan eens wat er verder gebeurt...
En kijk bij dat verlanglijstje tik je bij 'zoeken' in wat je wensen zijn... dan zie je plaatjes (kan het nog simpeler?) en dan klik je dan op het hartje.... net als bij klikken op favorieten...
En daar staat ' lootje bekijken'... klik daar ook eens op...
"TEVEEL HANDELINGEN WAMPIE... TE ONDUIDELIJK.... TE LASTIG..."
Ik negeer zijn commentaar....
En scroll nu verder naar beneden.. en kijk.... daar staat 'verlanglijstjes van......'...
We zijn inmiddels drie kwartier verder....
Weer iets digitaals geleerd....

Maar niets blijft mijn lieverd vanavond bespaard...
We kijken... of eigenijk... hij kijkt..... tv en daar tussendoor de reclame....
"Wat is dat nou weer voor onduidelijks... een influencer?".....
Ik wil net beginnen met mijn uitgebreide uitleg als hij zelf al zegt "influence is Engels voor beïnvloeden.... daar is toch belachelijk"....
Nou euh Willem... dat is nou eigenlijk precies wat het ook is..... iemand die anderen beïnvloed dus....
Een influencer is iemand die een groot aantal volgers heeft online (YouTube, Instagram, blog, etc.)...... 
Die volgers luisteren naar wat hij of zij zegt en nemen vaak over wat die persoon doet of aan producten gebruikt.....
Influencers gebruiken dus producten en diensten, die ze van bedrijven krijgen,  waar hun volgers ook graag gebruik van willen maken.....
En soms... in dit geval op tv..... willen ze een boodschap overbrengen over milieubewustzijn....
"Wampie het is vaag!"....
Willem, jij wil het gewoon niet begrijpen....
Eigenlijk ben jij misschien wel een christen influencer.....
Jij beïnvloed door jouw veelvuldig mediagebruik ook mensen met je gedichten, preken en berichten....
"Ik wil gewoon delen"....
Oké lieve Willem... jij bent een influ-sharer....... een invloed- deler......
En dat beïnvloedt mensen niet denk je?.....
"Mensen kiezen er toch voor om iets mooi te vinden of niet!"....
Ja hoor Willem.... en daarmee zet je mensen niet aan het nadenken....
"Jawel... dat hoop ik wel".....
Dusssssssss Willem......




Geen opmerkingen:

Een reactie posten