donderdag 17 februari 2022

17 februari 2022

Dag van:
Neeeeeeeeee.......neeeee hè....
Niet weer.....
Niet alweer....
Ik breng die auto naar de sloop....
Een Peuslopertje... in plaats van een Peugeottertje.....
Niet eens een peugestottertje.... hij doet niks meer.. 
...nada...niente.....noppes....... dood!!!!....
En dit keer zonder vijf minuten wachten en dan doet ie het wel weer....
Ik kon wachten tot ik dat befaamde ons zou wegen maar dan deed ie nog niks....

Snik.... snotter... nee niet weer hè....

Maar já dus....
Ik stap vanmorgen fris en fruitig de deur uit.... in m'n vers van de pers gebreide vest.... waai bijna m'n panty uit..... klik op m'n autosleutel.... niks....
En dan weet ik het wel weer....
Ik doe het portier handmatig open... waag nog een poging..... maar tevergeefs...

Dan maar stampend naar binnen.....
"Ach toen ik het deurslot hoorde wist ik het al wel weer" grapt mijn niet in het minst empathisch aangelegde meedogenloze lieveling met een grijns....
En ik zal zeggen... dat ziet er allerminst aantrekkelijk uit met zo'n nog steeds aanwezig strontje op z'n oog..... waarvan ik jullie het gezeur, geweeklaag, gemuiter, gezemel, gejeremiejee, erover al die dagen al bespaard heb....
Strontgrijns......

Vijf minuten later....



Ik probeer het nog maar eens....
Niks... helemaal niks....
Dat wordt school appen....

Tien minuten later...
Ik probeer het nog maar eens...
Maar nog geen klikje... geen hikje....
Dat wordt de wegenwacht appen....

Ik werk de hele vragenlijst weer af en wacht op de SMS....
Vijftien minuten geeft het bericht aan....
En laat nou alsje alsjeblieft die audio het nog steeds niet doen als de wegenwacht komt...

Twintig minuten later....
De wegenwacht voor de deur...
En... juich... JUICH!!!!..... de auto doet nog steeds niks....
Weer een vragenlijst....
Nee meneer geen lichten aan gelaten...
Nee meneer alles was uit.....
Ja meneer gister deed ie het nog....
Ja meneer toen gingen er ook wat lampjes branden...

Vijf minuten later...
Het onderzoek....
Startkabels erop... auto doet niks...
Wiebel... friemel..... auto die niks....
Kijken.... kijken... nog eens kijken.... friemelen....
JA!!!!!.....
Op de accu zit een plaatje... met een moertje... en een boutje (ik lijk Ed en Willem Bever wel).... en een nippeltje.....
Nou... en dat plaatje zit los.... en dat moertje dus ook....
En nog een nippeltje aan de zijkant...
Hij schuurt.... hij borstelt.... hij blaast.... ik hoor nog nét geen abracadabra.....
"Probeert u het eens mevrouw"..... en wroemmmmmm....
Alles doet het weer....


Niks geen "tja mevrouwtje het is maandag hè... zwaar weekend gehad zeker"....
Niks geen relais storing....
Gewoon een los kontakkie.......
Een kontakkie van een plaatje, een moertje een boutje en een nippeltje.....

En rijden dat mijn Peugeottertje nu doet....
Alsof ik een nieuwe auto heb....

"Tja... het blijven Fransen hè " zegt de wegenwachter nog....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten