maandag 3 februari 2020

3 februari 2020

Dag van:
Zo... hè hè.... na alle vrije en studie en stakingsdagen weer gewoon lekker onafgebroken aan het werk...
We werken over beroepen.... altijd leuk....
Maar al snel komen  we erachter dat tijden veranderen....
Wie bakt er brood....?
De Lidl...!
Wie maakt je beter....?
Mama....!
Wie maakt het huis schoon.....?
José....!
Wie vangt de boeven...?
Hele lange stilte.....
De televisie.....!
Jawel... dat zeg ik... tijden veranderen.....
Ik ben dus maar over het circus begonnen.....
Nee geen trapeze nummer... vind ik een beetje tricky na het kerst circus van afgelopen keer in Carré ....
En nee.... geen clown.... altijd weer die clowns....
Vandaag begonnen we met de leeuwentemmer...
Het begon allemaal met een allerleukst ouderwets liedje dat zelfs ik niet kende...
Leo de leeuwentemmer...(Op te zoeken op YouTube)....
Leeuwen nadoen kunnen ze wel...
Het gromde er met gevaarlijke klauwen op los....
Daarna mocht één leerling iets voordoen dat alle anderen nadeden....
En hup... nog maar eens het liedje....
De beroepen spits is eraf....
Nu aan de gewone arbeid...
Onderwijzen door een gewone ouderwetse juf...!
Da's pas een leuk beroep....
Van.... vanavond zelf het beroep van politicus maar eens onder de loep genomen...
Nou ja...... iemand die zich politicus pleegt te noemen...
Ene Thierry de slingeraar....
Ja sorry... anders kan ik hem niet meer noemen hoor...
Hij slingerde weer eens een loze ongenuanceerde kreet de wereld in en sloeg daarmee compleet de politieke plank mis....
Ofwel... wat ging die man op z'n bek zeg...!
Kijk....dat mijn leerlingen moeite hadden met beroepen.... oké... het zijn kleuters die net om het hoekje komen kijken....
Maar dat je als je als volwassen politicus een puberale totaal ongepaste opmerking maakt en geen conducteurs... zelfs een agent in burger kan onderscheiden van je 
allochtone medemens en ze daarom maar '4 intimiderende Marokkanen die je vriendinnen ernstig lastigvielen' noemt.... sorry... dat gaat mijn juffen pet te boven....
Op mijn beurt kan ik nu zeggen dat een kip zonder kop zijn domme blondjes onnodig verdedigt....
Ik kan dat zeggen....
Een zogenaamd politicus zou iets genuanceerder moeten zijn en zich beter van de situatie op de hoogte moeten stellen voor hij iets de ether in slingert....
Van... maar wat wordt hij heerlijk van repliek gediend...
Het mooiste vind ik wel het ingezonden stuk van Nassrdin Dchar....
https://www.destentor.nl/binnenland/open-brief-nasrdin-dchar-aan-baudet-na-marokkanenrel-je-bent-een-kwaadaardig-politicus~a33c02f5/
Van... en verder......
Ik sluit de dag (sorry) kutter af dan kut.....(sorry)....
Krijg net ..... tijdens dit schrijven....een berichtje binnen.... ik kan even niet verder....
Maar daarover morgen meer....
Morgen......Wereld Kankerdag....
Morgen.... voor mij wel....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten