vrijdag 4 februari 2022

4 februari 2022


Dag van:
 Ja natuurlijk moet wereld kanker dag benoemd worden...
Ze kunnen al zoveel... maar ze kunnen nog lang niet genoeg...
We weten zoveel van wat kanker doet en kan en van de behandelingen...
Eigenlijk horen we nog veel te weinig over het leven na kanker...
Dat leven dat ervoor zorgt dat kanker eigenijk nooit over gaat...
Het leven na kanker is nooit meer dát van daarvoor...
Soms beïnvloed het zelfs een leven zo ernstig dat ik wel eens denk of je dan echt uit je hart kunt zeggen "Ik ben kankervrij en blij dat ik leef"....
En natuurlijk ben je dat ook wel, maar toch....
Ik zie het bij twee van mijn beide vriendinnen....
Altijd pijn,  de hersenen die niet willen wat jij wil,  geen weerstand meer of altijd moe....
Er zullen ook heus succesverhalen zijn... ik ken er slechts eentje....
En zelfs is daar toch ook elke keer die controle en de latent aanwezige angst dat het altijd weer terug kan komen, is moordend....
Een terechte 'dag van' dus....

Verder ben ik heel voorzichtig een begin aan het maken voor de eindpresentatie...
Al snel ben ik moe en overzie de stappen van de powerpoint niet meer...

Daarbij komt dat Willem erachter komt dat ook hij

slachtoffer van een woekerpolis is...
Nou ja... ik kom erachter en meldt het Willem...
En een Willem die dat overkomt kan daar dus weer helemaal niks mee...
Dus zoek ik, een half uur slechts voor het telefoontje met de adviseur zal plaatsvinden, maar eens uit hoe het zit...
Lang leve Radar,  Kassa en de Consumentenbond....
Ik vind in korte tijd niet alles maar wel wat... en in ieder geval voldoende om niet in de mooie praatjes van de adviseur te trappen...
De adviseur die beweert dat Willem écht geen woekerpolis heeft,  het scherm dat ons in rood met hoofdletters vertelt dat dit wel zo is....
Als Willem nu doet wat er staat gaat hij ineens 70% belasting betalen maar...... als hij nog twee jaar wacht en de polis omzet, dan betaalt hij maar 19.5 %....
Oh ja... en of hij dan maar 325 euro aan de adviseur wil betalen...
Duhhhhhhhh....
Dit zoeken we even verder uit meneer....
De consumentenbond zit te springen om meldingen als die van deze meneer Willem....

Goed... ook weer gehad...
Willem kan naar Drenthe, naar zijn beste vriend...
Heerlijk bijkletsen met etentje en overnachting...
En daar zit ik dan met de honden die niks anders doen dan de deur bewaken en bij elke auto denken dat de baas eraan komt... gepaard gaande met het nodige... correctie... onnodige geblaf natuurlijk....


Zelf probeer ik, na een week binnenzitten,  voor het eerst maar weer eens naar buiten te gaan...
Etentje met vriendinnen....
Ik zit al vol van de nodige hoestpastilles eer ik de maaltijd ga nuttigen, bang om teveel te hoesten daar in dat restaurant en dus veelvuldig aangekeken zal worden....
Maar het overheerlijke stukje kabeljauw kan er nog wel in....
En het is gezellig....

Toch maar op tijd naar de honden terug...
En een restant avond van trippel trippel 16 pootjes die af en aan naar de haldeur lopen,  blaffen, weer gaan liggen, en dit ritueel ongeveer vijftig keer herhalen...
Zelfs nog na hun laatste plas op het veld...
Zelfs als ik de lichten in de hal doof....
Zelfs als ik boven ben....
Als dat morgen geen melding van hondenoverlast wordt......



Geen opmerkingen:

Een reactie posten