dinsdag 22 februari 2022

22 februari 2022


Dag van:
 Ik bijt mij dus vrouwmoedig door een oorontsteking heen.....
Ik hoor echt niks meer, hetgeen Willem zeer irriteert...
Jammer dan...
Mijn klieren zijn nu ook opgezet en mijn hoofd voelt als een te hard opgeblazen ballon.... en leeglopen ho maar....
Tjonge ik heb weer eens wat te klagen...
Dat ouder worden bevalt me soms helemaal niet...

Ik maak me vandaag niet op... hetgeen Willem niet leuk vindt...
Jammer dan....
Ik gooi een trui over mijn hoofd... sleep een rok over mijn benen zonder panty en trek pantoffels aan mijn voeten... hetgeen Willem er niet uit vindt zien...
Jammer dan....
Dan bel ik de tandarts af....
Je denkt toch niet dat ik met een oorontsteking alle tandartsgeluiden ook nog eens ga trotseren....
Maar gelukkig worden de afspraken met gemak verzet...
"Mis ik wel mijn gezellige babbeltje met je" zegt de echtgenote van mijn tandarts tevens zijn assistente...
Zo gezellig ben ik vandaag niet, antwoord ik...
En met dat ik ophang denk ik ' wat moeten die toch een goed huwelijk hebben dat ze 24 uur per dag op elkaars lip zitten....
En écht zo lang als ik er al kom hè.... zo'n 40 jaar....

Van het hangen in de stoel voel ik me ook niet beter
(Waarom Willem zijn kopje niet kon vinden
Omdat die op de wc in de
wasbak stond suffie)

worden...
Ik maak dus de powerpoint maar voor Willems preekdienst/ liturgie en ik draai een paar yurls in elkaar voor school...
Kleuterkleuren.yurls.net een kleuteronderwijs.yurls.net ...
Kun je kijken wat een yurl zoal inhoud....

Mijn trommelvlies wil niet knappen...
Oud taai versleten trommelvlies denk ik....
Wel voel ik dat er een behoorlijke plas vocht achter zit....
Naar de wc gaan lukt ook al niet vandaag...
Ik voel me steeds hopeloze worden....


In koken heb ik al helemáál geen zin....
Haal maar maaltijdsalades...
Hetgeen Willem dus weer niet zo jofel vindt...
Jammer dan....
Wees blij dat ik niet de hele dag loop te steunen en kreunen...
Maar ja... de hele dag stilzwijgend mijn lijden verdragen, valt dus ook niet in goede aarde....

Dag mag het vandaag misschien de dag zijn van zoveel huwelijken 22-02-2022.... 
De dag waarop iedereen z'n geluk niet op kan met al die tweeën....
Voor mij is het vandaag gewoon een lijdzaam verdragen....

Het Leed is niet van gister of vandaag
en dit verhaal misschien niet zo bijzonder,
maar toch ben ik er reuze treurig onder
en vind het juist en passend dat ik klaag.
(Jean Paul Rawie)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten