vrijdag 28 februari 2020

28 februari 2020

Dag van:
Nee... geen nieuws over het waterland... ik heb mijn achtertuin nauwelijks gezien vandaag...
Vandaag was grote schoonmaak dag...
En dan bedoel ik ook GROTE schoonmaak...
Dus niet even stofzuigen, stoffen, dweilen....
Nee GROTE schoonmaak...
En waren we daar nou maar eerder mee begonnen, dan waren we er vandaag misschien mee klaar geweest...
Een GROTE schoonmaak in één dag, dat is onbegonnen werk...
Maar goed... we zijn een eind gekomen samen...
Willem boven.... ik beneden....
En wat ik dan alweer niet begrijp is waarom een mens toch dingen bewaard....
Tijdens zo'n schoonmaak gooi je namelijk alle prullaria weer weg....
Bonnetjes, gebruiksaanwijzingen, kapotte armbandjes en haar speldjes...
Zoiets van... die maak ik wel een keer...
Nou je maakt ze nooit... ze liggen gewoon een paar jaar te verstoffen...
En waarom bewaar ik die sluitdingetjes voor vuilniszakken... als ik ze toch niet gebruik...
Ik heb de wereld aan die sluit dingetjes in mijn la...
Ook zoiets...dekseltjes van vershoudbakjes...
De bakjes allang weg, kapot, of in de magnetron gesmolten (ja ik weet het ik moet het ook niet in dat bakje laten)... maar de dekseltjes bewaar je dan weer....
Thee eieren... wat moet ik ermee... ik gebruik ze nooit....
En dan die dingen die je tijdens eerdere  'even snel' opruimbuien 'ff in een kast achter een mandje' zet....
Tegen de tijd dat je het terugvindt is de uiterste houdbaarheidsdatum al twee jaar verstreken....
Argggggg......en sleutels.... sleutels waarvan je allang niet meer weet waar ze van zijn... oude sloten, gestolen fietsen, koffers die er allang niet meer zijn, dagboeken met verloren sloten.... terwijl je sleutels die je juist wel nodig hebt nooooooit te vinden zijn....
Oude pillen doosjes.. wat moet ik ermee...?
Leuk voor moederdag juf...NEEEEE....weg....
Ja maar die dierenarts was zó leuk en is nu failliet... mooie herinnering...NEEEEEEE..... weg....
Waarom kocht ik in hemelsnaam aluminiumfolie.... hier liggen nog vier rollen....
En WILLEM!!!!!!!!!!.......waarom maak je niet eerst iets op voor je de nieuwe pakt....
Vloeibare handzeep flesjes te over waar nog een bodempje in zit...
Allesreiniger flessen nog een kwart vol en de nieuwe aangebroken...
(Ja maar die rook zo lekker)....
Kuipje boter idemdito... kuipjes waar je nog ruim  vier boterhammen mee had kunnen smeren maar nee... nieuwe aanbreken....
En dan de jam... maak die jampot eerst leeg WILLEM!!!!!.....
Ik kan nu drie volle potjes weg mikken......
Wat een verspilling....
Zeker nu met het nieuwe tijdperk vuilnis inname...
Ja ja... de containers worden hier aangepast...
De 60 liter vuilniszak is uit... we gaan naar de 30 liter zakken...
En nou ik het daar toch over heb...
Men is dus verplicht een nieuwe afvalemmer te kopen ...
Want die 30 liter zakken passen met geen mogelijkheid in je oude vuilnisbak...
Dus dan ga je op pad...
Even een nieuwe vuilnisbak kopen...
Kaasje, denkt vuilnisbak verstrekkend Arnhem.... hier valt geld te verdienen...
En jaar hoor... Blokker ...Kwantum... noem maar op... ladingen 30 liter bakken... volle dozen met nieuwe ernaast....
Met boven laadklep... zij laadklep... voet pedalen.... klik systemen... metalen... plastic...
En wat denk je....?
Geen enkele bak onder de €40.00......
Had ik vorige maand nog een 60 liter bak gekocht voor nog geen 20 euro...
Nee.. die iele smalle brrrrrr vuilnisbakken beginnen bij €40.00 en gaan gestaag hoger...
Ik wacht er nog wel even mee...
Van.. Willem en ik buffelen .... met de meest handige spuitbussen zijn we in de schoonmaakweer....
Spuitbus voor de oven... spuitbus tegen schimmel in de douche... spuitbus tegen kalk... spuitbus voor de ramen... spuitbus met ontvetter...
Gemak dient de mens...
We ruimen kasten uit, gooien weg en maken ze schoon...
De deuren blinken.. de plinten... de voegen... de deurposten... de ramen.... de koelkast... de lades... de trap... en de andere trap... en de hele bliksemse rest...
Jammer alleen dat we de schuur niet konden uitruimen...
Dan was het af geweest...
We doen de boodschappen want we krijgen logés dit weekend...
We halen eten... lekker makkelijk...
En we ploffen in de stoel....
Puf.... alsof het je laatste adem is...
Misschien worden we hier toch te oud voor...
Leuke smoes voor 'en over een jaar zien we wel verder'....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten