maandag 14 februari 2022

14 februari 2022


Dag van:
Nou, dat wat je zegt nooit te vieren dus....
 Niet mee willen doen aan dat commerciële gedoe...
En dan thuis komen en een levensgrote liefdeskaart op je stoel vinden.... verzender vast niet anoniem.... en zo blij zijn dat je dus zelf die dure bonbons met aanzoeksafdruk nog hebt besteld voor hem....

Wij zijn een inconsequent en hypocriet stel...
Nou jaaaaaaaa..... bij tijd en wijle dan...
Meestal zijn we erg authentiek en congruent...

Natuurlijk heb ik er op school ook nog even aan gedacht...
Maar je weet wel.... corona in de klas..... storm op komst.... gevalletje gekneusd sleutelbeen.... gevalletje waarschijnlijk corona in wording... en dus het maar bij een kaart met hartjes gelaten en zelfs vergeten er wat op te schrijven....
Al mag ik aannemen dat ouders, pleegouders, verzorgers, wel zullen begrijpen waar de ruimere betekenis van hartjes voor staan....

Na het overleg op managementniveau meteen de

gedachten kunnen verzetten om na te denken over lievelingskostjes van mijn geliefde...
Hij krijgt ze al zo vaak, maar toch...
Waar ik niet zo gek op ben, maar hij wel, is hutspot...
We eten het eigenijk nooit maar laat ik vandaag maar eens zo'n stamppotje uit de pannen stampen...
Liefde is ook offers brengen, nietwaar....
En zulke dingen werken dan ook echt hè...
"Oh schat, je houdt echt van mij "....
Dat had ik moeten weten vóórdat ik die tering dure bonbons bestelde... hutspot was al genoeg geweest...
Help me hier volgend jaar even aan herinneren beste lezers....

Trouwens.... wat die liefde betreft.....
Ik moest vandaag even heimelijk heel hard grinniken...
Als je internet vandaag opende werd je natuurlijk overstelpt met berichtjes over liefde...
Zelfs het Google logo was versierd met twee verliefde uiltjes....
Meestal als je iets zoekt op Google, staat de wikipedia uitleg bovenaan....
Daaronder dan vaak de letterlijke betekenis weergegeven door van Dale of iets dergelijks....
Daaraan was vandaag gelukkig niets veranderd...
Maar als ik dan lees (in de wiktionary)  'liefde' is een zelfstandig naamwoord, moet ik toch even grinniken... want zo zelfstandig vind ik die liefde vaak niet....
En als ik kort daaronder lees bij uitdrukkingen en gezegden met betrekking tot de liefde: 'de liefde kan niet van één kant komen' .... dan begrijp ik de zelfstandigheid al helemaal niet meer....

Had beter iets van 'samengesteld' of 'bijgevoegd' kunnen staan....
Werkwoordelijk gezegde was ook een goeie geweest, want werken is het in zo'n liefdesrelatie zeker wel....
Soms ook wel een lijdende vorm....
Vaak zelden een meewerkend voorwerp...
Een lid-woord vind ik dan weer grensoverschrijdend dus daar heb ik het niet over....
Het woord liefde zou ook een samengestelde zin kunnen zijn... gewoon een hele zin in éénwoord..... of een samengestelde zin.... soms ook wel een zinsontleding.... of moet ik dan gezinsontleding zeggen....?

Nou jaaaaaaaa... mijn gedachten gaan weer met me op de loop....
Het was vandaag Valentijnsdag....
De dag die we dus niet zouden vieren maar dat wel deden.... omdat liefde toch eigenijk ook best wel heerlijk is.... ook al vieren we dat al elke dag...!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten