woensdag 9 februari 2022

9 februari 2022


Dag van:
En dan ineens is het allemaal achter de rug...
Één klik op 'leave meeting ' en klaar....

Dat betekende dan wel 6 gebroken nachten en 1 ongeslapen nacht...
Één dag als een kip zonder kop door je klas lopen... steeds maar weer kijkend naar de klok of het nog geen tijd was om weg te gaan....
En ál die lieve bemoedigingen van lieve collega's in de wandelgangen....

Niet te vergeten 2 jaar studie....24 weekenden blokken op je essays....2 weken elke avond je brein breken over je presentatie en powerpoints in elkaar zetten...40 lessen van half vier tot half negen inloggen op zoom....3 lessen slechts fysiek aanwezig mogen zijn...6 leergroep bijeenkomsten.....2 presentatie avonden....

Maar ook heel erg genoten...
Van onze groep.... van de docenten... van de lesstof.... Van het in praktijk brengen daarvan en je leerlingen nog meer zien groeien....

Oooooooooh en 40 loempia's...
Die moet ik écht niet vergeten...
Maar vanavond kreeg ik babi ketjap.... op eigen verzoek....
Ik had alleen maar twintig minuten om er iets van te eten want toen moesten we alweer naar de volgende presentatieronde.....
Ik had dus nog driekwart portie over.....
Euh..... nu niet meer... want na Willems twee eigen loempia's vond hij die babi ketjap toch ook wel erg lekker....

Maar dan die laatste zwaai... tranen zelfs bij

sommigen....
Zo vertrouwd al die gezichten...
De mooie woorden galmen na in mijn oren...
Jij vecht als een leeuwin voor je leerlingen....
Jij bent een prachtig mens....
Jij bent een mens van liefde en verbinding....
Ik wou dat mijn kinderen bij jou in de klas konden zitten....
Jij werkt met je hart.....
Jij bent één en al liefde.....
En een prachtige bos bloemen van Willem....

En dan dit keer écht voelen dat het over mij ging.... maar niet weten wat ik erop moest antwoorden.....
Alleen vooral voelen dat je wangen rood en héél warm worden....

Dit was het dan...
Mijn aller aller laatste studie, na zooooooveel studies...
Nu stop ik ermee...
De laatste vijf jaar van mijn nog werkzame leven,  ga ik alleen al het geleerde nog maar in praktijk brengen....
Niet dat ik uitgeleerd ben.... maar wel uitgestudeerd....

IK BEN GESLAAGD!!!!!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten