woensdag 2 februari 2022

2 februari 2022


Dag van: 
Niet direct de datum op zich, maar dat het de trouwdag van Maxima en Alexander is... twintig jaar getrouwd alweer..
Ze kennen elkaar notabene eerder dan Willem en ik...
Maar dan toch snel daarna die bijzondere datum...
2 2 2022....
De tweede dag van de tweede maand van het tweede van twintig jaar tweeduizend....
En aangezien ik zo a- wiskundig als de pest ben... ik kan geen breuk meer uitrekenen, heb ik weer wel wat meer cijfertjes...
Ik vind numerologie intrigerend maar zodra ik dan weer de uitkomst lees denk ik meteen...'onzin'.....
En toch....

"Op 02-02-2022 registreert je brein vier keer de twee, dat is vier keer hetzelfde nummer.....
Het is herkenbaar en dat is fijn.....
Elke keer als je brein dat herkent, dan maak het figuurlijk een sprongetje van: hé, dat ken ik", legt Faas uit.....
Arianna Faas... ze is psychologe...
We houden er volgens deze psycholoog ook van dat het er gewoon mooi uitziet.......
"Het geeft orde, structuur en is voorspelbaarder.....
Dat schept orde in de chaos", zegt Faas.....
"Bij een willekeurig nummer als 2731 is dat anders.....dat ziet er niet per se mooi uit."

Het speelt volgens hoogleraar statistiek Casper Albers
(Badmat ontdekt)

van de RUG mee dat we repeterende of opvallende patronen leuk vinden.....
"Het is speciaal omdat het weinig voorkomt.....
02-02 heb je ieder jaar, maar als het ook nog in het jaartal zit, maakt dat het speciaal.".....
"Het cijfer 2 komt wiskundig en in de natuurkunde vaak voor", zegt Albers.....
Echt bijzonder is de datum op dit vlak dus niet.....
"Het is een menselijke keuze.....mensen willen graag een patroon herkennen in iets dat willekeurig lijkt."....
(RTLnieuws)

Maar weet je wat nou zo grappig is...
Leuk hoor, al die tweeën maar het is toevallig op de tweede van de tweede wel altijd de 33ste dag van het jaar.... en dat is dus weer twee drieën.....

Het getal twee staat in de numerologie voor relaties....
Hoe kan het ook anders...
Relaties op allerlei fronten: met vrienden, collega’s, je geliefde(n) en noem maar op.....
Het draait om samenzijn, gezelschap, romantiek en samenwerking......
Twee is ook het getal van de vrede.....
Het getal dat bindt en verbindt, het getal dat ruzies oplost en het getal dat begrip kan tonen voor iedereen..... 
Heb jij het getal twee in je geboortedatum?.....
Dan herken je je wellicht in deze eigenschappen....

Kijk... en dan denk ik dus meteen weer 'onzin'....
Ik mag best zeggen dat ik behoorlijk verbindend ben....en erg vóór vrede...
Maar mijn geboortedatum 13-5-1960 heeft geen enkele twee in zijn reeks...
Oké... bij leven en welzijn onze trouwdatum dan weer wel, want we trouwen dit tweede van het twintigste jaar van tweeduizend...
Maar ach, mijn eerste huwelijksdag had er ook een twee inzitten, dus wat zegt het.....
Ook onzin dus....


Oh heimelijke heerlijkheid... ik ga nog even door....
Engelennummer 2 is een boodschap om moed, geloof en vertrouwen te hebben...
Nummer 2 resoneert met de trillingen en attributen van dienstbaarheid en plicht, balans en harmonie, aanpassingsvermogen en diplomatie, samenwerking en overweging, ontvankelijkheid en liefde......
Nummer 2 heeft ook betrekking op partnerschappen en relaties, intuïtie en inzicht, geloof en vertrouwen en je goddelijke levensdoel en zielsmissie......
We wonen op nummer 62..... zou dan misschien die twee toch.... neeeeeej.... ONZIN....

En ze gaan ver hoor... die paragnosten...
Ze zeggen bijvoorbeeld dat als je overal nummer 2 ziet, zoals op een kentekenplaat of in een e-mailadres, dit betekent dat je beschermengel je een aantal verborgen berichten probeert te vertellen.....
Brrrrrrr.....

Maar tja... nieuwsgierig als ik ben, wil ik dan toch nog weer wel even weten wat dat huisnummer 62 dan misschien te betekenen heeft... je weet maar nooit hé...
Dit wordt erover verteld...
Er is een neiging van mensen om te wanhopen zodra ze een groot struikelblok raken in het leven worstelt .....
Dit snelle gevoel van wanhoop scheidt de winnaars en verliezers in elk spel.....
Het leven zal nooit gemakkelijk zijn (nee, vertel ons wat nieuws)......
Stel je voor hoe donker het meestal net voor zonsopgang wordt.....
Als je op dat moment wanhoopt, zul je zelfmoord plegen wanneer je heldere lot zich begint te ontvouwen..... 
Hé gatver..... ik slaap er wel doorheen....
Nummer 62 is hier om jullie aan te moedigen dat alles goed is......
Er komen betere tijden aan voor jullie overvloed en expansie .......
Ik denk dat ik hier nog maar even met Willempie blijf wonen......





Geen opmerkingen:

Een reactie posten