donderdag 10 februari 2022

10 februari 2022


Dag van:
Half om half wakker worden na een waak/ slaap nacht omdat de adrenaline nog te zeer door je lijf tetterde....
Maar wel met nog een restje gevoel van euforie....
Een beetje dat feestelijke gevoel van gisteren toen je tollend maar geslaagd je bed in rolde waar de slaap je maar niet wilde vatten....
Dan maar weer een dagje half bakken rondlopen....
Het komt wel goed....

Het lieve kaartje, het lieve briefje....
Je wordt er zo blij van... en al die felicitaties op het netwerk voor ouders...
Hier deed ik het voor....
Voor hen en hun kinderen...

Een nieuwe stagiaire in de klas...

Zo'n heerlijke dol enthousiaste vrolijke meid van 16... jonger nog dan mijn oudste kleindochter...
En na 5 minuten snap ik waarom ze toch dat ene jongetje zo leuk vind...
Één van de eerste woorden na haar "hallo ik ben S", zijn namelijk, "Ik ben een heeeeeeeeele grote fan van Vitesse en ik woon vlakbij het stadion en werk bij de Mac Donald van het stadion".... 
Tja....en dan zie ik het ook.....dat jongetje draagt een super gave Vitesse hoody.....
En dus tja.....zo begint je eerste stage dag al lekker.....

Vandaag heb ik ook de eerste confrontatie met al dat gedoe rond het hotste item van de laatste tijd....
Dat item dat zelfs corona nog overtreft.... seksueel overschrijdend gedrag in de show business, de sportwereld en de politiek....
Een van mijn leerlingen moet naar een revalidatiearts....
Ze wordt keurig door hem teruggebracht naar de klas...
Ze was best wat huiverig... maar toen de dokter zei dat zij even dokter mocht zijn en hij vertelde dat hij zo'n au aan zijn arm had, was de angst snel verdwenen....
"Nou dan hak ik je arm er wel even af hoor" wist ze de arts te vertellen...
Oooooh roep ik uit... als de dokter au heeft kun je hem toch ook een toverkusje geven,  dat doet juf toch ook als je op je elleboog gevallen bent....
"Nou", zegt de arts een beetje benauwd,  laten we dat maar niet doen".....

Hij heeft gelijk natuurlijk maar och wat jammer toch dat juffen/ oma kusjes op een knie of elleboog nou toch ook al in twijfel getrokken moeten worden....
En eventjes vraag ik me af waar deze discussie de tijds op zal houden.....
Ik hoop zo dat ouderwetse beleefdheid van mannen jegens vrouwen weer terug zal komen... maar laat kusjes op zere knieën en ellebogen toch alsjeblieft ook nog beter mogen werken dan een pleister.......

Ik weet vandaag niet of ik nou meer geniet van de kleuters of de dartele frisse jonge puber stagiaire in de klas...
Wat heerlijk toch als je die leeftijd nog hebt en zoekende bent naar de balans tussen juf worden en nog kind tussen kleuters mogen zijn....
Wat trouwens inhoud dat ik zelf nu mijn balans zoek tussen stage begeleider en genietende oma....
Maar gelukkig heb ik een assistente die me dan wel af en toe terug fluit in mijn juiste rol....

Aan het eind van de dag slaat dan toch de

vermoeidheid toe....
Valt alle spanning uiteindelijk als een blok van me af...
Ik verlang naar huis, naar een bord andijviestamppot en mijn luie leunstoel waarin ik een langdurig dutje wil doen....
En een bad... oh ja heerlijk... een warm bad....
Twee jaar zweet van me de blubber studeren van me af spoelen....
En morgen weer eens monter opstaan...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten