zondag 27 februari 2022

27 februari 2022 reisvoorbereidingen 2


Dag van:
 Duizenden mensen Verenigd op evenzovele pleinen over de hele wereld...
Protest tegen de oorlog in Oekraïne...
En ik bereid een reisje voor....
Wat een knudde gevoel als je eigenijk ook het liefst je had begeven op een van die pleinen...

Één zwaluw maakt nog geen zomer luidt het spreekwoord...
Één gek wel een oorlog.....

Wel teken ik vandaag de wereldwijde petitie tegen die oorlog...
Ik, en zo goed als 2 miljoen anderen met mij...
Ik kijk een tijdje naar de website...
Je kan de teller volgen en de mensen komen met vlaggetjes van hun land in sneltreinvaart voorbij gescrolled....
Het voelt goed die saamhorigheid....
Één vuist tegen de oorlog....

De vraag luidt of ze aan de twee miljoen komen...

Me dunkt... als ik het zo bekijk zijn er zo'n 7.7 miljard mensen tegen die oorlog...
Nou ja min één dan.... die gek.....
Maar als je ontoerekeningsvatbaar bent telt je stem niet....
Zinloze, kansloze oorlog....
Zelfs je volk van 144 miljoen burgers keert zich tegen je.... op wat soldaten na dan....

Dan is het tijd voor de schoonmaak...
Ik vertrek nooit... al is het maar voor een paar dagen... eer het huis schoon en opgeruimd is en de wasmand leeg....
Dat laatste lukt me al niet...
Een twee mensen huishouden en dan zoveel was...

Ik poets me een ongeluk...
"Wat ben je toch druk", oppert Willem als hij thuiskomt van preken...
Ja duh..... iets met morgen op reis misschien?...
(En begrijp me nu niet verkeerd hoor... ik ben zielsgelukkig met een huishoudhulp als Willem....
Als ik werk verzet hij soms heel wat huishoudelijke bergen...maar dan het volgende...)
"Ja, maar zoals jij dat doet doe ik het nooit"....
Inderdaad Willem... en dat is te zien ook.....
(En dan ben ik alleen nog maar bezig om wat deuren en kozijnen af te nemen hè)....

Willem blijft niet achter en na het verlies van ZIJN

Feyenoord begint hij beneden te poetsen...
Binnen een paar uur ruikt het huis fris....

Nu de koffer...
Ik dacht nog..."Ik heb er maar eentje nodig voor die paar dagen"....
Maar daar komt Willem....
"Ik neem niet veel mee hoor"...
Goed plan Willem!....
En met dat hij dat zegt gooit hij niet alleen één stuk of wat onderbroeken maar ook lange broek, korte broek,  drie overhemden, sokken.... en oh ja, toch ook maar wat tshirts mee.....euh, en dat vest met Parijs erop....
Alleen morgen mijn toilettas nog....

Ik kijk verbouwereerd...
En voorzichtig zeg ik...'en mijn kleren?'......
Zou hij werkelijk van plan zijn om voor twee reisdagen en twee verblijfdagen,  elke dag een nieuw tshirt overdag en nieuw overhemd voor de avond aan te doen....?
Gepaard gaande met een korte broek overdag en een lange voor diezelfde avond....?
Terwijl hij hier thuis een week lang in een joggingbroek vol modderspetters en een trui vol etensresten loopt?....
Meent hij dat echt?....
Hij meent het....!

Ik pak mijn nieuwe rokje en wit shirt, en lenteachtig

hebbedingetje en de kleren die ik morgen draag kan ik op de terugreis ook aan...
En laat niemand... NIEMAND!!!!!..... ooit zeggen dat vrouwen aan één koffer niet genoeg hebben...
Ik deel namelijk een uiterst pietepeuterig hoekje in dezelfde koffer als mijn levensgezel.... en mijn ondergoed prop ik in het ritsvakje....
MANNUH!!!!!!....
Nou ja... die van mij dan....






Geen opmerkingen:

Een reactie posten