zondag 6 februari 2022

6 februari 2022


Dag van:
En natuurlijk volg je 's morgens schaatsen 5000 meter mannen en deel je de teleurstellingen en zeges....
Volgens mij heeft Irene Schouten al 40 keer die gouden medaille gewonnen.... tjonge wat een herhalingen.....
Suzanne Schultings val trouwens ook niet uitgesloten... je zal zo vaak vallen als in die herhalingen...
Maar oké... we zijn trots op onze sporters en delen dus hun tranen en euforie...
En zwaaien dag met ons handje naar Sven die de laatste 5000 meter van zijn carrière reed, terwijl iedereen zal terugdenken aan die legendarische rit waarin hij de verkeerde baan op werd gestuurd...

Het heeft wel weer wat die Olympische winterspelen...
En ik denk nu al aan dat gat waar we straks in vallen als al die sportieve beelden van de buis verdwijnen en we weer met het stompzinnige andere aan zendervulling worden geconfronteerd....
Nou ja... niet alles natuurlijk... maar wel véél....
Maar ach....daarbij vind ik ook niet alle wintersport natuurlijk leuk om naar te kijken en dan zap ik ook weg...
Ijshockey en langlaufen is aan mij niet besteed...
En daar weer bij,  ik ben toch weer aan het werk vanaf morgen...
Noem het onverstandig.... maar ik ga toch maar....

Die regen vandaag daar kreeg ik wat van...

Ja ja.... ik weet het... het was voorspeld... en wat is er heerlijker dan een voorspelbare wereld...
Duh... voor kinderen in het speciaal onderwijs misschien... maar niet voor mij....
Alleen in geval van regen gaat dat ook niet op want zelfs al was deze onophoudelijke regen onvoorspelbaar gekomen dan had ik ook gebaald...

Niet dat ik dan de hele dag chagrijnig voor me uit ga kijken hoor...
Ik leefde mee met die eenzame duif op de tak aan de overkant van het water...
En ik ontdekte dat duivenvleugels net mensenschouders zijn.... duiven kunnen ze namelijk ophalen...
Dan zitten ze daar zielig te zijn met hoog opgetrokken vleugels en de kop daar tussenin getrokken...
Ach arme duifjes...

En zo fascineerde me vandaag de striemende regenvlagen over het water...
Van één golf naar duizend rimpeltjes...
Het is net de ouderdom in sneltreinvaart....


Omringd werd ik door de katten die vandaag echt niet naar buiten wilden...
Ze maften op elk gerieflijk plekje dat ze tegenkwamen op hun schaarse wandelingetjes door huis...
Mijn maffende katten krijg je maar niet zo in beweging...
Enkel om hun vacht te poetsen of zich tegoed te doen aan een hap brokken....
Behalve dan als Bengel bij me op de leuning springt...
Dan dien ik daaruit te begrijpen dat ze niet haar brokken wenst maar iets daadwerkelijk lekkers... snacks of een zakje natvoer....
Betsy is blij dat ze zo'n halfzus heeft, want die springt erachteraan, precies boven de la waar haar lekkers zich bevindt...
Bets is namelijk meer van de gerookte kip reepjes...
Nadat Bengel haar maaltijd genuttigd heeft, loopt ze ook Betsy's kant op...
Madame de Pompadour weet namelijk dat in die la ook snoepjes zitten die zij lekker vindt... en Bengel is onverzadigbaar....
Bengel is dan ook sinds haar leven of dood strijd van anderhalf jaar geleden gegroeid van maatje xxs naar xxxxxxl......
Ik zou haar bijna Erica gaan noemen ware het niet dat ik laatst zag dat Erica Terpstra behoorlijk afgevallen was....

De tweede koptelefoon is vandaag ter ziele gegaan...
Moet je ook maar niet zo'n goedkoop ding aanschaffen Wampie...
Had daar je zuur verdiende centen gisteren naar aan besteed in plaats aan twee knalroze gevulde zakken....
De oordingen doen het nog, de microfoon niet meer...
Maar goed... ik schaf dus maar wéér zo'n ding aan... dit keer een iets duurdere..... maar verder met mijn eindpresentatie kan ik nu dus niet....
Wedden dat dát nog stressen gaat worden komende week....

Willem kwam vandaag goed verwend uit Coevorden

gereden in zijn leenauto...
Hij wilde vanmorgen de mijne lenen want dat scheelde hem 59 cent de kilometer,  maar de mijne startte dus weer eens niet vanmorgen....
Ik geloof niet dat Peugeot er een fan bij heeft hoor...
Verre van zelfs....
Enfin, Willem was verwend met haring en rosbief...
Dat dominee vak heeft wel wat....

Nu dus maar weer op naar een werkweek...
Met op mijn hielen de eindpresentatie,  de reis naar Spanje waar nog het een en ander voor geregeld moet worden en een bruiloft waar nog ik weet niet hoeveel voor geregeld moet worden....

Tja......



Geen opmerkingen:

Een reactie posten