zaterdag 1 februari 2020

1 februari 2020

Dag van:
1 Februari..... we zijn al dik het nieuwe jaar ingeklommen....
Er gebeurde hier al meer in 1 maand dan een normaal mens in 1 jaar beleefd.... misschien zelfs wel 2....
Vandaag kwam het artikel uit van mijn oude schoolvriendin...
Annemarie wat ben ik trots op je...!!!!
https://www.pzc.nl/zeeuws-nieuws/annemarie-kreeg-borstkanker-de-ziekte-stripte-mijn-lijf~a1abf6bc/165509068/
Kanker is meer dan alleen ziekte...
Kanker is ziek... gestript worden... afbraak...sloop.... pijn... verdriet... angst...
Kanker is voor altijd...
Kanker geeft je drie levens...
Het leven voor kanker... het leven tijdens kanker... het leven na kanker....
Prachtig artikel.... uit een kapot maar oh zo lief hart geschreven...
Van... vandaag was ook de dag van bezoek van schoonzoon en kleindochter Britt...
De printer doet het...yeahhh.....
En dus volgde daarna gesprekken over de wereldproblematiek...
Milieu... klimaat.. brexit.....politiek.... toekomst...
En Britt dolde met de honden...
https://youtu.be/CUrF6cvNwEg
 Jong geleerd is oud gedaan is het motto van het filmpje...
Volgens Britt is het hebben van een 4 jaar oudere zus een lastig leven...
En het is ook geen wonder dat ze daarom een zeur geworden is want haar zus mag meer en krijgt meer...
Maar zij is tenminste in Schotland geboren....
De logica ontbreekt hier verder...
Van... vandaag met de meiden van de kliek naar het theater...
Mieke is morgen jarig en dit is haar cadeau...
We waren al eerder bij 'Vuile huichelaar'....
Een unieke hilarische belevenis...
Cabaret voor vrouwen over mannen..... die dus maar beter niet in de zaal kunnen gaan zitten.... en talloze meezing liedjes....
Op groot scherm staan de teksten .....en mee galmen maar...en mee deinen... mee zwaaien... mee dansen ....
Van 'brandend zand' tot 'laat me niet alleen' en van 'wat zullen we drinken' tot 'het zijn de kleine dingen die het doen'....
En mee galmen we... luidkeels...!!!!
Samenzang geeft energie...
Ik voel het binnenstromen....
Dat hadden we even nodig met z'n allen...
Fijne verjaardag morgen Mieke...!!!!
Van... oh ja... thuiskomen en Willem de foto's en filmpjes willen  laten zien...
Eerst limonade pakken... en dan tot de ontdekking komen dat je telefoon weg is...
Nou raak ik daar niet van in paniek...
Ik kan wel een paar dagen zonder...
Maar lastig is het wel want onze huistelefoon is ook wijlen...
Ik bel, na tas overhoop.... auto overhoop... met Willems telefoon het theater...
Daar moét ik hem gewoon verloren zijn...
Waarschijnlijk na een foto de telefoon in het donker naast de tas gedaan in plaats van erin...
Het theater is gesloten en dinsdag pas weer bereikbaar...
Oeps...
Dan maar mailen...
'Hoe is het mogelijk dat je zo rustig blijft..?'..... roept Willem uit...
Tja... er zijn ergere dingen in het leven.. pffft....
'Maar nou ben je niet bereikbaar...!'...
Jawel hoor... je kunt altijd naar me toekomen...
Ik mail nog even de kinderen en vrienden dat ik de komende dagen niet bereikbaar ben behalve via messenger.... die kan ik immers op de computer openen...
Dan loop ik naar boven..
Mijn bed lonkt...
Alles is nu geregeld.... en ik kan ipv bloggen ook een boek gaan lezen... héérlijk..!
Ik lig goed en wel onder de lakens... mijn hand in grijpstand naar mijn boek op het nachtkastje of Willem gilt....
Hij roept zo hard dat ik het niet eens versta...
WAMPIE!!!!! IK HEB 'M......
Een muis...??
Hij stampt naar boven op zijn Zeeuwse klompen uit Zaanstad...
In zijn hand............................ een blauw hoesje....
Dat hoesje ken ik....
Zouden die mensen mijn mobiel nog langs gebracht hebben...?
NEE MUTS.... hij lag op het aanrecht waar je de groene limonade aanmaakte voordat je mij de foto's en filmpjes wilde laten zien....
Oeps....
Word ik oud....?
Ben ik dom....
Toch iets van dementie...?
Laat ik het 'domment' noemen....
Iets van 'senior momentje'....
Van... tja dus toch nog een blog vandaag....
Mazzeltje...!













Geen opmerkingen:

Een reactie posten