woensdag 3 november 2021

3 november 2021


Dag van:
Van dingen waar ik vandaag niet eens tijd had om bij stil te staan...

De trouwdag van mijn ouders bijvoorbeeld...
Het is al zo lang geleden dat het niet eens meer snel uit te rekenen is...
Maar ze zouden 62 jaar getrouwd zijn geweest kom ik dan toch eindelijk ik na enig rekenwerk tot de ontdekking...
Ze zijn alleen nooit verder gekomen dan 30 jaar...
Maar goed dat is in deze tijd al heel wat...
Toch zit ik al op de helft met mijn eigen lieverd bedenk ik me dan...

Het is ook de scheidingsdag van mijzelf besef ik me nu ineens....
Na 23 jaar huwelijk en een behoorlijke vechtscheiding nu inmiddels alweer 21 jaar gescheiden alles bij elkaar....

Het leven gaat zo het komt en komt zo het gaat...
1 juli dan toch wel de eerste echte bruiloft van mijn leven....
Het eerste huwelijk bestond slechts uit een handtekening op het stadhuis en een etentje...
Dat was het dan...
Vandaar ook dat ik compleet stuurloos ben in het organiseren van een echt trouwfeest...
Hierin is Willem toch echt de professional....

Vandaag was een lange dag....

Werkdag en studie....
Rennen, vliegen en hotemetoten....
Geen idee wat ik in hotemetoot tijd deed maar het klinkt zo leuk...
Laat ik maar zeggen dat het de tijd was van geregel en van meedoen aan een eeuwigdurend lijkende discussie over Covid problemen...
Een nieuwe beslisboom.... kennen jullie dat...?
Zo'n schema als bij je belastingformulier...
Bent u alleen, dan... bent u samenwonend of getrouwd, dan.... heeft u een eigen huis dan.... was u gedurende een heel jaar werkzaam, dan....
En dan uitkomen in een box waar je helemaal niet in wil zitten....
Nou zoiets is de beslisboom ook...
Bent u ouder dan 12, dan..... bent u jonger dan 12,  dan.... was er iemand in uw gezin besmet met Covid, dan.... kwam u in aanraking met klasgenoten, dan.... enz. 
En dan het uiteindelijke advies in beide gevallen 'blijf thuis en laat u testen'....
Hoe dan ook... leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker...
Nou écht niet dus....


Dan de gesprekken over toch maar wel of toch maar niet vaccineren...
Overal doemt de discussie weer op...
Niet gevaccineerden voelen zich,  al dan niet terecht,  nog schuldiger dan ze zich al voelden.... en houden zich veelal nog vaster aan hun beslissing het niet te doen...
Wel gevaccineerden voelen zich al dan niet terecht, nog meer tekort gedaan dan voorheen.... en voelen zich nog bozer dan ze al waren...
Lekkere tijd....
Enfin ik hou de mondkapjes maar weer gereed...
In Barcelona en Parijs was ik niet anders gewend...
En eerlijk is eerlijk... je mag denken wat je ervan denkt en vinden wat je ervan vindt maar daar is geen nieuwe uitbraak....
Tenminste... niet zo groot al hier weer....

Wat mij betreft mag iedereen het zelf weten hoor...
Je hebt immers een keuze... óf je laat je vaccineren, óf je laat je eeuwig testen....
Vrijheid van keuzes.... het is aan jou....

De studie was niet bijster interessant...

Maar ach... het was ook niet echt je tijd uitzitten met spelletjes als 'wie ben ik' en 'wat ben ik'....
Waarbij je bij wie gesloten vragen moest stellen, en bij wat open vragen....
Die open vragen vielen nog niet mee....
Maar na enige oefening kwam ik erachter dat vragen die met hoe en waarom beginnen toch helpend zijn hierbij...
Ik was overigens Swiebertje en een blikopener....tja hoe kom je erop.... 
En ik moest Floor Dessing van dat reisprogramma en een auto raden...



Kwart voor negen 's avonds en op naar huis...
Als het goed is heeft Willem en nieuwe lamp gekocht...
Jaaaaaaaa... daar gaat een verhaal aan vooraf natuurlijk....

Al jaaaaaaren hebben we een lamp naast mij staan...
Zo eentje met een bovenlamp en een lamp aan zo'n buigarm....
Al jaaaaaaren zeurt mijn hoogsensitieve zeurpiet dat hij last van het licht heeft...
Óf het schijnt in de tv... óf in het raam... óf in zijn gezicht....
Écht tot vervelens toe....
En ik heb die lamp 's avonds nodig als ik brei want anders zie ik geen steek...
En dit is letterlijk en figuurlijk bedoelt....
Ik loop op de Kreadoe beurs en zie handwerklampen.... met of zonder vergrootglas... en ik denk 'pik in dat is het'.....!
Ik stuur foto's naar het thuisfront en... ja hoor... Willem ziet het helemaal zitten...
Maar tja... bij meneer de lampenverkoper kon je niet pinnen... en ik had geen contant geld....
Edoch, bij thuiskomst zoek ik online dezelfde lamp.... en ja hoor... gevonden...
Bestellen dus maar....
Gisteren kwam de lamp al binnen....
Online betalen kon dus wel....
(Daylight)

We installeren de lamp en Willems gezicht veranderd van ongeloof, naar kriegelheid, naar irritatie, naar boosheid, naar woede....
"Wat een....(piep).....lamp..... deze is nog erger dan die we hadden... dit kan echt niet.... hoe kun je zoiets kopen.... eruit met dat ding... miskoop... kop dan ook niet zoiets online?".... en meer van die taal....

En ik zie alleen maar voordelen....
Deze lamp is echt ideaal...
Hij het ook niet voor niks daylight....
Ik zie elke steek averechts en recht.... en ben superblij....
Maar tja.... het is óf een steek laten vallen..... óf een compleet woedende Willem....
En dan kies je toch voor het eerste... ja toch?....
Die steek haal ik wel weer op... Willem niet als hij ergens anders gaat wonen....


Willem gaat naar de koorrepetitie....
En na een uur krijg ik een appje....'ik voel me rot'.....
Aha... daar komt de spijt....
Maar nee....
"Ik kan er echt niet tegen"...
Zucht.... wat moet ik af en toe met zo'n man....?
Maar kijk.....
"Morgen koop ik een nieuwe lamp voor je"....
Ha.... er is een oplossing....

Enfin... vanavond kom ik dus thuis en ja hoor... daar staat de lamp....
Een hele mooie.... met een buigarm gedeelte waar Willem geen last van heeft en door de buurman in elkaar gezet want dat lukte Willem zelf niet....
En op de voor Willem prikkelarme lamp een gedichtje....

Wat kan een mens dan gauw ellende vergeten hè...
(De nieuwe lamp)

Wat kun je als mens dan toch snel vergevingsgezind zijn...
Ik heb echt wel de lastigste leuke lieverd van de hele wereld getroffen....!!!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten