woensdag 16 februari 2022

16 februari 2022


Dag van:
Als mannen zich in een vrouwengesprek mengen ontstaat er altijd chaos....
Het is heus...
Wij vrouwen van de vriendenkliek proberen vanmiddag iets af te spreken...
Althans... ons wordt door een vriendin medegedeeld dat er op datum xx een feest gepland is....
Ik steek mijn app duim op ter bevestiging dat ik de datum ter harte heb genomen.... en meld even later dat we héél misschien dan nog op vakantie zijn...
De andere vriendinnen bevestigen eveneens dat ze de mededeling meegekregen hebben...

Nou zijn niet alleen de vrouwen van die vriendenkliek in de app maar ook de mannen...
En daar is het dus mis gegaan....
Want ja hoor.... dat zul je Willem hebben....
"Wij zijn op vakantie"....
Ik reageer..... oh ja?..... waarheen dan?.....
Willem antwoord vrijwel direct "naar de noordpool"....
Laat ik zeggen... een typisch mannenantwoord.... en ik weet... jij vergist je mannetje... jij leest weer eens niet goed...
Dus ik antwoord....."Dan mag je je schaatsen wel vast gaan slijpen".....
"Die heb ik niet meer", antwoord de schaatsloze  lieverd....

"Mooi zo... dan gaan we dus niet naar de noordpool", meld ik hem zo assertief mogelijk....
De vriendinnen bemoeien zich ermee....
"Naar Parijs dan" antwoord er eentje die ons maar al te goed kent....
Dus vraag ik haar héél sociaal of ze dan mee gaat....
"Nee want ik heb dat feestje".... antwoord ze adrem.....
Maar daar komt Willem weer....
"Nee naar Drenthe".....
Kijk... en daaruit maak je dan op dat mannen niet lezen.... want wij gaan vier weken eerder dan die xx datum naar Drenthe.... en op de xx datum zelf staat nog helemaal niks gepland....

Enfin... algehele slappe lach... hilariteit... en spraakverwarring...
En dat door één man die zich ermee bemoeit....

Wat schreef onze auteur van het boek 'mannen komen van Mars en vrouwen van Venus daar ook alweer over?.....
De schrijver John Gray beschrijft immers dat mannen en vrouwen werkelijk van een andere planeet komen.....

Mars is de mannenplaneet......
Hier houdt men van direct zijn en duidelijke taal...... Gesprekken moeten vooral niet te lang duren en praten over gevoel is not done.....
Oké... daarin is Willem dan weer anders want die praat niets liever dan met gevoel over zijn gevoel.....

Op de vrouwenplaneet Venus is het leven anders..... Problemen worden opgelost door erover te praten..... Goed naar elkaar luisteren en een sterk inlevingsvermogen zijn op Venus zeer belangrijk.....

Omdat het leven op de twee planeten zo anders is, kunnen er talloze communicatieproblemen ontstaan....
Kijk, daar heb je het al...
Dat bedoel ik nou....


Deze communicatieproblemen kunnen leiden tot grote frustratie aan beide kanten......
Als deze problemen niet worden opgelost kan dat je relatie behoorlijk aantasten.
Je kunt de tips hieronder zien als de Google Translate tussen de twee planeten. (Bron: mannenbrein).....
Het zal me benieuwen met wat voor tips DE MAN (wie anders) komt....

Vrouwen nemen over het algemeen langer de tijd om naar elkaar te luisteren en zich in te leven in de ander.
Op mannenplaneet Mars werkt dit anders.
De communicatie van mannen is direct en to the point. Mannen houden niet van uitgebreide verhalen en ze praten minder snel over hun gevoel.
Omdat dit verschil in communicatie zo groot is, kan het soms lijken alsof hij niet naar je luistert.

Het is alsof ik het ook Keulen hoor donderen...
Alsof uitgebreid niet to the point kan zijn....
En alsof to the point hetzelfde zou zijn als een heldere boodschap....
Pfffft.... 

Maar mannenbrein gaat verder: wij vrouwen moeten KISS communiceren....
Wij dus hè... niet de man moet zich aanpassen... nee wij vrouwen moeten dat.....
Keep It Short and Simple.....
Mannen waarderen directheid.
Als je een verhaal vertelt houd het dan kort maar krachtig....
Vermijd fluff: dit zijn onnodige details in je verhaal......
Nou vraag ik je.....
Of wij dat dus maar even willen doen om de mannen waardering.....
Pfffft....

De tweede tip is zonodig nóg erger...
We moeten Fifa denken....
Fifa is iets met voetbal en dus iets met activiteit en mannen zijn graag actief in plaats van praterig.....
Waar het om gaat is dat het soms beter is om iets te ondernemen met een man als je een connectie wil maken, in plaats van alleen een gesprek te voeren.....
Pfffft....

En nog eentje... hoezo 'mannen praten minder uitgebreid?'
Mannen hebben veel te maken met logica.
Hierdoor vinden ze het lastig of onnodig om te praten over hun gevoel.....
Een grote fout die veel vrouwen maken bij het communiceren met mannen is mannen vragen naar hun gevoel.......
Vraagt een man namelijk niet naar zijn gevoel maar naar zijn behoefte... 
Écht hè... hoe zouden die tips eruit gezien hebben als ze door een vrouw geschreven waren....
Pfffft....

Nou de volgende tip....

Iedere man heeft een imaginaire Man Cave.....
Ofwel...
Iedere man heeft een rustig, mentaal plekje in zijn hoofd waar hij even tot rust kan komen.....
Mannen hebben deze interne Man Cave nodig om alles even te laten bezinken.....
Vrouwen lossen hun problemen graag op door erover te praten.......mannen hebben even afstand even nodig.....
Zeg meneer de tipgever.... ooit erbij stilgestaan hoe graag een vrouw ook haar ruimte en stilte zonder gezeur over eten krijgt.....
Pfffft....

Vrouwen gebruiken vaak beeldspraak of bepaalde generalisaties om behoeftes of frustraties te uiten…
Ik vind dat persoonlijk ook heel knap van ons....
Wij krenken onze geliefden niet graag...
Maar het probleem is, zo zegt mannenbrein.....hij neemt alles letterlijk.....
Gaat heen.... veel mee de bek niet los over mannen en hun metaforen....
Pfffft.....

Als er één ding is waar mannen goed op gaan, dan is het wel positiviteit.....
Wanneer je de kracht van positieve feedback ontdekt, zal je merken dat je een man alles kan laten doen wat jij wil.....
Wij schijnen als vrouwen echter dit principe niet altijd te gebruiken....
Alsof we negatieve wezens zouden zijn...
Kom nou zeg....
Pfffft....

Ik ben eigenlijk zover dat ik het artikel naast me neer wil leggen als mijn oog nog nét eventjes valt op de term 'sandwichmethode'....
Nou vooruit... die pik ik dan nog even mee...
Het gaat hier dus om de sandwich.... twee boterhammen met daartussen beleg....
De twee boterhammen zijn de complimentjes... het beleg de (positieve) kritiek....
Je feedback/ kritiek zit dus als het ware verwerkt tussen twee complimentjes....

Nu ben ik er echt klaar mee....
Ik vraag me ook af of ik na het lezen van dit artikel misschien twee zijden handschoentjes toe gestuurd krijg... of spitsroeden waarover ik lopen kan....


Voor mij bestaat er maar een regel:
Mannen moeten zich gewoon niet meer vrouwengesprekken bemoeien en vrouwen niet met die van mannen...
Zó opgelost...!
Dus Willem.... hou je er voortaan buiten!!....

En nu ga ik, tegen de wil van mijn schoondochter in,  pokemon kaarten bestellen voor mijn jongste kleindochter want haar beide beentjes zijn vandaag voor zes weken het gips in gegaan....
Voor de derde keer alweer....
Omdat ze verkeerd groeit....
Iets met rug en achillespezen....
En deze keer gips is laatste redmiddel om een operatie te voorkomen....
Zes weken pijn... met haar verjaardag straks niks leuks kunnen doen... om de twee weken rekken...trekken.... en opnieuw gipsen....
En dus is Luna nu zielig..... vind oma.....
Wat overigens maakt dat mijn schoondochter het nu wel goed vind dat oma pokemon kaarten koopt....
Kijk.... en dat is VROUWENLOGICA.....
I love It.......














Geen opmerkingen:

Een reactie posten