vrijdag 5 november 2021

5 november 2021


Dag van:
Het is weer zover hè... corona hier, corona daar... corona overal...
Morgen weer aan mondkapjes denken... je de pokke schrikken als je bij het derde gangpad in de winkel er pas achter komt waarom al die mensen je zo boos aankijken... chips mondkapje vergeten...
Maar verder verandert er wat mij betreft niet veel...
Ik was m'n handen en ik desinfecteer ze... en buiten mijn bubbel hou ik nog steeds keurig die 1.5 in acht... daarbij is mijn elleboog nog steeds het verzamelplek van nies- en proestbuien.....
Wanneer komt toch dat wasmiddel met snotverwijderaar nou eens op de markt...?
En ik hoest me te pletter maar dat is een kwestie van stof, honden en kattenharen....
Ik vul overigens ook nog steeds keurig de Covid enquêtes in en voel ik iets wat ook maar een greintje op verkoudheid lijkt,  dan heb ik wel een zelftestje voor het grijpen.... en ik gebruik papieren zakdoekjes...
Oh ja... niet vergeten... in de klas staan de ramen nog steeds wijd open.... vandaar ook toegevoegd aan het ochtendritueel naast de bh.... nu ook hemd of tshirt.... jurk of blouse en vest.....
Bij elke kleur jurk een bijbehorende kleur vest....
Mijn kleding is blij met Covid.... 

Maar alle gekheid op een stokje... daar gaaaaaan we

weer....
Huilende verpleegsters in beeld... volle ziekezalen.... uitgestelde operaties.... overbezorgde artsen.... Mark en Hugo regelmatig in beeld....en nu weer een pil die Covid tegen moet gaan... en de boosterprik...
En nee... ik ga in mijn blog niemand de schuld geven...
Ik ben wars van dat "geef de schuld maar aan...." afschuifsysteem....
Als iedereen nou even zichzelf in de spiegel aankijkt dan ben ik al tevreden ongeacht de uitslag...
Schuif alleen geen schuld in schoenen van anderen als je eigen angst erachter zit...
Kom daar dan ook gewoon voor uit...
Kijk alleen vooral eens om je heen en onderbouw dan je mening en laat complottheorieën buiten beschouwing...

Zelf zie ik wel weer wat er gebeurt...
Wie ik in mijn kringetje overhoud of wie er aan ten onder gaat...
Volgens mij betreft het aantal doden vooralsnog te betreuren bij niet gevaccineerden en daar heb ik er niet veel van in mijn familie,  vrienden of kennissenkring...
Ik hoop dus vurig dat mijn sociale netwerk blijft bestaan...


Oh ja.. nog één ding....
Als je dan toch in die spiegel kijkt... en je besluit je niet te vaccineren... kijk dan nog eens in die spiegel als je, stel je het geval voor dat je één van die 1471 nieuwe gevallen per dag bent die ziek wordt... besluit dan ook stoer en goed onderbouwd dat je niet opgenomen wilt worden... niet op ic wil liggen en ook niet beademd wil worden...
Maar dat bedoel ik niet veroordelend maar gewoon oorzaak- gevolg gerelateerd...

Ik heb m'n mondkapjes weer gewassen.... ze hangen al te drogen...
Ik bedoel maar... ook die moeten matchen met de kleding van de dag vind ik....
Het doosje met die papieren kapjes staat klaar op de keukentafel...
Leuk voor de afwisseling...
Mijn corona check app is up to date....
We pakken de draad weer moedig op....
Voor Herman van Veen heb ik zondag in de schouwburg tenslotte vooral mijn oren en ogen nodig....

Die antiCovid pil ziet er trouwens wel cool uit met z'n

rode kleurtje....
Zou het ook naar aardbeien smaken....?
En het idee van een spray tegen Covid staat me ook wel aan....
Maar mag het wel met dropmentos smaakje....?

Ach jongens.. we hebben weer een gespreksonderwerp... we kunnen weer klagen, zeuren, mopperen, zuchten, steunen, kreunen.... en we hebben weer iets om ons over op te winden...
En mocht je tóch uitgepraat en uitgefoeterd zijn over corona..... geen nood.. maandag begint het Sinterklaas journaal..... vast weer iets met Piet die niet zwart mag zijn....
Bouw de barricades maar vast op....
Al zullen ze daar ook vast wel een regenboog pilletje voor hebben.... 


Zucht.....
Of
Om met Sinterklaas te spreken; Nou dag hoor....!







Geen opmerkingen:

Een reactie posten