vrijdag 25 februari 2022

25 februari 2022


Dag van:
De dag waar ik dus een pestpokke hekel aan heb: carnaval op school....
Überhaupt aan carnaval, maar dat kan ik ontlopen...
Carnaval op school als juf echter niet....
Al moet ik zeggen dat sinds ik weer met kleuters werk, dit meer te behappen is dan toen in de bovenbouw...
Voor kleuters is het goddank meer een verkleedspel...
Daarnaast moet je bij een autist niet aankomen met verkleden... nog beter...!!
En deze juf verkleedt zich nooit.... never..... nimmer....
Nou ja...s avonds als ik ga slapen dan.... dan trek ik mijn pyama aan,  en zelfs dat is een big shirt die ik ook op een rok zou kunnen dragen....
Euh correctie... dan zou ik er als ma Flodder uitzien en dat is dus weer écht verkleden....
Dat doen we dus niet.....
Polonaise....no way... je vindt me op de plee....
Dat geldt trouwens ook bij bruiloften...
Je snapt het al.... op onze bruiloft géén polonaise....
Maar goed... ik heb de carnaval weer overleefd....

Dat heb ik dan weer niet te danken aan de kinderen of

mezelf maar aan het feit dat we ook een verjaardag van een leerling vierden....veeeeeeeeel leuker dan hossen....
Dat ik vandaag de gastgroep weer in de klas had met een super collega....
En dat er na schooltijd een alcoholvrije unit borrel was waar we maar liefst vier verjaardagen van collega's.... vierden...

Nou valt zo'n onderwijscultuur niet altijd mee...
Het is tegenwoordig alleen maar vrouwen voor de klas wat de klok slaat....
Héél anders werken dan in een gemengde cultuur, dat is bekend....
Maar ik zal je toch zeggen dat geen man het ook vandaag uitgehouden zou hebben tussen al die vrouwen.....
Het was zo'n overduidelijke laatste-dag-van-de-week-voor-de-vakantie-dag.....
Damesmeligheid......
En damesmeligheid daar wil je als man niet bij zijn...


Dat bracht me op het idee om vandaag eens een blog te schrijven over vrouwenhumor....
Maar denk je nou dat daar één wetenschappelijk verantwoord artikel over te vinden is....?
Nee dus....!
Wel wordt in menig stuk steeds de vraag gesteld of mannen grappiger zijn dan vrouwen...
Wat zeg ik..... het wordt zelfs als feit gesteld.... een statement dus....
Ook vind ik wel wat over verschillen in vrouwen of mannen humor...
Maar als ik meer wil weten over vrouwen-onder-elkaar-humor, dan word ik enkel gewezen op de grammaticaal verantwoorde wijze hoe dit te schrijven....
Met koppelstreepjes dus met humor aan het einde en niet tussen de woorden vrouwen en onder...
Vrouwen- humor- onder- elkaar is dus ten strengste verboden... eerst de 'vrouwen onder elkaar' en dan de humor....

En dan de bespoten uitlatingen als dat wij niet sexy zijn als we humor hebben...
Mannen vinden grappige vrouwen absoluut onaantrekkelijk...
Dit heeft te maken met het feit dat ze zich dan in hun status en aanzien bedreigt voelen....
Het staat er... écht!!!....

We worden ook vergeleken met apen..... ons gehijg

slaat om in lachen... en dat is puur fysiek dus een apen ademhalingstechniek, die later omsloeg in een sociaal gebeuren zoals dat bij de apen bekend staat als 'het vlooien van elkaar'.... met bijbehorend geluid....
Nee heus... ik maak geen grapje... het staat er....!

Hoewel beide seksen consequent een partner met een goed gevoel voor humor verkiezen, is er een intrigerend verschil in de manier waarop die voorkeur tot uiting komt', zei hoogleraar cultuursociologie Giselinde Kuipers (Universiteit van Amsterdam) in 2011 in een artikel over vrouwen en humor in Eos, 'Mannen willen iemand die hun grappen apprecieert, terwijl vrouwen iemand willen die hen aan het lachen maakt.'
(Bron:EOS)

En tussen 2011 en heden is er weinig veranderd aan die mening blijkt dus....

Nog zo'n onwerkelijk statement... vrouwen met humor worden beschouwd als wezens zonder expertise....
Zowaar ik hier schrijf... het stond er echt... (bron: Spui25)


Maar ik heb juist vandaag zo gelachen....
Van die heerlijke vunzige vrouwenhumor...
En als ik dat dan Google.... 'vunzige vrouwenhumor' dan heb ik dus weer last van een teveel aan testosteron in mijn aderen.... 
Dat is de manlijke kant van ons vrouwzijn....

Met andere woorden....
Wil je nou eens écht cum Laude afstuderen in de.... ik noem maar een richting... psychologie, neurologie, filosofie...... schrijf daar dan eens een afstudeerscriptie over....
Over hoe dat werkt in dat vrouwenbrein waar het de humor betreft....
Of kunnen wij echt die man zonder piemel zijn....?
De kerel met de ballen aan de voorkant....?
Danwel die vent met de baardgroei van onderen.....?





2 opmerkingen: