dinsdag 8 februari 2022

8 februari 2022


Dag van:
Je kan proberen uit te slapen op zo'n vrije dag als vandaag....
Dat kan je proberen ja...
Maar dan moet je geen stress kip...euhhhhh... haan, beneden hebben lopen die stiekem ook de haverklap de slaapkamer op komt om te kijken of je al wakker bent...
Wat je al bent natuurlijk... maar je houdt je slapend....
Daar houdt een stresshaan geen half uur vol...
Dan dendert hij de slaapkamer op met de mededeling dat hij de honden gaat uitlaten...
"Én de garage bellen".....
En dat laatste dat gaat het hem om natuurlijk....

De verkoper van de garage is druk....
Dat heb je wel eens met verkopers....
Willem belt maar weer eens...
Nee meneer,  J.W. is echt druk en zit in een verkoopgesprek....

Willem ijsbeert door de kamer...
We zien hoe Kjeld Nuis goud wint op de 1500 meter....
Voor de tweede keer Olympisch goud op de 1500....

Willem belt maar weer eens...
Nee meneer J.W. is aan het lunchen nu....

Willem belt nog maar eens.....
Nee meneer J.W. is nog niet terug....

Willem belt nog maar eens....

Nee meneer J.W. is even druk maar hij belt u terug....

Willem belt nog maar eens... of hij niet gewoon langs zal komen...
Nou meneer, als J.W. druk is kan hij u hier ook nog niet te woord staan.... we raden u dat dus af....

Willem wil net wéér bellen of zijn mobiel gaat...
Het is J.W......
Ja hij heeft wel twee auto's voor Willem...
Ik geloof niet eens dat ik Willem 'bedankt tot zo' heb horen zeggen want hij is al weg...

Ik kan eindelijk aan de laatste puntjes op de i van mijn eindpresentatie gaan werken....
Morgen is het zover... examen eindpresentatie...
En ik en examen doen gaan slecht samen...
Ik klap dicht bij examens...
Oké... het is al ietsje minder erg dan vroeger....
Vroeger klapte ik dicht en niet meer open...
Dan kwam er geen letter op papier en geen woord uit mijn mond...
Ik heb dus ook een speciaal mondeling examen gedaan met mijn eigen docenten...
Anti stress examen....
En zelfs dat ging nog moeizaam... en dus werd ik vooral beoordeeld op de prestaties van de jaren daarvoor... toetsen en proefwerken en zo....
Nu met deze presentatie vind ik het al weer ietsje makkelijker gaan, maar nóg is mijn buik één samen getrokken kluwen ellende....


De telefoon...
Dat heeft Willem wel héél snel gedaan van Arnhem naar zijn garage in Doesburg...
"Een kleine Peugeot....maar groter dan de jouwe en met 80.000 op de teller...... of een Ford Mondeo maar met 200.000 op de teller... ik ga een proefritje maken in de Ford"..... klik verbinding verbroken...
Oooooh... je zat niet op mijn advies te wachten dus...

Ik ga weer verder....
Ik kom ruim over de gestelde tijd heen die de presentatie mag duren maar ach.... ze zullen zich niet vervelen....
En dan gaat de deur open.... de honden hadden niet eens tijd om te blaffen...
Willem staat in de kamer...
"Ik heb hem gekocht... maar ik moest wel huilen dat ik nu mijn luxe auto kwijt ben"....
Je hebt welke gekocht Willem, vraag ik eigenijk naar de bekende weg....
"Ja de Ford natuurlijk... een kofferbak Wampie, zooooooo groot... daar kunnen de honden en de campingspullen in.... maar ik vind het wel erg dat ik de andere kwijt ben... het is net of dit allemaal niet gebeurd en mijn leven staat op z'n kop... en oh nee hij heeft vergeten een foto te maken naar het is een zwarte".....

Heel voorzichtig vraag ik even hoe we dat financieel

gaan regelen.....
Aan zijn vragende ogen begrijp ik dat daar dus mijn advies ergens van dringende noodzaak is....
"Ja ik moet een auto hebben als ik overal moet preken in het land"....
Hij heeft gelijk hoor... maar het is zó een allemachtig typische Willembeslissing.....

Enfin... volgende week vrijdag mag hij 'm ophalen....
Hij krijgt nog een grote beurt ook voor dat geld....
Ach... ik vermoed dat zij zijn oude auto ook heus wel weer voor een goed prijsje zullen verkopen....

Willem heeft dus een andere auto...
Zijn wereld staat op z'n kop....
Het ging hem te snel, te onverwacht...... maar hij voelt zich nu wel weer wat rustiger... aldus zijn woorden....

En ik.... 
Mijn maag verdraagt geen eten... mijn hoofd voelt als een te hard opgeblazen ballon die op knappen staat.... mijn benen kan ik niet stil houden....
Als morgen maar voorbij is......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten